Ludic Audio
« Gepost op: 30 juli 2016, 18:51:42 »
Hallo mensen,

Heeft hier iemand ervaring met de Ludic Audio Magica luidsprekerkabels. Ik kan geen reviews vinden van deze kabels.

Kluizenaar

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Ludic Audio
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2016, 19:06:01 »
Volgens hun eigen verhaal worden de electronen behoorlijk verwend tijdens hun reis door de kabel. Dat wordt weer een afknapper voor ze als ze verderop weer door een gewone weerstand of een doordeweeks koperbaantje op een printplaat moeten ;) .

De kabels zien er stoer uit in elk geval.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Opa S.

• 7240
  • Grote audiokrijger
    • Second Life Audio
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2016, 19:20:21 »
Dat is natuurlijk voor ongeveer een centimeter wel op te lossen met cryogeen behandelde zekeringen.

http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/Review_Test_High_End_Performance_zekeringen_van_Furutech_door_John_van_Polen_dec_2011.html

Prachtige beroep is het toch, audio recensent. Zit ik hier het halve forum vol te blaffen met onzin waar ik geen cent voor krijg, kan zo'n audio recensent er zelfs gewoon van leven!

Wat doe ik nu toch fout?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2016, 19:31:35 »
Buiten dat ik dit topic in de verkeerde rubriek heb geplaatst, iemand nog ervaring? Niet met electronen kietelen bedoel ik dan ;D

Kluizenaar

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2016, 20:09:47 »
Sorry, nee hier alleen hindernisbanen voor negatieve ladingsdragers in de set.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

richard

• 3828
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2016, 21:04:41 »
Sorry, nee hier alleen hindernisbanen voor negatieve ladingsdragers in de set.
ja, muziek reproduceren blijft een negatief geladen bezigheid.
Genoeg is beter.

*

Roots

• 1821
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2016, 02:02:34 »
Zelfde adres als HifiStudio79 ;D

Hoe was het ook alweer? Is dat niet familie van "onze tannoy"?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

J.B.L

• 3605
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2016, 02:40:31 »
Ja, dat is hem.
Zal waarschijnlijk weer zo'n Chineze firma zijn dat om een tijdje van naam verandert en een 'nieuw' product uitbrengt, ze lijken ook veel op JIB / W&M kabels.

Ik heb een koptelefoon stand van Ludic, namaak van de Sieveking Omega en die bevalt uitstekend, perfect afgewerkt en kost 1/4e van het origineel. Geen idee hoe het met de kabels zit.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2016, 02:44:24 door J.B.L »

*

Rubble

• 10378
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2017, 07:45:05 »
Ja, dat is hem.
Zal waarschijnlijk weer zo'n Chineze firma zijn dat om een tijdje van naam verandert en een 'nieuw' product uitbrengt, ze lijken ook veel op JIB / W&M kabels.

Ik heb een koptelefoon stand van Ludic, namaak van de Sieveking Omega en die bevalt uitstekend, perfect afgewerkt en kost 1/4e van het origineel. Geen idee hoe het met de kabels zit.
Dat klopt als een bus. Ik heb zo'n setje luidsprekerkabels gekocht en het lijken exact dezelfde als JIB. Chinees dus en voor dit geld kan het ook niet anders. Ik vermoed dat Ludic gewoon een plakmerk is. De verpakking was ook gewoon een plastic zak zonder enige tekst of documentatie.

Ik heb ze niet voor vermeende geluidskwaliteit gekocht (ik hoor geen verschillen) maar wilde eens een netjes afgewerkte set kabels hebben liggen. Zo voelen ze en zien ze er ook uit. Keurig.

Ps excuus voor het oprakelen van een oud topic.
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2017, 07:48:32 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

J.B.L

• 3605
« Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2017, 23:15:27 »
31 juli -> 2 augustus. Viel mij niet eens op zeg  :laugh:, pas daarna zag ik dat het een post uit 2016 was, de tijd vliegt  ;D

Ik vertrouw die Chinese kabeltjes niet zo, ik heb ooit een setje gehad van een soortgelijk merkje en het was moeilijk koper te noemen. Het was a) onzuiver koper of b) CCA dus verkoperd aluminium.
Ik weet niet wat zo'n chinees setje LS-kabels mag kosten maar ik maak liever zelf mijn eigen kabels - paar meter Belden/Canare/Supra kabel vanaf de rol met simpele 'Nakamichi' bananen en klaar is kees, zo weet je tenminste wat je in huis haalt.
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2017, 23:19:21 door J.B.L »

« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2017, 00:00:05 »
Als je tenminste wel weet van er dan van die rol afkomt..
Zo kochten wij eens verguld koperdraad, bleek goudkleurig geverfde rommel.
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2017, 00:01:43 door Theo van Wermeskerken »
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Rubble

• 10378
« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2017, 07:34:36 »
Het klinkt in ieder geval hetzelfde als wat ik had. Voor 7 tientjes ligt er nu in ieder geval een mooi uitziend kabeltje. Gewoon leuk.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Wim72

• 1585
« Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2017, 17:25:52 »
Het klinkt in ieder geval hetzelfde als wat ik had. Voor 7 tientjes ligt er nu in ieder geval een mooi uitziend kabeltje. Gewoon leuk.

Een mooie net afgewerkte installatie in de luisterruimte doet ook veel, alleen is het pas helemaal perfect als die nieuwe kabels op pootjes liggen in de ruimte en u er met stofzuigen makkelijk onderdoor kunt...

*

Rubble

• 10378
« Reactie #13 Gepost op: 4 augustus 2017, 18:11:03 »

Een mooie net afgewerkte installatie in de luisterruimte doet ook veel, alleen is het pas helemaal perfect als die nieuwe kabels op pootjes liggen in de ruimte en u er met stofzuigen makkelijk onderdoor kunt...
Daar heb ik over nagedacht ja haha. Van die stomme blokjes om de kabels op te leggen. Puur om te zieken.  8)

Rodney Dangerfield

*

Tdo

• 10799
  • Smurf?!
« Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2017, 18:22:05 »

Daar heb ik over nagedacht ja haha. Van die stomme blokjes om de kabels op te leggen. Puur om te zieken.  8)

Bij een mooi geplaatste set kan dat er best mooi uit zien. Smaak hè?!  :laugh: