*

groovy.

• 10690
  • Looking for fun and feeling groovy.
Re: Marktplaats draaitafel advertenties
« Reactie #12375 Gepost op: 30 december 2016, 15:24:03 »
Dat komt o.a.omdat een tijd geleden Hanze Hifi e300 bood op elke td 160 die bij hen ingeruild werd.
Hij moest wel in goede staat zijn.
Garrard 301 sme 3009. Lenco l78 widebody 12 inch DV toonarm. Lenco 88 sme 3009. Goldring 99 Acos Lustre.Luxman l507s. Elipson 401.Phono-pre Powerflux.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g.

« Reactie #12376 Gepost op: 30 december 2016, 15:49:28 »
Kunstmatig manipuleren door een "gerenommeerde" firma. Op deze manier verziek je de markt. Hoop dat zo`n bedrijf zelf snel de fles op gaat door deze praktijken. Op zijn site doet hij deze manier van handelen uitleggen... Als je toch zo je geld moet verdienen

*

Jor82

• *
  • 27
« Reactie #12377 Gepost op: 30 december 2016, 22:48:28 »
Ergens rond maart wil ik een platenspeler gaan kopen. Net als velen ga ik op zoek naar mijn speld in de hooiberg. Mooi om te zien (is natuurlijk subjectief) en goed wat betreft prestaties. Wat betreft uiterlijk: geen plastic, niet teveel knopjes (ben toch wel een minimalist), houten ombouw vind ik mooi indien in redelijk goede staat.

Wat betreft merk, sta ik open voor veel. Ik heb een Pioneer versterker SA-706. Er staat een TX-608 tuner bij. Een van beide moet in de toekomst aangepast gaan worden, zodat het een bij elkaar horende set wordt. De platenspeler mag hier voor mij van afwijken. Pioneer, Thorens, of .... iets van deze tijd zoals Pro-ject of ...

Aangezien dit mijn eerste platenspeler gaat worden, moet ik hier nog wel mee leren omgaan. Ik weet dat dit om persoonlijke smaak gaat, maar wat zouden jullie mij aanraden?

Bedrag wat ik wil uitgeven, ligt rond de 300 a 400 euro.

Ik hoor graag jullie mening,

Gr Jordy

*

Jor82

• *
  • 27
« Reactie #12378 Gepost op: 5 januari 2017, 22:12:31 »
Wat zouden jullie adviseren...?
Een vintage platenspeler voor 220 of een Pro-ject debut carbon voor datzelfde geld?

Dit wordt mijn eerste platenspeler. Moet hiermee leren omgaan en het wordt net als bij velen een groeiproject naar steeds iets beters en duurders.

*

kanniks

• 3257
« Reactie #12379 Gepost op: 6 januari 2017, 00:02:35 »
Het is tegenwoordig wat dun gezaaid op marktplaats, maar er is nog altijd wel het een en ander te vinden.

Ik heb even gezocht op marktplaats voor wat voorbeelden. Onderstaande tweedehands platenspelers zou ik zelf prefereren boven een nieuwe instap Pro-Ject, sommigen zul je vast voor onder de 200 euro kunnen bemachtigen. Je levert garantie in maar je krijgt er een platenspeler gemaakt van mooiere materialen en met naar mijn mening meer karakter voor terug.

http://link.marktplaats.nl/m1123250351
http://link.marktplaats.nl/m1119571912
http://link.marktplaats.nl/m1123468964
http://link.marktplaats.nl/m1113342699
http://link.marktplaats.nl/m1121905851
http://link.marktplaats.nl/m1116391113

Wellicht is die Dual 714Q voor een mooie prijs te koop, daar heb je dan een hele goede speler aan. Wel "plastic en knopjes", maar van de goede, degelijke soort! De Dual CS-5000 is ook goed, zal wat duurder zijn. Ik zou ook vragen wat die Thorens TD318MKIII moet kosten, een van de laatste betaalbare Thorens modellen van degelijke kwaliteit. Een Thorens TD-145 of TD-160 is helemaal prima maar die moet tegenwoordig al snel meer dan 200 euro kosten want daar wordt driftig op geboden. Zo'n Sony PS-X3 is meestal zeer betaalbaar en is echt een robuuste no-nonsense speler, meestal kan je die voor zo'n 100 euro wel op de kop tikken. Geen plastic maar deugdelijk resonantiedempend composiet, zeer zwaar. Met de Technics SL-1411 heb je een soortgelijke degelijke speler, wat luxer uitgevoerd met o.a. een geveerd subchassis en gegoten metalen behuizing, maar die zal bij Siem van Electro Andijk minimaal 200 euro kosten.

