Nieuwe home cinema set <1500
« Gepost op: 4 december 2015, 12:10:08 »
Hoi allemaal

Ruim 3 jaar geleden heb ik met nog steeds alle tevredenheid een stereo installatie gekocht.
2 dali lektor 6 zuilen met een marantz receiver. (Stereo)

Nu wil mijn broer een set samenstellen maar dan een home cinema set 5.1/7.1
En wat we hier allemaal weten.
Zonder geluister kom je niks verder.

Ik ben destijds ook bij 2 zaken wezen luisteren waar allemaal boxen opgesteld stonden, maar dat was stereo opstelling.

Kan iemand me hier vertellen bij welke speciaalzaken ze ook een luisterhoek hebben in een 5.1 opstelling!

Alvast bedankt!

Mvg Jordy

*

chansig

• 10431
Re: Nieuwe home cinema set <1500
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2015, 13:30:54 »
Media Markt ?

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #2 Gepost op: 4 december 2015, 15:29:28 »
Hebben ze daar zo een luisterhoek waar je verschillende boxen etc kan beluisteren?

Grt Jordy

*

Wim72

• 1310
« Reactie #3 Gepost op: 4 december 2015, 22:33:37 »
Telepoint Duitsland met winkels net over de grens..
Hebben een stereo luisterafdeling en een surround luisterafdeling is een mooie winkel voor mijn smaak net een tikkie hoger op de ladder dan Mediamarkt.
Hificorner Groningen heeft ook surround sets opgesteld staan in de winkel en heeft ook een online shop.
Expert winkels hebben meestal Bose opstellingen in de winkel , niet mijn keuze maar je kan er heen gaan luisteren...

« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2015, 16:14:09 »
Ik heb niks te zoeken bij de mediamarkt inderdaad lijkt me. Hificorner heb je ook in Amersfoort zie ik, dat is een stuk dichterbij voor me. Raf heb je ook in Hilversum en dan Hofma in drachten zo zul je vast nog wel wat speciaalzaken hebben, met een luisterhoek waar je bijvoorbeeld 20 zuilen kan testen en man vergelijken en een keus kan maken welke je t mooist vind klinken. Maar dat wil ik graag ook ervaren in een 5.1 of 4.0( 4 zuilen ) opstelling net zoals een stereo opstelling met 2 zuilen.

Komt een 5.1/4.0 opstelling ook veel meer tot zn recht als je in t midden van de opstelling  zit ipv dat je tegen de muur achterin zit waar ook de 2 rear speakers plaatsvinden?

Gr Jordy

*

Wim72

• 1310
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2015, 02:09:24 »
Succes met her en der luisteren en 4.0 zegt mij niet zoveel dat is gewoon dubbel stereo , een center bij 5.1 opstelling voegt naar mijn idee wel iets toe  en dat heb ik nog nooit ergens opgesteld zien staan in een winkel...

*

art

• 8854
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2015, 16:26:52 »
Succes met her en der luisteren en 4.0 zegt mij niet zoveel dat is gewoon dubbel stereo , een center bij 5.1 opstelling voegt naar mijn idee wel iets toe  en dat heb ik nog nooit ergens opgesteld zien staan in een winkel...

4.0 Heeft net zoveel te maken met 'dubbel stereo' als David Bowie met Adèle .....   ::)

*

Opa Spylac

• 6150
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2015, 16:37:52 »
Misschien meer met een lamantijn in barensnood?

;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/