*

morph

• 13972
Re: lezen wie houdt er van en van wat?
« Reactie #2760 Gepost op: 28 oktober 2018, 16:47:24 »
Winnaar Libris Geschiedenisprijs 2018: klik

Uit het juryrapport over "Nobel streven":
‘Frits van Oostrom weet de Middeleeuwen op een meeslepende manier tot leven te wekken. Een voor de meesten onbekende hoofdfiguur blijkt een ongelooflijk avontuurlijk leven te hebben gehad. Alle grote thema’s uit het menselijk bestaan komen voorbij: ziekte, dood, verdriet en pijn. Heel knap laat Van Oostrom bovendien aan een groot publiek zien hoe je met historische bronnen omgaat. Een rijk en inspirerend boek.’

*

jpio

• 4435
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #2761 Gepost op: 28 oktober 2018, 17:40:16 »
@ Morph; ik ook niet maar als het kán dan liever een nl winkel.
Er verdwijnt al genoeg geld naar het buitenland en dat is op zich niet zo heel goed natuurlijk/denk ik.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

morph

• 13972
« Reactie #2762 Gepost op: 28 oktober 2018, 17:54:59 »
Dat kan ik niet echt goed beoordelen. Het idee van "koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar" is inmiddels aardig achterhaald. Bij sommige dingen heeft dat negatieve gevolgen, bij andere weer niet.
Wie heeft er nog overzicht en kan zeggen of er niet bijvoorbeeld pensioenfondsgelden in Amazon zitten...?

Om bij een in Amerika vertaald en uitgegeven boek van een Franse kunstenaar, dat gedrukt is in China je daarover druk te maken lijkt mij geen oplossing.
Wachten op de Nederlandse uitgave is dan hetgeen wat je te doen staat.
Ik weet van mezelf dat, mocht die er komen, ik die toch wel aanschaf. Hopelijk ziet uitgeverij Sherpa met zijn fraaie andere Moebius en Giraud uitgaves er t.z.t. brood in.
Maar in de tussentijd wil ik me het plezier van het lezen van deze uitgave niet ontzeggen.

*

morph

• 13972
« Reactie #2763 Gepost op: 29 oktober 2018, 00:09:37 »
Begonnen in:

Elke raaf pikt
door: Gibrat

Jongedame in het verzet in de problemen in de Tweede Wereldoorlog, Parijs.

*

jpio

• 4435
« Reactie #2764 Gepost op: 1 november 2018, 14:33:10 »
Jaaaaaaaaaaaaaa.. deel drie van die Moebiusreeks is binnen.
Ik weet wat ik vanmiddag ga doen :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

morph

• 13972
« Reactie #2765 Gepost op: 1 november 2018, 15:40:30 »
Veel leesplezier.

Elke raaf pikt
door: Gibrat

Mooi, rustig verteld verhaal in prachtige aquarellen.
Een gearresteerde verzetstrijdster wordt bevrijd en probeert te achterhalen wat er met haar twee medestrijders is gebeurd. Het verhaal speelt zich af in Parijs en op een schip dat de Seine afvaart.
Sfeervol.

*

jpio

• 4435
« Reactie #2766 Gepost op: 1 november 2018, 18:04:55 »
De strip is weer meesterlijk.

*

morph

• 13972
Re:lezen wie houdt er van en van wat?
« Reactie #2767 Gepost op: 12 november 2018, 15:58:34 »
Gisteren herlezen. Dat is dit aangrijpende verhaal ook zeker waard.

Het kleine afscheid
Tekst: Marvano
Tekeningen: Magda

Mooie, indrukwekkende roman. Over een vrouw die bij een telefonische hulplijn werkt en bij hetgeen ze aanhoort betrokken raakt. Hierdoor schat ze haar eigen leven en de mensen in haar nabijheid verkeerd in.

*

HUNNY

• 189
« Reactie #2768 Gepost op: 12 november 2018, 17:00:44 »
ben gek op lezen , meer kan ik ook niet
muziek zit tussen de oren

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #2769 Gepost op: 12 november 2018, 19:20:13 »
Betwijfel ik.
Zelfs ik kan sinterklaasgedichten schrijven.

Magda lijkt me niet direct iets voor mij, ben meer een liefhebber van vrolijke boeken en strips.

