SONOS? Of iets anders?
« Gepost op: 30 mei 2016, 12:49:05 »
Ik ben nogal een noob wat audio betreft, dus sorry voor mijn misschien domme vraag.

Ik ben sinds een paar maanden verhuist, heb een mooie tv gekocht en ben nu op zoek naar een mooie audio installatie.
Voornamelijk voor films en youtube via mijn TV en dacht aan een hifi SONOS playbar.

Waarom de sonos playbar? Het is eigenlijk de enige die ik ken.

Ik vind het vrij prijzig en hij is natuurlijk al een tijdje uit, dus ben ik aan het twijfelen.
Zouden jullie me er wat meer over kunnen vertellen? Of andere tips/aanbevelingen?

*

i2Paq

• 2914
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: SONOS? Of iets anders?
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2016, 14:04:32 »
Of een Sonos Connect:AMP.

Deze heeft een line-in en je kunt er 2 luidsprekers aanhangen.

Hier bevalt dat met 2 Tannoy D300 erg goed.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2016, 14:11:34 »
Of een Sonos Connect:AMP.

Deze heeft een line-in en je kunt er 2 luidsprekers aanhangen.

Hier bevalt dat met 2 Tannoy D300 erg goed.
Wat zou dan het voordeel zijn? Meer surround geluid vanwege 2 boxen?

En wat is je mening over de sonos playbar?
Is het nog steeds een prima ding, ook al is hij al zo lang uit? Of is hij al achterhaald en zijn er al betere/goedkopere alternatieven?

*

i2Paq

• 2914
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2016, 16:05:06 »
Ik hou gewoon niet van Soundbar oplossingen onder je TV.

Met de Connect:AMP en 2 losse luidsprekers is het naar mijn idee veel meer stereo.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Be tweeter

• 9169
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2016, 16:19:43 »
Had je ook aan de vertraging gedacht die Sonos heeft via AUX IN?
Mocht die inmiddels zijn opgelost dan heb ik niets gezegd maar anders is dat een dingetje in het gebruik wat leafzor voor ogen had.
Wanneer muziek van Spotify of eigen opslag geen item is dan zou ik kijken naar een goedkopere soundbar of stereo-oplossing. Wil je dat wel gaan doen dan een Sonos Playbar of een streaming stereo apparaat met boxen.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2016, 13:47:57 »
Hmm lastig, jammer dat ik er zo weinig verstand van heb.

Ik denk dat ik me er maar beter in moet verdiepen, aangezien €749,- voor zo een sonos ook niet niks is. Zeker niet als het me niet bevalt.

Maar ik dacht, lekker makkelijk en kamervullend geluid dus zal wel goed zijn...

*

Be tweeter

• 9169
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2016, 15:12:45 »
Ook een transistorradio is kamervullend. Jij bepaalt met je oren of de vullingsgraad en kwaliteit volstaat.
De Sonos Playbar is een volledige streamingoplossing en soundbar in één en wanneer je het eerste niet denkt te gaan gebruiken dan zijn er alternatieven voor minder geld en meer kamervullend.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Wim72

• 1071
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2016, 15:36:18 »
Een goede receiver met streamingsmogelijkheden met 2 goede luidsprekers geeft vaak een veel betere geluidskwaliteit dan een soundbar en ook nog vaak goedkoper.

*

richard

• 3442
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2016, 21:46:32 »
soundbar
Het woord alleen al klinkt niet goed.
Genoeg is beter.

*

Koen K

• 8724
    • Klarde und Happers
« Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2016, 14:05:43 »
... wat altijd een ijzersterk argument is  ::) ;)

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Be tweeter

• 9169
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2016, 14:11:18 »
Kom je hier alleen nog maar een beetje zieken? 8)

*

Koen K

• 8724
    • Klarde und Happers
« Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2016, 14:17:43 »
In ieder geval niet met opzet   :laugh:

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Be tweeter

• 9169
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2016, 14:46:37 »
Dan is het goed.  ;)

« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2016, 22:24:36 »
Precies de vraag die ik ook wilde stellen, dus ik haak graag even in/aan. Ik zit er ook over te denken om iets als Sonos aan te schaffen. Ik heb nu een Dali set met surround, maar dit neemt best wat ruimte in en de kat is er al een keer in gaan hangen  >:( Sonos lijkt wel een mooie oplossing. Maar dan moet het wel goed genoeg zijn voor lekker audio bij een film en anderzijds lekker klinken voor muziek. keuzes, keuzes.... Ik hoop niet dat ik nu het draadje teveel kaap, maar ben wel benieuwd naar ervaringen.

*

i2Paq

• 2914
« Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2016, 10:15:27 »
Bij een Connect:Amp zit een line in, bv. voor je TV.

Misschien met tussen DAC (Tussen TV en Line-In) wordt het beter want niet elke TV heeft nog een Analoge Line-Uit.