*

Proenski

• 2301
  • Ik doe niet aan autosuggestie
    • --PROENSKI.COM--
Foutje bedankt... Moet weer op zoek en vraag tips
« Gepost op: 10 april 2016, 11:16:05 »
Helaas mijn vertrouwde Sennheiser HD 265 is gesneuveld  :'(. Blijkt dat je er niet op kunt gaan zitten  :P

Byond repair dus ik zal op zoek moeten naar een alternatief. Het moet perse een gesloten model zijn en mag tussen de grofweg 200 en 300 euro kosten. Ook wil ik een model met ovale oorschelpen omdat dit in mijn ervaring een betere pasvorm oplevert.

Deze modellen heb ik tot dusver online bekeken, alvast ter orientatie:
  • Brainwavz HM5 (goedkoop maar schijnt zeer comfortabel te zijn)
  • Audiotechnica ATH-MSR7 (bass schijnt hier iets minder te zijn)
  • Sennheiser momentum 2.0 (comfortabel, portable)

Over het geluid van de HD 265 (en andere Sennheisers die ik gehad heb( was ik zeer te spreken maar is de HD 280 van hetzelfde niveau?? De 380 pro lijkt me voor de prijs een stuk minder qua bouw kwaliteit..

Kortom, welke merken/modellen zou ik naar jullie mening moeten kijken? Alvast bedankt voor de tips!

P.S. ik luister eigenlijk alleen vanuit de luie stoel voor onderweg heb ik in-ears.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2016, 11:18:26 door Proenski »
SACD: Sony SCD-555ES | Blu Ray/ DVD Sony BDP-S1200 | Media: Humax iHDR 5200c
Receiver: Marantz SR8001 | Speakers: Dynaudio Audience 72, Audience 42c, DLS flatbox
Head-fi: Musical Fidelity X-Can v3, Audio-Technica M50X
Interlinks: Pear Bosc, Supra Trico, Speakerkabel: Van den Hul CS-122, the Snowline

*

Proenski

• 2301
    • --PROENSKI.COM--
Re: Foutje bedankt... Moet weer op zoek en vraag tips
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2016, 15:41:53 »
Na de overweldigende reacties alhier  :P heb ik een keuze gemaakt. Het de Audio-Technica ATH-M50X geworden en na een paar dagen luisteren is mijn enige spijt dat ik deze niet eerder heb gekocht.

De hoofdtelefoon is net als de HD265 keurig in balans maar is op alle vlakken uitgesprokener/ gedetaileerder en ruimtelijker. De bas is niet alleen aanwezig om de zin van een lage frequentie maar je hoort de snaren trillen. Het midden is keurig en vooral stemgeluid komt beter naar voren, het hoog is net zo fraai en "pittig" zonder dat het te scherp wordt. Ik las ergens een review van een drummer die erg te spreken was over dit model en dat de cymbalen ongelooflijk realistisch klonken. Ik weet nu wat ie bedoelt.

Tel daar de betere bouwkwaliteit (en nee, ik was niet van plan om op deze te gaan zitten al zou het me niet verbazen dat ie dit zou overleven..) en draagcomfor bij op dan rest me niets anders dan te concluderen dat dit voor de komende 10 jaar mijn koptelefoon is.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 15:44:17 door Proenski »
Receiver: Marantz SR8001 | Speakers: Dynaudio Audience 72, Audience 42c, DLS flatbox
Interlinks: Pear Bosc, Supra Trico, Speakerkabel: Van den Hul CS-122, the Snowline

*

Proenski

• 2301
    • --PROENSKI.COM--
Re: Foutje bedankt... Moet weer op zoek en vraag tips
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2016, 17:04:54 »
P.S. iemand nog belangstelling voor de gebroken HD265? De drivers en pads zijn nog goed. De kabel is de verbeterde versie dus die verkoop ik.