Denk vooral goed na wat je verlangt van een platenspeler: de Pro-Ject is nieuw met garantie maar het is wel een bare-bones speler, naast het goedkope materiaalgebruik wil dat zeggen dat er geen automatische eindafslag op zit, laat staan arm terugvoering of automatische start. Ook zul je als je tussen 33 en 45 toeren wilt wisselen het plateau moeten verwijderen en dan de snaar handmatig moeten omleggen. Sommigen vinden dit geen probleem of zelfs leuk, maar de meesten stellen toch op zijn minst wel prijs op een automatische eindafslag.
Bij de genoemde tweedehands platenspelers gaat wisselen van snelheid met een druk op de knop. De 714Q, SL-1411 en PS-X3 hebben niet eens een snaar maar een quartz locked direct drive motor, dat is heel wat anders dan het iele zoemende motortje van de Pro-Ject Debut.

Dual 714Q volautomatisch
Dual CS5000 auto lift en afslag motor
Thorens TD318MKIII auto lift arm en afslag motor
Thorens TD-160 manueel
Thorens TD-145 auto lift arm en afslag motor
Technics SL-1411 auto-return arm en afslag motor
Sony PS-X3 manueel
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2017, 00:11:31 door kanniks »

*

Jor82

• *
  • 27
« Reactie #12380 Gepost op: 6 januari 2017, 17:04:24 »
Beste Kanniks, bedankt voor de uitgebreide uitleg!!
Nu moet ik zeggen dat ik het uiterlijk en het minimalistische van de Pro-ject en Rega wel kan waarderen.

Heb contact gehad met de verkopers van:
Dual CS5000 van Patrick moet minimaal 250,- kosten
Thorens TD318MK3 moet minimaal 250,- kosten
Pro-ject 1Xperience, Minimaal 220,- zonder element

Technics SL-1411, wilt akkoord gaan met een bod van 180,-
Thorens TD 190-1, wilt akkoord gaan met een bod van 190,- Moet een nieuwe riem op
Dual CS5000, wilt akkoord gaan met een bod van 200,-
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2017, 22:47:09 door Jor82 »

*

luxman

• 1057
  • Indy
« Reactie #12381 Gepost op: 6 januari 2017, 17:32:23 »
Het is tegenwoordig wat dun gezaaid op marktplaats, maar er is nog altijd wel het een en ander te vinden.

Ik heb even gezocht op marktplaats voor wat voorbeelden. Onderstaande tweedehands platenspelers zou ik zelf prefereren boven een nieuwe instap Pro-Ject, sommigen zul je vast voor onder de 200 euro kunnen bemachtigen. Je levert garantie in maar je krijgt er een platenspeler gemaakt van mooiere materialen en met naar mijn mening meer karakter voor terug.

http://link.marktplaats.nl/m1123250351
http://link.marktplaats.nl/m1119571912
http://link.marktplaats.nl/m1123468964
http://link.marktplaats.nl/m1113342699
http://link.marktplaats.nl/m1121905851
http://link.marktplaats.nl/m1116391113

Wellicht is die Dual 714Q voor een mooie prijs te koop, daar heb je dan een hele goede speler aan. Wel "plastic en knopjes", maar van de goede, degelijke soort! De Dual CS-5000 is ook goed, zal wat duurder zijn. Ik zou ook vragen wat die Thorens TD318MKIII moet kosten, een van de laatste betaalbare Thorens modellen van degelijke kwaliteit. Een Thorens TD-145 of TD-160 is helemaal prima maar die moet tegenwoordig al snel meer dan 200 euro kosten want daar wordt driftig op geboden. Zo'n Sony PS-X3 is meestal zeer betaalbaar en is echt een robuuste no-nonsense speler, meestal kan je die voor zo'n 100 euro wel op de kop tikken. Geen plastic maar deugdelijk resonantiedempend composiet, zeer zwaar. Met de Technics SL-1411 heb je een soortgelijke degelijke speler, wat luxer uitgevoerd met o.a. een geveerd subchassis en gegoten metalen behuizing, maar die zal bij Siem van Electro Andijk minimaal 200 euro kosten.

Denk vooral goed na wat je verlangt van een platenspeler: de Pro-Ject is nieuw met garantie maar het is wel een bare-bones speler, naast het goedkope materiaalgebruik wil dat zeggen dat er geen automatische eindafslag op zit, laat staan arm terugvoering of automatische start. Ook zul je als je tussen 33 en 45 toeren wilt wisselen het plateau moeten verwijderen en dan de snaar handmatig moeten omleggen. Sommigen vinden dit geen probleem of zelfs leuk, maar de meesten stellen toch op zijn minst wel prijs op een automatische eindafslag.
Bij de genoemde tweedehands platenspelers gaat wisselen van snelheid met een druk op de knop. De 714Q, SL-1411 en PS-X3 hebben niet eens een snaar maar een quartz locked direct drive motor, dat is heel wat anders dan het iele zoemende motortje van de Pro-Ject Debut.

