Speakers onder 200
« Gepost op: 2 april 2016, 14:56:04 »
Hallo, ik ben op zoek naar speakers voor op mijn slaapkamer (4x2m). Ik luister voornamelijk rock en metal en de belangrijkste eis voor de speakers vind ik het geluidskwaliteit.

Ik kwam bijv. al bij de Polk Audio Rsi A3 en de Presonus Ceres C4.5 uit, beiden voor 150 euro.   

Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben voor een leuk setje speakers :)  bvd

*

Rubble

• 9774
Re: Speakers onder 200
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2016, 10:54:15 »
Voor dat geld zou ik tweedehands kijken. Dan is er echt veel goeds te koop.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

geerd

• 4882
  • scheun ja
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2016, 13:28:47 »
gezien de muziek keuzen maakt het niet zoveel uit als het maar hard kan , al zou ik wel eens op mp kijken kun je voor dat geld een leuk setje kopen
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

Rubble

• 9774
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2016, 16:31:25 »
gezien de muziek keuzen maakt het niet zoveel uit als het maar hard kan , al zou ik wel eens op mp kijken kun je voor dat geld een leuk setje kopen
Wat een klinklare onzin. Ook rock en metal kunnen op hoog niveau weergegeven worden. Sterker nog, de meeste audiofiele tingeltangel muziek klinkt overal wel goed op. Stevige en drukke muziek goed weergeven is een beste uitdaging voor alle speakers.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

Wim72

• 1156
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2016, 22:40:57 »
Weer wat geleerd vandaag ;D Volgens Geerd is voor metal en rockmuziek geen goede weergave nodig alleen hard afdraaien met veel decibellen is voldoende...
Dus bands zoals The Pink Floyd, Toto, Metallica, Within Temptation, Vandenberg wat allemaal onder rock of metal valt ben je geen goede weergave op hoog niveau meer voor nodig , ik kan die gehele verzamelde zooi hier wel wegdoen en gewoon een aftandse oude disco-installatie aanschaffen !
Bedankt Geerd voor je verhelderend inzicht mijn ogen zijn nu geopend  :P

*

morph

• 12918
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2016, 22:47:56 »
Weer wat geleerd vandaag.
Volgens Wim72 maken "The Pink Floyd", "Toto", "Metallica", "Within Temptation" en "Vandenberg" disco muziek.

*

Wim72

• 1156
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2016, 22:53:05 »
Weer wat geleerd vandaag.
Volgens Wim72 maken "The Pink Floyd", "Toto", "Metallica", "Within Temptation" en "Vandenberg" disco muziek.

Beter lezen aub... Er staat duidelijk bij: "Dus bands zoals The Pink Floyd, Toto, Metallica, Within Temptation, Vandenberg wat allemaal onder rock of metal valt"

Die oude aftandse disco-installatie dient alleen maar op de benodigde DB's op te krikken voor de weergave van rock en metal :)

*

morph

• 12918
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2016, 10:04:10 »
Die oude aftandse disco-installatie dient alleen maar op de benodigde DB's op te krikken voor de weergave van rock en metal :)

Dat stond er niet bij, vandaar...