Paso 100v versterker
« Gepost op: 1 augustus 2016, 01:16:08 »
Hoi ik heb een vraag.Heb aan een Pool die bij mij in de straat woont een Paso 100v versterker en een paar jaren 80 300watt speakers gegeven/gerolen/verkocht.Nu spreekt hij geen Engels en ik geen Pools.Nu kon ik heb niet uitleggen dat die speakers er niet voor bedoeld zijn maar ik denk ik laat hem maar gaan.Gaat hij naar huis en komt heel enthousiast terug van kom eens luisteren.Had heb de goede kabels (din) gegeven zodat hij het op zijn laptop kon aansluiten.

Nou komt het.Komt me toch een partij bass uit met die Poolse house.Herkende die speakers niet terug.Heb ze op goede versterkers gehad waaronder de 950 van Philips.De bass met die versterker is gewoon 10 keer sterker en klinkt zo clean.Vind het frapant dat als je grote speakers op een 100 volt aansluit je zo'n resultaat kan krijgen.Kan dit wel of ontploft het snel?Die Paso weegt denk ik wel een kilo of 20 minimaal maar hoe kan je zo'n groot verschil maken?En 100 volt door normale speakers sturen en ze laten opleven?

Als iemand denkt dat ik aan het zeveren ben kom morgen zelf maar luisteren.Hij is meestal rond 18:00 wel terug van zijn werk.Ik woon rond Eindhoven.

*

Wim72

• 1156
Re: Paso 100v versterker
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2016, 02:57:41 »
Uw buren in uw  straat zullen u eeuwig dankbaar zijn met deze disco Pool in de straat  ;D

*

Integra

• 10362
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2016, 03:18:35 »
Ze zullen vast niet op 100V spelen.... Zo'n versterker heeft vaak ook een gewone uitgang.... Vaak maar 35 of 50 Watt....

Maar dat kan best een veel dikker laag geven dan bijvoorbeeld een Philips versterker (die zijn op dat punt helemaal niet zó sterk)
Kan allerlei oorzaken hebben, maar gewone speakers op een 100V uitgang?  Dacht het niet.... Tenzij er trafo's in de speakers zitten....   Dan weet je ook gelijk waarom het aan een gewone versterker niet ging :P

*

Be tweeter

• 9326
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2016, 08:44:02 »
Bij een slechte aanpassing vanwege de uitgangstrafo kan de impedantiepiek in het laag leiden tot opslingering en dus een harder laag.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)