Dual 714Q volautomatisch
Dual CS5000 auto lift en afslag motor
Thorens TD318MKIII auto lift arm en afslag motor
Thorens TD-160 manueel
Thorens TD-145 auto lift arm en afslag motor
Technics SL-1411 auto-return arm en afslag motor
Sony PS-X3 manueel

Wel ik heb een Project Debut Carbon hier staan Jor82 heeft hem gezien toen hij de speakers van mij kocht . Ik moet zeggen heb geen enkel probleem dat ik alles handmatig moet bedienen ,en voor
271,-(gekocht bij IEar ) heb je een degelijke platenspeler ,je kunt natuurlijk wel een andere element dan de geleverde ortofon m5  op zetten .  En ik heb de motor nu draaien zonder lp erop geen ander geluid van tv of wat dan ook je hoort hem niet en hij staat 1,5 rechts van mijn luisterplek.

Verder speelt hier ook nog een degelijke zware vintage Sony PS 2250 ook deze moet ik zelf bedienen ,mag zowel  bij de Project en de Sony niet in slaap vallen tijdens plaatjes draaien . Natuurlijk verplettert mijn Sony de Project compleet mocht de Sony pardoes op de Project vallen bouwwijze is een wereld van verschil . Maar als je een platenspeler zou willen hebben met een minimalistische look dan zijn daadwerkelijk oa de Project en Rega zoals Jor82 al aangeeft aardige spelers ook nog eens rekening houdend met het te besteden budget ,en ook nog met garantie .het kan natuurlijk nog beter als ik bijv even kijk in het audiovisuele jaarboek 2017  vind je in de catogorie draaitafel van het jaar
de Rega Planar 3 (vanaf 799,- ) op plaats 1 en de Project The Classic (vanaf 999,-) op plaats 2 allebei een zeer minimalistische look .
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2017, 17:56:06 door luxman »
Pioneer A 7. stereo amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon. Turntable

Fostex  FE 206 E  fullrange . basreflex speakers
Visonik Convection 1 speakers .
QAcoustics 3020 speakers .
Sony STR 6036 .receiver.

*

Jor82

• *
  • 27
« Reactie #12382 Gepost op: 6 januari 2017, 17:36:52 »
Er is gewoon veel keuze, een leek zoals ik, heeft het an erg moeilijk met kiezen. Ik moet wel eerlijk zijn, ik ken mijzelf....
Indien ik zaken hoor in de muziek die niet voldoen, doe ik een stap omhoog en komt er een upgrade te staan...
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2017, 22:09:24 door Jor82 »

*

kanniks

• 3257
« Reactie #12383 Gepost op: 7 januari 2017, 11:29:09 »
luxman, ik kan me prima voorstellen dat iemand een Pro-Ject wil, maar jor vroeg om tips en dan vertel ik natuurlijk wat mijn persoonlijke voorkeur heeft. Dus oude platenspelers. Want die vind ik meer karakter hebben en voor hetzelfde geld mooier gemaakt.

Het is verder goed bedoeld advies, dat "denk na over wat je wilt": ik heb er zelf dus een hekel aan als er helemaal geen voorziening op zit die zorgt dat de naald niet in de uitloopgroef blijft draaien. Dat komt natuurlijk door mijn type gebruik. Het gaat niet eens zozeer om in slaap vallen, maar ik wil niet altijd opspringen zodra de plaat is afgelopen en ben ondertussen ook vaak met andere dingen bezig. Ik vind dat een minimaal vereist gemak.
Maar het hoeft geen probleem te zijn. Als iemand altijd met volle aandacht zit te luisteren met de platenspeler binnen handbereik dan kan ik me best voorstellen dat ie zo'n voorziening niet mist. Misschien is dan zelfs het wisselen van toerental dmv plateau verwijderen en handmatig wisselen van de snaar naar een ander plekje op de pulley een toegevoegde waarde, je bent dan namelijk zo lekker bezig met het ritueel. :) Alleen mij niet gezien. Ik wil gewoon een 45 toeren plaatje kunnen draaien zonder mijn draaitafel te gaan opereren en daarvoor niet weer 100+ euro gaan investeren in een externe speedbox.

Verder zou ik het jaarboek niet maatgevend laten zijn voor de kwaliteit van een platenspeler (of om het even welk ander product), beter beschouw je het als een informatieve reclamefolder dan een serieuze objectieve bron.

