Re: Jico SAS is niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2016, 11:56:58 »
Volgens deze site: http://wallofsound.ca/audioreviews/review-charisma-103-moving-coil-phono-cartridge/#prettyPhoto usd 750. Jammer genoeg net een PTG/II en een Glider gescoord, anders had ik 'm wel willen proberen, ondanks:
Citaat
The Charisma 103 changes all that. It’s like a Denon, with the resolution of a Lyra. (or nearly so)
, want ben van beide geen fan.
Hout is er zo af, blijft een 103....

« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2016, 12:13:52 »
Na-reutel: jico sas is er weer  8), bv: http://www.jico-stylus.com/product_info.php?cPath=18&products_id=1694.

Natuurlijk weer duurder, maar ziet er op het plaatje goed uit en dus nog steeds de AT ML vorm:

Maar met saffier cantilever (hoewel boron mechanisch beter schijnt te zijn.....), dus bling!

Gelukkig voor mij (nog) niet verkrijgbaar voor de 681eee, scheelt weer centjes. Heb wel een 270c, maar betwijfel of ik daar 10x de prijs van het complete element voor een naaldje over heb  ;D

*

JanP

• 181
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2016, 14:38:52 »
Na-reutel: jico sas is er weer  8), bv: http://www.jico-stylus.com/product_info.php?cPath=18&products_id=1694.

Natuurlijk weer duurder, maar ziet er op het plaatje goed uit en dus nog steeds de AT ML vorm:

Maar met saffier cantilever (hoewel boron mechanisch beter schijnt te zijn.....), dus bling!

Gelukkig voor mij (nog) niet verkrijgbaar voor de 681eee, scheelt weer centjes. Heb wel een 270c, maar betwijfel of ik daar 10x de prijs van het complete element voor een naaldje over heb  ;D

vandaag kreeg ik de nieuwe Jico nieusbrief:
Dear Friends,

After the untimely demise of the original and much loved Super Analog Stylus, earlier this year we unveiled the newly developed neoSAS line of premium quality replacement styli. The first series of the new product line, the neoSAS/S which replaced the boron cantilever of the first generation SAS with a solid crystallin sapphire rod, was released this July. 

We are now excited to announce the release of the second installment of the product line, the neoSAS/R  series with tapered ruby cantilever. Featuring the same laser-cut Super Analog Stylus natural diamond tip, one point tension wire suspension system, and specially forged samarium cobalt magnet of the neoSAS/S combined with a tapered ruby cantilever, the neoSAS/R represents our most technologically advanced series of replacement styli to date.

The four facets of the ruby are precision cut to gradually narrow toward the diamond tip along the longitudinal axis of the cantilever. This gives the neoSAS/R an even lower moving mass allowing the SAS tip to trace the record groove with improved precision, accuracy, speed, and fidelity.

The neoSAS/S and neoSAS/R, both hand crafted, offer the highest quality and sound reproduction performance available in a replacement phono stylus. Each has its own signature sound which will be enjoyed according to the particular application and individual taste of the user.

The sapphire version of the neoSAS are available across a diverse line of phono replacement styli spanning over 50 unique models.

The ruby version is available in the following models:

VN35 neoSAS/R
VN45HE neoSAS/R
VN5MR neoSAS/R
VN5xMR neoSAS/R
N97xE neoSAS/R
STYLUS 1 neoSAS/R

More models will be available soon, eventually reaching parity with the range of replacements currently available for the neoSAS/S.

Key Features:
   -Nude mounted, laser-cut, Super Analog Stylus single crystal natural     
   -Diamond tip
   -Crystalline sapphire or tapered ruby cantilever
   -One point tension wire suspension system
   -Specially forged, lightweight, rare earth transducer magnet
   -Premium craftsmanship, hand made in Japan

We invite you to experience the superior sonority of one or both versions of the neoSAS today.

Now accepting orders, please allow additional time for processing depending on demand.

Please be advised that neoSAS/R with tapered ruby cantilever replacement styli are available exclusively through our web shop at www.jico-stylus.com

The team at JICO

*

Opa S.

• 7332
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #18 Gepost op: 21 november 2016, 14:43:35 »
Yep, er zijn nu twee soorten nieuwe Jico SASsen; een heel dure en een nog veel hele duurdere.

Interessant vind ik de opmerking dat ze eigenlijk niet kunnen inschatten welke van de twee de individuele luisteraar het mooist zal vinden klinken. Zou dat een uitnodiging zijn om ze allebei te kopen? Met invoerrecht en BTW zit je dan een heel eind richting de duizend Euro....
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

minplus

• 7954
  • relax, don't do it
« Reactie #19 Gepost op: 21 november 2016, 17:18:03 »
Eerst maar eens een (paar) test(s) afwachten om te zien wat de nieuwe SASjes beter doen dan (heel) wat goedkopere alternatieven. Voor we het bedrag van een degelijke 2ehands DT met mooi element neerleggen voor een naald.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa S.

• 7332
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #20 Gepost op: 21 november 2016, 18:04:43 »
De oude Jico SAS was ongetwijfeld een stap beter dan heel veel naalden en de nieuwe zal dat ook best zijn, maar ik zit nog steeds met die exorbitante acute prijsverhoging in mijn mik.
Daar gooien ze nu nog een dubbel schepje boven op. Ik gun het ze dus niet. Niet in de zin dat ik 't ze gewoon niet gun, maar in de zin van niet willen meewerken aan de in mijn ogen onkiese business mentaliteit die ze er op nahouden.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

Jico SAS is niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 29 juni 2017, 17:24:01 »
Omdat ik per ongeluk het cantilever van mijn Shure V15-V had gebroken moest ik op zoek naar een nieuwe naald. Hiervoor ben ik uitgekomen op de VN5MR neo SAS/S van  Jico. Ik heb deze rechtstreeks besteld bij Jico voor 267 euro. Vanmiddag gemonteerd, plaatje opgezet, in de stoel gaan zitten en er weer uit gevallen........Wat verschrikkelijk mooi, veel beter dan de originele. Een geweldig mooi strak en breed stereobeeld, nog niet eerder beleefd en ik heb toch best wel wat elementjes gehad/geprobeerd. Het kost aardig wat euro's maar dan heb je ook weer wat moois voor de komende jaren.

Dus mocht je op zoek zijn naar een nieuwe naald.......even bij Jico kijken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2017, 17:28:46 door graafie »

*

geerd

• 5499
  • scheun ja
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2017, 18:28:04 »
mooi dat je een naald gevonden hebt vals niet mee voor de v 15 v en dat het een verbetering geeft is helemaal mooi veel luister plezier ermee geniet ervan
les is more

« Reactie #23 Gepost op: 29 juni 2017, 18:59:32 »
Komt goed geerd. Het blijft een fantastisch mooi element.  ;)

Wel jammer van dat ongelukje maar dat moet ik maar gauw vergeten, het is niet anders. Ieder nadeel heb z'n voordeel zei Cruijff.  ;D
(En hij had altijd gelijk maar da's logisch)

*

dimitri

• 1271
  • död åt vek punk!
« Reactie #24 Gepost op: 30 juni 2017, 09:44:04 »
Heb je deze toevallig ook kunnen vergelijken met de originele SAS naald (dus non-neo)? Ik ben wel benieuwd naar de onderlinge verschillen.
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

« Reactie #25 Gepost op: 30 juni 2017, 10:14:13 »
Ik heb vorig jaar (of was het al een jaar daarvoor) ook de normale (vorige) Jico SAS naald bij hun besteld, deze heb ik maar een tijdje in gebruik gehad en weer doorverkocht. Ik vond de originele naald beduidend beter klinken. Maar deze nieuwe SAS vind ik stukken beter dan de vorige SAS naald en ook beter dan de originele.

*

dimitri

• 1271
  • död åt vek punk!
« Reactie #26 Gepost op: 30 juni 2017, 11:59:55 »
Hmmmm,  Is misschien dan ook een optie voor mij.  Bedankt voor je mening!
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

Nicolas

• 18458
  • The more ambitious home installation
« Reactie #27 Gepost op: 10 juli 2017, 11:02:38 »
Omdat ik per ongeluk het cantilever van mijn Shure V15-V had gebroken moest ik op zoek naar een nieuwe naald. Hiervoor ben ik uitgekomen op de VN5MR neo SAS/S van  Jico. Ik heb deze rechtstreeks besteld bij Jico voor 267 euro. Vanmiddag gemonteerd, plaatje opgezet, in de stoel gaan zitten en er weer uit gevallen........Wat verschrikkelijk mooi, veel beter dan de originele. Een geweldig mooi strak en breed stereobeeld, nog niet eerder beleefd en ik heb toch best wel wat elementjes gehad/geprobeerd. Het kost aardig wat euro's maar dan heb je ook weer wat moois voor de komende jaren.

Dus mocht je op zoek zijn naar een nieuwe naald.......even bij Jico kijken.  ;)

Mijn audio technica at 155 lc (zo uit het hoofd) heeft een afgebroken cantilever. Heeft Jico daar iets voor? Ik kan de site hier niet laden.
about 0 seconds remaining

*

abovemidpoint

• 634
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #28 Gepost op: 10 juli 2017, 11:40:26 »
De oude Jico SAS was ongetwijfeld een stap beter dan heel veel naalden en de nieuwe zal dat ook best zijn, maar ik zit nog steeds met die exorbitante acute prijsverhoging in mijn mik.
Daar gooien ze nu nog een dubbel schepje boven op. Ik gun het ze dus niet. Niet in de zin dat ik 't ze gewoon niet gun, maar in de zin van niet willen meewerken aan de in mijn ogen onkiese business mentaliteit die ze er op nahouden.

Hier hetzelfde onderbuik gevoel, meer E-marketing dan vakmanschap. Begin al die subjectieve testverhalen op amerikaanse en engels fora ernstig te betwijfelen evenals de zgn tests van de "vak"bladen.

Het kan ook anders voor degenen die het nog niet weten ,op de fora van de oosterburen wordt de "nadelspezialist punt de" de hemel ingeprezen, mist je MC een alu cantilever hebt zet hij er voor nog geen 200 euro een shibata geslepen diamant op.

Hij hersteld ook de naalden voor MM elementen die niet meer verkrijgbaar zijn, voor een fractie van de opgeblazen ebay Nos prijzen.

Boron kan hij net bewerken.
EAR vv Krell KSA 50, Scheu draaitafel SEAC 308 l arm Shure m97xe en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

*

morph

• 13917
« Reactie #29 Gepost op: 10 juli 2017, 11:45:34 »
Boron kan hij net bewerken.
Bedoel je dat hij het netjes doet of dat hij het niet kan?
(een tikfoutje vermoedelijk)