*

morca

• 156
  • I love my JL audio DIY sub,s
Re: Kenwood KA 5050 amp ,hij is open enige hulp bij welke potmeters zou fijn zijn.
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2016, 18:34:34 »
Potmeter demonteren bedoel je,rechter kanaal doet niks meer,dus of dat schoonmaken helpt?

Ik had zelf deze gevonden,maar die heeft ook 2 setjes met 3 pootjes,de mijn heeft 2 x 4 pootjes aan de pot,s zitten.
https://www.conrad.nl/nl/alps-rk27112mc-100kbx2-motorpotmeter-stofdicht-stereo-005-w-100-k-1-stuks-442042.html
Beetje prutsen met subwoofers, dsp ,plaatsing ,akoestiek ed .......

*

Opa Spylac

• 5677
  • O<erveen
    • Second Life Audio
Re: Kenwood KA 5050 amp ,hij is open enige hulp bij welke potmeters zou fijn zijn.
« Reactie #16 Gepost op: 11 december 2016, 19:55:14 »
Maar als het niet de pot is die defect is, waarom zou je dan een andere willen hebben? Je zei dat er een probleem in het voorversterkerdeel zit, wat natuurlijk kan, maar dan zou de pot toch nog goed moeten zijn?
With sufficient thrust, ducks fly just fine.

*

morca

• 156
« Reactie #17 Gepost op: 12 december 2016, 12:42:28 »
De pot kraakte al een poosje,tot er 1 kanaal soms wegviel.
Als je dan aan de pot draaide deed dat kanaal het krakend of soms weer even goed.
Totdat het moment kwam dat draaien aan de pot alleen nog maar kraken veroorzaakte op 1 speaker,kort daarna deed dat kanaal net niet meer of kraakte alleen een beetje.
Daarom denk ik dat de volume pot stuk is,of weet het eigenlijk wel zeker.

*

Be tweeter

• 9322
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2016, 12:53:36 »
Je weet dat bij een vervuild uitgangsrelais draaien aan de potmeter ook in 90 % van de gevallen het geluid het weer voor enige tijd goed gaat doen?
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

morca

• 156
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2016, 13:32:58 »
Je weet dat bij een vervuild uitgangsrelais draaien aan de potmeter ook in 90 % van de gevallen het geluid het weer voor enige tijd goed gaat doen?
Nee dat wist ik niet....mmm
Word nog gokken dan dus.

Maareuh hoe zit het met dat 4e pootje aan een pot,is die vd variable loudness?
Ik heb wel loudness maar had niet het idee dat hij minder werkte na harder zetten.

*

Sterremuur

• 12511
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #20 Gepost op: 12 december 2016, 19:11:10 »
De loudness werkt alleen in het "zachte gedeelte" van de potmeter. Na tien voor twaalf werkt het niet meer.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

morca

• 156
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2016, 20:36:34 »
Je bedoeld de input selector?
Die doet het idd ook niet helemaal goed,eigenlijk zou ik die ook moeten omzeilen omdat het een soort eindtrap word.

De loudness werkt alleen in het "zachte gedeelte" van de potmeter. Na tien voor twaalf werkt het niet meer.
Nou ik heb het idee dat hij wel blijft werken,zat amps gehoord waarbij hij wel wegvalt en dat had deze niet

Dan is nog mijn vraag,dat 4e pootje is vd loudness als ik goed begrijp.
De vervangers die ik vind hebben er 3.....
Of als ik er een gewone in zou zetten,of een motorpot met 3 wat doe ik dan met die 4e die loos blijft?

*

geerd

• 4866
  • scheun ja
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2016, 22:38:39 »
lekker laten voor wat het is maar meet dan even welke signaal dragen en welke niet dan weet je meteen hoe of wat
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

Be tweeter

• 9322
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #23 Gepost op: 12 december 2016, 23:07:53 »
Wanneer je er een eindversterker van maakt moet die loudness er toch uit.
Het speakerrelais is niet hetzelfde als de bronkeuze. Het is een blokje dat klikt enige seconden na het aanzetten.
Bij vuile contacten krijg je precies die uitvalklachten die bij harder zetten tijdelijk verdwijnen.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

geerd

• 4866
  • scheun ja
« Reactie #24 Gepost op: 12 december 2016, 23:52:09 »
als eindversterker moet de hele voorversterker eruit plus potmeters bronkeuze toonregeling .
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

Heintje

• 1054
« Reactie #25 Gepost op: 13 december 2016, 13:24:10 »
Word nog gokken dan dus.

Daar is in het algemeen een truuk voor:
- sluit een koptelefoon aan op de koptelefoonuitgang
- draai aan het volume
- als de situatie in de koptelefoon normaal werkt (dus beide kanalen regelen normaal), zit de oorzaak "verderop" (meestal luidsprekerrelais)
- als het euvel zich ook in de koptelefoon voordoet (dus hetzelfde als over de luidsprekers), zit het in de volumeregelaar.

*

morca

• 156
« Reactie #26 Gepost op: 14 december 2016, 11:35:21 »
Word nog gokken dan dus.

- draai aan het volume
- als de situatie in de koptelefoon normaal werkt (dus beide kanalen regelen normaal), zit de oorzaak "verderop" (meestal luidsprekerrelais)
- als het euvel zich ook in de koptelefoon voordoet (dus hetzelfde als over de luidsprekers), zit het in de volumeregelaar.
Dat is een goeie tip,ik heb hem nu alleen al open liggen......
Zal wel even kijken ,dan moet hij deels weer inelkaar.
Want dat wil ik wel even testen.
Bedankt voor de tip !!!

*

morca

• 156
« Reactie #27 Gepost op: 1 februari 2017, 13:15:28 »
Word nog gokken dan dus.

- draai aan het volume
Ok hij is aangesloten geweest,en idd de koptelefoon doet het,maar de speakers niet/of soms als ik aan de speakerselector draai en dat relais laat klikken.
Hoe maak ik het beste de contacten schoon?

*

morca

• 156
« Reactie #28 Gepost op: 1 februari 2017, 13:53:31 »
Hij is open,maar hoe krijg ik die kapjes eraf als ze zo strak naast elkaar zitten.
Heb al voor nieuwe gekeken maar dat word weer via Ebay ofzo.

*

morca

• 156
Re: Kenwood KA 5050 amp ,hij is open Speakerrelais zijn vies/defect?
« Reactie #29 Gepost op: 1 februari 2017, 14:22:27 »
Heb ze wel gevonden maar verschepen niet naar nederland
Zou relais demonteren en gewoon doorverbinden geen optie zijn.
Kunnen ze ook niet meer kapot gaan .....