Jor, wat betreft mijn tips en de teruggekoppelde prijzen: 200 voor een Dual CS5000 in mooie werkende staat vind ik zeker acceptabel, daarvoor wordt ie ook wel verkocht. Dat is wsch die uit Bergschenhoek? 180 euro voor de SL-1411 is ook acceptabel, je kunt er denk ik wel van op aan dat ie in orde is omdat hij van Siem van Electro Andijk komt. Het is een prima en super degelijke draaitafel!

Ik vind ze zelf minimalistisch zat en zeker de Technics vind ik een mooi design, strakker en mooier dan de meeste andere Technics draaitafels. Maar goed, smaken... :)
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2017, 11:34:02 door kanniks »

*

luxman

• 1057
  • Indy
« Reactie #12384 Gepost op: 7 januari 2017, 13:45:59 »
luxman, ik kan me prima voorstellen dat iemand een Pro-Ject wil, maar jor vroeg om tips en dan vertel ik natuurlijk wat mijn persoonlijke voorkeur heeft. Dus oude platenspelers. Want die vind ik meer karakter hebben en voor hetzelfde geld mooier gemaakt.

Het is verder goed bedoeld advies, dat "denk na over wat je wilt": ik heb er zelf dus een hekel aan als er helemaal geen voorziening op zit die zorgt dat de naald niet in de uitloopgroef blijft draaien. Dat komt natuurlijk door mijn type gebruik. Het gaat niet eens zozeer om in slaap vallen, maar ik wil niet altijd opspringen zodra de plaat is afgelopen en ben ondertussen ook vaak met andere dingen bezig. Ik vind dat een minimaal vereist gemak.
Maar het hoeft geen probleem te zijn. Als iemand altijd met volle aandacht zit te luisteren met de platenspeler binnen handbereik dan kan ik me best voorstellen dat ie zo'n voorziening niet mist. Misschien is dan zelfs het wisselen van toerental dmv plateau verwijderen en handmatig wisselen van de snaar naar een ander plekje op de pulley een toegevoegde waarde, je bent dan namelijk zo lekker bezig met het ritueel. :) Alleen mij niet gezien. Ik wil gewoon een 45 toeren plaatje kunnen draaien zonder mijn draaitafel te gaan opereren en daarvoor niet weer 100+ euro gaan investeren in een externe speedbox.

Verder zou ik het jaarboek niet maatgevend laten zijn voor de kwaliteit van een platenspeler (of om het even welk ander product), beter beschouw je het als een informatieve reclamefolder dan een serieuze objectieve bron.

Jor, wat betreft mijn tips en de teruggekoppelde prijzen: 200 voor een Dual CS5000 in mooie werkende staat vind ik zeker acceptabel, daarvoor wordt ie ook wel verkocht. Dat is wsch die uit Bergschenhoek? 180 euro voor de SL-1411 is ook acceptabel, je kunt er denk ik wel van op aan dat ie in orde is omdat hij van Siem van Electro Andijk komt. Het is een prima en super degelijke draaitafel!

Ik vind ze zelf minimalistisch zat en zeker de Technics vind ik een mooi design, strakker en mooier dan de meeste andere Technics draaitafels. Maar goed, smaken... :)

Ja Kanniks weet wat je bedoelt en advies uit eigen beleving /ervaring of voorkeur is natuurlijk het allerbeste wat je krijgen kunt ,trouwens voor mijn huidige platenspelers heb ik steeds automatische afslag gehad .   wat betreft dat jaarboek dat zie ik zeker niet als maatstaf ,lees zowat alle audiobladen (internet ) ook buitenlandse en ja zie ik ook meer als reclamefolder dan wat anders ,uiteindelijk is het horen van al dat moois in je eigen omgeving de maatstaf ,maar helaas dat gaat ons niet lukken . Ik wou alleen maar zeggen dat bijv Rega / En Pro-ject.meer te bieden hebben dan een platenspeler van rond 300,- gelijk een Project Carbon Debut ,maar vaak betwijfel ik wel eens of die duurdere zoveel beter zijn ,want je ziet bij audio/Hifi  wel heel vaak de nieuwste beste speaker ,versterker platenspeler  is nog niet verkocht of de volgende nog betere versie rolt al van de bank .
Maar ja belangrijker is dat Jor82 op zoek naar een platenspeler eentje vindt die aan al zijn verwachtingen zal doen en ik wens hem dan ook succes in zijn zoektocht en voor later veel luisterplezier .
Pioneer A 7. stereo amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon. Turntable

Fostex  FE 206 E  fullrange . basreflex speakers
Visonik Convection 1 speakers .
QAcoustics 3020 speakers .
Sony STR 6036 .receiver.