Nieuwe dali set gekocht met onbeluisterde denon receiver
« Gepost op: 22 februari 2016, 21:48:16 »
Hi audio liefhebbers 8)

Pas geleden met een maat van mij naar Rotterdam geweest, aangezien de lektors daar goed in de sale waren
Zelf ben ik in het bezit van 2 keer lektor 6 en ben er zeer tevreden over.. vandaar.

Nu hebben we een tijd zitten luisteren ( wat erg leuk is ) naar de dali lektor 6 en 8
En de keus uiteindelijk ruim naar de lektor 8 ging. Er blijft veel meer klank in de kast zitten waarin het bij
De lektor 6 meer naar buiten komt ( enige minpuntje bij mij thuis ook ) en de lektor blijft meer kalm als het geluid harder gaat.
Nu luisterde wij op een 2.0 stereo versterker van marantz van rond de 1100 euro, maar zelf wilde me maat een 5.0 opstelling maken( naast de lektor 8 ook een dali center speaker en 2 keer dali lektor 1 als rear speaker genomen )
Dus moesten we op zoek naar een 5.1/7.1/7.2 receiver, welke we niet konden beluisteren. Op advies van meneer winkel
Zijn we naar huis gegaan met een denon avr-x1200w die van 600 voor 350 euro in de aanbieding was "zogenaamd" want zie de reciever overal voor dit bedrag te koop staan.

Nu alles is aangesloten, valt het een beetje tegen. Geluid klinkt nu wat mat en de knop moet flink om als je wat goed geluid wil hebben.
Nu maar op zoek naar een andere receiver..iemand suggesties?
Budget zit max rond 700/800 euro.. is 2e hands een optie? Zelf zijn we niet echt onder de indruk van 2e hands spullen. Receiver/versterker kan opgeblazen zijn natuurlijk, maar dat is te horen wanneer je luistert voor het kopen..

Alvast bedankt iig..

Grtz Jordy

*

TANNOY

• 39604
Re: Nieuwe dali set gekocht met onbeluisterde denon receiver
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2016, 22:01:08 »
Citaat
Zijn we naar huis gegaan met een denon avr-x1200w die van 600 voor 350 euro in de aanbieding was "zogenaamd" want zie de reciever overal voor dit bedrag te koop staan.

dat is wel een aanbieding..

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2016, 22:02:29 »
Citaat
Nu maar op zoek naar een andere receiver..iemand suggesties?
Budget zit max rond 700/800 euro.. is 2e hands een optie? Zelf zijn we niet echt onder de indruk van 2e hands spullen. Receiver/versterker kan opgeblazen zijn natuurlijk, maar dat is te horen wanneer je luistert voor het kopen..

nee klankmatig maakt dat niet veel verschil qua receiver in je budget.

« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2016, 22:49:42 »
Wel de denon is het instapmodel van de home cinema versterkers..?
Daarnaast moet de volume knop flink om, om wat hard geluid te hebben.. zeker vergeleken bij mij
En bij een andere kennis van ons..Een andere receiver kan best wat doen lijkt mij..
Maar luisteren is belangrijk

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2016, 22:54:02 »
Wel de denon is het instapmodel van de home cinema versterkers..?
Daarnaast moet de volume knop flink om, om wat hard geluid te hebben.. zeker vergeleken bij mij
En bij een andere kennis van ons..Een andere receiver kan best wat doen lijkt mij..
Maar luisteren is belangrijk
ja maar het zegt niet altijd alles als je volumeknop ver open moet.

in dit geval zal het wel het nodige power kosten om de dali aan te sturen.
d einstap denon maakt gebruik van dezelfde printplaten van de duurdere denon..alleen meer vermogen.
dus daar win je wat als het harder moet.

belangrijker zijn je instellingen..Audessy goed instellen bij surround

*

i2Paq

• 2958
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2016, 08:34:45 »
Je kunt die versterker toch gewoon terug brengen als je hem net gekocht hebt?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2016, 09:47:45 »
nee dat kan niet!

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2016, 09:58:59 »
Bij online aankopen kan dat wel (14 dagen tijd uit m'n hoofd), ik heb om die reden wel eens bewust een monitor online met levertijd gekocht (duur ding toen, een Dell U2711), terwijl ik er in de winkel gelijk n had kunnen ophalen.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2016, 10:30:41 »
nee dat kan niet!

Klopt.
Bij kopen in de winkel geldt: koop is koop. Er is geen bedenktijd.
De verkoper dient het bestelde produkt te leveren en de koper dient het bestelde tegen de afgesproken prijs in ontvangst te nemen.
Deze koop kan dus niet ongedaan worden gemaakt, tenzij er met de verkoper een (schriftelijke) afspraak is gemaakt dat dat wl kan.
Soms staat er in de winkel een bord waarop de voorwaarden staan waaronder je het gekochte artikel wel mag terugbrengen tegen uitbetaling van de koopsom (bijvoorbeeld bij Blokker, Correct, V&D, HEMA en IKEA) of een tegoedbon kunt krijgen.

