*

B. Gehakt

• 7292
  • Ik post niet op woensdag.
    • Suzy Wong
Re: X-fi Show 2016 Veldhoven
« Reactie #30 Gepost op: 23 september 2016, 14:19:48 »
Zondag?
Ja.

*

m44

• 7464
  • “If there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #31 Gepost op: 23 september 2016, 15:36:05 »
zie je daar
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

*

Leobus

• 428
« Reactie #32 Gepost op: 23 september 2016, 20:24:27 »
Zondag?
Ja.

In tegenstelling tot vorig jaar wordt het voor mij dan een lunch zonder gehakt.
Ik ga zaterdag.

Groet,

Leobus

*

Benco

• 5361
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #33 Gepost op: 23 september 2016, 22:24:20 »
gezocht en gevonden , zondag zal het worden

*

groovy.

• 11006
  • Looking for fun and feeling groovy.
« Reactie #34 Gepost op: 24 september 2016, 15:30:08 »
Leuke show.
Ik ben bij Dutch en Dutch(Koen en Martijn) geweest en daar kwam ik Chansig Eelco en Abel tegen.
Uiteraard ben ik ook HanzeHifi bezocht dat was smullen van de dt's die tentoongepreid stonden.
De Garrard 401 en de Thorens 124 werden ingezet als demo,beide hadden een Emt banaan tonearm en een Emt element aan boord.Het verschil tussen aandrijving op het lichtnet en een clean power voeding was te horen.Met een schone voeding klinkt het beter in mijn oren.Maar ik heb er geen e1500 voor over.
Ook bij Sonore audio Cock en Arden was het smullen,schitterende ls-mooie buizenversterkers.Prachtig om te zien was hun eigen dt ontwerp,helaas nog niet helemaal inzetbaar maar bijna.Verder nog genoeg mooi spul gezien.
Garrard 301 sme 3009. Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009  Ortofon as212.  Luxman l507s. Elipson 401. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ. Micro-Seiki cf-1. Akai x201d.
Satin 117g.

*

Satch

• 9821
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
« Reactie #35 Gepost op: 24 september 2016, 18:34:07 »
Ik vond het een leuke dag. Uiteraard heb ik er wat onzin over geschreven en een paar fotootjes gemaakt. Zie >>hier<<.

*

J.B.L

• 3346
« Reactie #36 Gepost op: 24 september 2016, 18:35:19 »
Gogogogodver, precies dat jaar dat ik niet ben gegaan zetten ze de Kenrick/JBL 4351's neer.

*

Satch

• 9821
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
« Reactie #37 Gepost op: 24 september 2016, 18:43:10 »
Je kunt morgen nog.

*

KT88

• 27796
  • Audiodidact
« Reactie #38 Gepost op: 24 september 2016, 19:47:04 »
Leuk verslag, Michiel! Tnx!
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....

*

Rubble

• 9770
« Reactie #39 Gepost op: 24 september 2016, 20:24:42 »
Mooi gedaan Satch. Morgen eens kijken.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

Satch

• 9821
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
« Reactie #40 Gepost op: 24 september 2016, 20:31:46 »
Dank u heren, graag gedaan!

*

Opa Spylac

• 5684
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #41 Gepost op: 24 september 2016, 20:32:58 »
You're welcome.

Maar het was inderdaad een prettig verpozend schrijfsel.
With sufficient thrust, ducks fly just fine.

*

m44

• 7464
  • “If there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #42 Gepost op: 24 september 2016, 22:13:50 »
mooi jbl spul dit jaar...ben benieuwd
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

*

a.b.

• 7883
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #43 Gepost op: 24 september 2016, 22:53:19 »
Het was een interessante dag. Leuk om een aantal bekenden tegen te komen.

Ik vond de Lyngdorf/Omniwave luidsprekers erg leuk. Bepaalde opnames komen heel aardig uit maar missen focus (pinpoint). Ja, een zangeres in een kapelletje stond wel in het midden van de zeer ruim opgestelde luidsprekers die vooral baat hebben bij hoog reflectieve kamers om dan zeer ruimtelijk te klinken, maar de dame in de opname stond er van vloer tot plafond. Niemand heeft zo'n grote mond. De weergave van de ruimte (de kapel) was goed, maar niet exceptioneel. Hoor dat wel vaker goed gaan. Een van de meest verbluffende weergaven van de ruimtelijkheid van een kerkopname was bij iemand die 4 electrostaten en een subwoofer gebruikte in een 4.1 opname en set. Of zoiets. U begrijpt mijn punt.

En dan liet men een opname uit 1963 horen van een oud Philips medewerker uit zijn tuin met een overvliegend vliegtuig. Leuk dat het vliegtuigje daadwerkelijk boven je te horen is, maar veel te groot, veel te dichtbij om maar in de buurt van de werkelijkheid te komen. Vliegtuigjes komen nooit zo laag over, of ze zijn aan het neerstorten. Als ze hoog overvliegen klinken ze ook kleiner. Het laag klonk erg strak, maar wat bleek: een of twee boundary woofers van Lyngdorf deden mee, en die kunnen gecrossed worden op 500Hz. Geen wonder dat dat erg goed klonk. Ik las dat Omnivave de LS vaker zo'n 4 meter uiteen zet als hij een demo geeft. En dan nog ruim van de eerste reflectiewand. En dat hij altijd een DSP gebruikt. Ben benieuwd hoe dat uitpakt in kleinere meer gedempte ruimtes bij mensen die categorisch DSP weigeren.

Heb nog naar wat andere dingen geluisterd, zoals de Devialets. Vond het niet al te indrukwekkend. En nog wat sets die het onthouden nauwelijks waard waren. Toen ik bij D&D kwam, zette Baardmannetje uit eigen beweging Laurie Anderson / Strange Angels op, een nummer dat ik vaak meeneem als ik ga luisteren en dat had hij onthouden. Heel aardig :)

Ik zat op de beste plek, midden, 2e rij. Het laag was droog, de focus redelijk (ik luister meer semi-nearfield thuis en vind dat prettiger) en voor het eerst in mijn leven luisterde ik naar luidsprekers waarbij ik géén subwoofers miste. Ik heb luidsprekers van 250.000 (Alexandria's) gehoord die nog baat hadden bij een betere verdeling van het laag in de ruimte met subwoofers, terwijl ze toch heel keurig stonden en de luisterdriehoek goed was.. Deze D&D's hebben er juist baat bij om ze tegen de achterwand te plaatsen waardoor het laag strak, subtiel en driedimensionaal klonk. Tegelijkertijd bleef  het midden neutraal en was de imaging prima, en was er ook nog genoeg dimensionaliteit (diepte) in het geluid.  Als het gaat om verfijning van het hoog enzo, dat kon ik niet horen door het geroezemoes. Later op dag nog wel een nummer van Damien Rice op verschillende volumes beluisterd (dank Hans), en dat klonk erg goed.

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

« Reactie #44 Gepost op: 25 september 2016, 00:12:56 »
Ik ben er morgen vandaag. Bedankt voor de impressies Satch en a.b..
ADAM ARTist 5 / B&W DM2A + DM4 + DM5 / Dual 721 / Eltax Linear Response 10.5 / Onkyo A-809 / Sansui AU-7500 / Sony CDP-XB930 / Sony MDS-JB980 / Technics S(pylac)A-600 / Technics SL-Q3 / Technics SL-7 / Technics SL-10 / Technics SC-EH600 / Thorens TD-320 Mk II