Zelf een paar delen van Okko aan het lezen. De hele reeks van 10 delen is momenteel voor "slechts" 99,95€ te krijgen. Heb zelf 3 delen voor samen 6,5€ gekocht een tijdje terug.

Edit. Moest even aan de maaltijd, dus nu verder.
De 3 die ik heb zijn softcovers. Bij de 10 zie ik niet welke uitvoering maar het zal hardcover zijn omdat de meeste delen niet als softcover zijn uitgebracht. De reeks is ook integraal te krijgen voor 200€, dus wat dat betreft geen gekke prijs, die 100, ook al is het erg veel geld..

Leuke fantasy met goed tekenwerk waarbij je soms de neiging hebt een loep te pakken voor de vele details. Niet het sterkste wat ik ken, maar het neigt zonder meer naar meer delen aanschaffen/lezen.

« Laatst bewerkt op: 12 november 2018, 20:09:23 door minplus »
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

B. Gehakt

• 7303
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #2770 Gepost op: 12 november 2018, 22:23:29 »
Deborah Moggach: Heartbreak hotel.
Heerlijke personages, genieten dus.
Deskundige

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #2771 Gepost op: 13 november 2018, 10:13:55 »

Zelf een paar delen van Okko aan het lezen. De hele reeks van 10 delen is momenteel voor "slechts" 99,95€ te krijgen. Heb zelf 3 delen voor samen 6,5€ gekocht een tijdje terug.

Dat is niet duur. Ik heb geloof ik 10 delen staan van deze serie.

Ik lees Tanith Lee - het geboortegraf.

Zo wordt dit tegenwoordig niet meer geschreven. Haar meest magistrale werk blijft wat mij betreft:
 De Boeken van de Heersers der Duisternis.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

morph

• 13972
« Reactie #2772 Gepost op: 16 november 2018, 18:50:47 »

Jeremiah - 36 - Shit, verdomme!
door: Hermann

Op Hermanns typerende wijze verteld Jeremiah verhaal. Bevreemdend, deels zelf invulbaar en toch boeiend. En weer fraai in beeld gebracht.

Luc Orient - integraal 1
scenario: Greg
tekeningen: Eddy Paape

Bevat de verhalen:
Het dal van de drie zonnen
De bevroren zombies
De meester van Terango
De sporen van doctor X (kort verhaal uit Pepparade 5)

Eén van de eerste Europese S.F. strips die het pulpniveau ontsteeg. Het eerste verhaal verscheen begin 1967 in weekblad Kuifje. Greg voelde goed het tijdsbeeld aan, toen Star Trek voor het eerst op de buis verscheen en de Amerikanen en Russen voortdurend nieuwe plannen ontvouwden en uitvoerden in het buitenaardse.
Terugkijkend op deze verhalen zijn het lekker leesbare avonturen en bevatten ze een aantal aardige toekomst-uitvindingen die meer zijn geworden dan fantasie.

De Grote Boze Vos
door: Benjamin Renner

Maf verhaal met heerlijk grappige vondsten over een vos die een eitje wilde. Maar dat liep dus iets anders.
Moeilijk weg te leggen. Heel moeilijk.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2018, 19:35:26 door morph »

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #2773 Gepost op: 16 november 2018, 20:09:19 »
Oriënt heb ik compleet, maar deze Jeremiah nog niet. Beide fraaie series.

Misschien moet ik toch weer eens wat van Tanith Lee proberen. Ik heb jaren geleden 2 van haar boeken gelezen en vond ze beide wat pathetisch en niet erg boeiend. Misschien net de verkeerde gepakt. Sindsdien haar altijd genegeerd, dus er staat hier ook niets van haar in de SF-kast.

Zelf bezig in Ravermoon; de 3 delen een paar weken terug van de jongste gekregen voor m'n verjaardag.

Een leuk verhaal met mooi tekenwerk.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #2774 Gepost op: 16 november 2018, 20:28:52 »
Oriënt heb ik compleet, maar deze Jeremiah nog niet. Beide fraaie series.

Misschien moet ik toch weer eens wat van Tanith Lee proberen. Ik heb jaren geleden 2 van haar boeken gelezen en vond ze beide wat pathetisch en niet erg boeiend. Misschien net de verkeerde gepakt.
Welke heb je gelezen? Lee is groots, meeslepend en pathetisch op een leuke manier. Maar niet al haar boeken zijn goed.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin