*

J.B.L

• 3389
Jecklin Float panelen revisie
« Gepost op: 12 februari 2016, 14:29:24 »
Ik heb een set Floats (de ESL versie met PS-2 energizer) waarvan een van de panelen een doorgebrande gat heeft, zeer waarschijnlijk een interne kortsluiting en met 1.2kV bias zo gebeurd.

Is er iemand in Nederland die zoiets kan repareren? Audio4 ken ik wel maar volgens mij doen ze alleen Audiostatic/Quad.
Quad Duitsland vraagt ridicule bedragen, ongeveer de nieuwprijs van de complete set.

Re: Jecklin Float panelen revisie
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2016, 17:11:57 »
Ik heb een set Floats (de ESL versie met PS-2 energizer) waarvan een van de panelen een doorgebrande gat heeft, zeer waarschijnlijk een interne kortsluiting en met 1.2kV bias zo gebeurd.

Is er iemand in Nederland die zoiets kan repareren? Audio4 ken ik wel maar volgens mij doen ze alleen Audiostatic/Quad.
Quad Duitsland vraagt ridicule bedragen, ongeveer de nieuwprijs van de complete set.
is dat de moeite voor dat geluid wel waard?..vond het erg dood klinken die dingen.

*

J.B.L

• 3389
Re: Jecklin Float panelen revisie
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2016, 20:23:50 »
Ik vond ze allesbehalve dood  :o Had je niet de Model 1 of 2 met dynamische drivers?
Met de zware PS-2 energizer hebben ze best wel slam hoor.

Heb al reactie van Quad duitsland, met volledige revisie van de oude drivers ben je ongeveer 300 kwijt. Met volledig nieuwe panelen 450.