Bioscoop geluid
« Gepost op: 9 maart 2016, 09:05:10 »
Met vrouwlief gisteravond naar de Bioscoop in Kampen geweest. De film the Revenant is een prachtfilm dat gaat over het overleven in de ongerepte natuur. Mijn vorige bioscoop bezoek was in Eindhoven naar de Bond film Spectre.

Aankomend in de zaal zijn de vooraankondiging te zien en vooral te horen of moet ik zeggen niet-om-aan-te-horen.
Net als in Eindhoven is ook hier in Kampen het geluid 'bombastisch, over de top, vervormd, snoeihard ' en dus helemaal niet aangenaam. Vooral stemmen zijn niet om aan te horen zo vervormd.
Natuurliijk DTS en DOLBY zijn pracht uitvindingen maar goed geluid krijg je pas als de instellingen ook kloppen.

De film van die avond maakte overigens een hoop goed. The Revenant is een aanrader.
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, Schiit-Mani phono trap, KEF IQ90, Rebox-8000PVR, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

*

Wim72

• 1156
Re: Bioscoop geluid
« Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2016, 11:14:01 »
Geld terug eisen , je mag van een proffesionele bioscoop verwachten dat het geluid minstens goed is...

« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2016, 11:56:10 »
Geld terug eisen , je mag van een proffesionele bioscoop verwachten dat het geluid minstens goed is...

Wat is goed?
Vrees dat het geluid wat gangbaar is de norm is geworden in de bioscoop.
Hard, over de top dynamiek, en spraak vervorming. Toon dat maar eens naan. Het is de smaak van DTS en Dolby denk ik dan maar.
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, Schiit-Mani phono trap, KEF IQ90, Rebox-8000PVR, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

*

minplus

• 6564
  • relax, don't do it
« Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2016, 14:45:20 »
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=4703.1290

Hier en op de pagina erna al besproken.
Spectre was puin, Deadpool prima qua geluid in dezelfde bioscoop
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Not Tubeless

• 2859
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2016, 16:52:46 »
In de voorjaarsvakantie ben ik met de kinderen naar de 'Chipmunks' geweest (leuke familie film).

Echter de voor filmpjes en dan vooral het geluid daarbij was tenenkrommend. Ik had heel erg de indruk dat men probeert de argeloze bezoeker te imponeren met heel veel en heel erg lang nadreunend laag, 'want dat is spectaculair'. Denk ik...
Bij mij werkt dat averechts: die film is dus slecht, die film is ook slecht... Heel veel filmaankondigingen gezien waar ik dus niet naar toe hoef!

Ik vreesde voor de hoofdfilm, maar die was op audio gebied best te pruimen.
If it got no swing, it ain't my thing...