Ik wil volledig automatisch CD's rippen via mijn laptop.
« Gepost op: 1 april 2016, 14:44:37 »
Kan dat?

Wat ik zou willen is een programma dat, wanneer het is opgestart en juist is ingesteld, detecteert dat er een CD in de laptop zit en zelf begint te rippen en dan de CD weer uitspuugt. In de tussentijd moet het dan rippen, tracks benoemen, covers zoeken etc. Ik wil er behalve het wisselen van de CD's geen omkijken naar hebben. Ultieme luiheid dus. :D

Bestaat dat?

*

Be tweeter

• 9324
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Ik wil volledig automatisch CD's rippen via mijn laptop.
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2016, 14:53:28 »
Windows mediaspeler kan dat in principe al doen wanneer de instellingen correct zijn.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2016, 15:07:34 »
Windows mediaspeler kan dat in principe al doen wanneer de instellingen correct zijn.

Helemaal autonoom? Dus CD erin en weglopen?

*

Dynky

• 515
  • be surprised, time after time
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2016, 15:45:52 »
doe ik al jarenlang naar volle tevredenheid met dBpoweramp CD Ripper.
de 21-dagen trial versie is geloof ik lichtjes beperkt qua functionalieit, maar geeft al wel een goede indruk van wat mogelijk is, al is de full versie naar mijn mening z'n 35Ç meer dan waard, zeker als je 't regelmatig gebruikt. ;) 
na het laden vh schijfje moet ik enkel nog op "rip" drukken...maar verder heb je er geen omkijken naar (heb in de settings ook ingesteld dat de CD wordt uitgeworpen na het rippen)...doet maw alles wat je opsomt.
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3343 albums (and counting...) + some toys to enjoy them

*

morph

• 12909
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2016, 15:56:33 »
Kan dat?

Wat ik zou willen is een programma dat, wanneer het is opgestart en juist is ingesteld, detecteert dat er een CD in de laptop zit en zelf begint te rippen en dan de CD weer uitspuugt. In de tussentijd moet het dan rippen, tracks benoemen, covers zoeken etc. Ik wil er behalve het wisselen van de CD's geen omkijken naar hebben. Ultieme luiheid dus. :D

Bestaat dat?

Vroeger kon dat heel erg eenvoudig. Je moest dan wel voordat je het pand verliet bij de kassa afrekenen voor je exemplaar.
Maar je kon er dan zelfs zonder veel moeite achter komen wie al hun tijd en werk erin gestoken hadden.

*

Tdo

• 10529
  • Smurf?!
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2016, 16:19:52 »
Het kan natuurlijk ook zijn om je eigen cd'tjes te rippen. Om dan 2x te betalen is ook weer zo wat..

*

Wim72

• 1151
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2016, 17:00:50 »
CD rippen werkt bij mij prima met Windows mediaplayer , maar welk ripformaat kun je het beste gebruiken wil je toch een goede geluidskwaliteit behouden en niet teveel ruimte gebruiken van de harde schijf/externe schijf en usb-stick ?

« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2016, 17:15:00 »
Kan dat?

Bestaat dat?

Vroeger kon dat heel erg eenvoudig. Je moest dan wel voordat je het pand verliet bij de kassa afrekenen voor je exemplaar.
Maar je kon er dan zelfs zonder veel moeite achter komen wie al hun tijd en werk erin gestoken hadden.

Dat heb ik ruim 3000x gedaan. Nu wil ik ze op een harde schijf.

*

morph

• 12909
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2016, 20:22:26 »
Het kan natuurlijk ook zijn om je eigen cd'tjes te rippen.

Het kan.
Mij hoor je ook niet beweren dat het anders zou zijn.
Ik kreeg een nostalgische ervaring bij de vraag en reageerde vervolgens in een vlaag van emoties zoals die zich kunnen voordoen bij luisteren naar muziek, een traan wegpinkend. Maar zwaarmoedige be´nvloeding door kunstlicht, elektro-magnetische krachten, groengekleurde vlakken of vriesdroogacties is daarbij niet uit te sluiten.

*

Be tweeter

• 9324
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #9 Gepost op: 1 april 2016, 20:25:19 »
CD rippen werkt bij mij prima met Windows mediaplayer , maar welk ripformaat kun je het beste gebruiken wil je toch een goede geluidskwaliteit behouden en niet teveel ruimte gebruiken van de harde schijf/externe schijf en usb-stick ?
Ik zou 320 kb doen maar misschien wil je wel lossless voor alle zekerheid.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Tdo

• 10529
  • Smurf?!
« Reactie #10 Gepost op: 1 april 2016, 20:44:45 »

Het kan.
Ik kreeg een nostalgische ervaring bij de vraag en reageerde vervolgens in een vlaag van emoties zoals die zich kunnen voordoen bij luisteren naar muziek, een traan wegpinkend. Maar zwaarmoedige be´nvloeding door kunstlicht, elektro-magnetische krachten, groengekleurde vlakken of vriesdroogacties is daarbij niet uit te sluiten.

Sterkte ermee  ^-^

« Reactie #11 Gepost op: 1 april 2016, 22:23:45 »

Het kan.

't Is knetter off-topic maar... CD's zijn toch nog gewoon te koop? Wat weerhoudt je ervan je nostalgische gevoelens telkens weer opnieuw waarheid te laten worden?

*

morph

• 12909
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2016, 22:44:05 »
CD's zijn toch nog gewoon te koop? Wat weerhoudt je ervan je nostalgische gevoelens telkens weer opnieuw waarheid te laten worden?

Mij hoor je niet beweren dat het aanschaffen niet meer plaatsvindt.

*

Wim72

• 1151
« Reactie #13 Gepost op: 3 april 2016, 01:00:01 »
Ik zou 320 kb doen maar misschien wil je wel lossless voor alle zekerheid.

Ik ben nu bezig met rippen naar flac formaat maar die zijn wel erg groot een cd is ongeveer 450 mb maar geen verlies van geluiskwaliteit.

« Reactie #14 Gepost op: 13 april 2016, 09:23:27 »
Jee, Windows Mediaplayer doet het ook nog gewoon. :D

Maar ik heb inmiddels een HTPC van Marktplaats die je ook kan gebruiken als dedicated ripstation. Meerdere opties inmiddels dus.