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2016, 18:03:45 »
Dat verschijnsel ken ik niet. Dacht trouwens dat je altijd iets binnen 8 dagen mag retourneren mar ik kan me vergissen(?).
Tot nu heb ik altijd iets dat ik in een winkel gekocht had kunnen omruilen als het tegenviel of retourneren als er geen inruil-alternatief was. En dat zijn ook de zaken waar ik daarna vaker ben gaan komen om dingen te kopen. Ze hebben beslist aardig aan mij verdiend omdat ze service leverden en nog eens extra omdat ik anderen naar die zaken verwees. Souplesse loont.
En keer een zaak gehad waar een kledingstuk gekocht was dat met 40 graden gewassen moest worden. Na de 1e wasbeurt met 40 graden was het 2 maten kleiner geworden. De firma deed moeilijk toen ik er langs ging, dus gewacht tot zaterdag spitsuur en toen naar binnen gegaan en luidkeels aangegeven wat ik er van dacht. Halverwege de 3e zin had ik m'n geld terug. Maar dat was dus een kwestie dat ze iets ondeugdelijks verkocht hadden voor een aardig forse prijs.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2016, 19:04:30 »
Dat verschijnsel ken ik niet. Dacht trouwens dat je altijd iets binnen 8 dagen mag retourneren mar ik kan me vergissen(?).
Tot nu heb ik altijd iets dat ik in een winkel gekocht had kunnen omruilen als het tegenviel of retourneren als er geen inruil-alternatief was. En dat zijn ook de zaken waar ik daarna vaker ben gaan komen om dingen te kopen. Ze hebben beslist aardig aan mij verdiend omdat ze service leverden en nog eens extra omdat ik anderen naar die zaken verwees. Souplesse loont.
En keer een zaak gehad waar een kledingstuk gekocht was dat met 40 graden gewassen moest worden. Na de 1e wasbeurt met 40 graden was het 2 maten kleiner geworden. De firma deed moeilijk toen ik er langs ging, dus gewacht tot zaterdag spitsuur en toen naar binnen gegaan en luidkeels aangegeven wat ik er van dacht. Halverwege de 3e zin had ik m'n geld terug. Maar dat was dus een kwestie dat ze iets ondeugdelijks verkocht hadden voor een aardig forse prijs.
dat heb je dus mis..
en jij hebt dan vast iets terug gebracht waar nog wat marge op zat zodat het mogelijk was..dan kun je makkelijker wat service (souplese) verlenen.

een receiver terugbrengen die verkocht is voor zowat de inkoopsprijs is verlies..

dit hoeft de winkelier echt niet terug te nemen.

dat is hij al niet verplicht,binnen 8 dagen is zeker niet zo.

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2016, 19:16:46 »
Maar dus wel als hij het online verkocht heeft.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2016, 19:37:43 »
Maar dus wel als hij het online verkocht heeft.
binnen 14 dagen aangeven.(dit betekend NIET 14 dagen in gebruik nemen)
en dan moet het onbeschadigd terug in orginele verpakking.

mocht het beschadigd zijn,dan mag een percentage verrekend worden.

in de praktijk gebeurt dat niet zo vaak,daar klanten dan in protest gaan en gaan dreigen   :)

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2016, 19:50:03 »
Precies, feitelijk heb je 't 14 dagen op zicht, lastig om aan te tonen dat je 't ook 14 dagen gebruikt hebt. Wat de verpakking betreft; daar wordt ook meestal niet al te moeilijk over gedaan, zou ook lastig zijn als je als consument gesealde plastic zakken zou moeten terugsturen. En als het beschadigd is, is het logisch dat je daar een vergoeding voor moet betalen (tenzij transportschade, maar dan moet je 't pakket ook gelijk weigeren).

Maar goed, ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, lijkt me ook niet helemaal fair, tenzij het echt een miskoop is. Volgens mij heeft het wel de "dode-pixel afkoopgarantie" om zeep geholpen, want in plaats van extra betalen voor geen dode pixels stuur je 't gewoon terug als 't niet goed is. Alleen met kleding ligt 't anders, dat moet je gewoon kunnen passen. H&M rekent 1 Euro voor retouren (ik weet niet of dat voor 1 x retour is of 1 Euro voor elk item wat je terugstuurt). Ik vraag me af of ze dat wettelijk gezien mogen, maar misschien is er ondertussen een wet aangepast, ik houd 't niet zo bij.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2016, 19:57:48 »
nee in principe mag men daar niks voor rekenen.

ik leg het meestal zo uit..
schoenen koop je bij de online winkel,die haal je uit de doos,loopt er wat binnen in huis mee,en je houd ze even aan.

je gaat er dus niet mee naar buiten en je loopt er geen 14 dagen mee in huis.
dus je neemt ze niet in gebruik.

hetzelfde met apparatuur.
14 dagen is een bedenktijd/zicht termijn... geen gebruik termijn.

gesealde verpakking natuurlijk,maar dozen helemaal kapot getrokken,gebruiksaanwijzing vol met koffie en ezelsoren etc etc..
apparaat vol met krassen en vies..
je wilt niet weten wat men voor elkaar krijgt in een paar dagen,zo vies krijg of beschadigd krijg ik mijn apparatuur nog niet in 25 jaar.