*

Opa S.

  • ******
  • 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
Luchtvaarttopic
« Gepost op: 18 augustus 2016, 14:29:27 »
Waarom niet, hadden we volgens mij nog niet.

Voor iedereen die wil weten waar alle nu vliegende dreamliners uithangen; http://www.boeing.com/commercial/flight-tracker/
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

Be tweeter

  • ******
  • 9353
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2016, 15:33:35 »
Vliegtuigen bestaan niet en de aarde is niet rond..
Leuk opa!
Gisteren net een uitgelezen vliegtuigboek omgeruild tegen een mooie vaas in het kader van 'het ruilspel' met een paar koters aan de deur.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Opa S.

  • ******
  • 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2016, 15:39:52 »
Er zijn binnen nu en afzienbare tijd 200.000 piloten nodig in China. Salarissen van USD. 30.000,-- per maand.

Ik ben bang dat ik het verkeerde vak gekozen heb...

Maar die koters heb je nu misschien op een idee gebracht...

Geen slechte deal, een vaas ruilen voor 30k USD per maand.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

geerd

  • ******
  • 5541
  • scheun ja
    • E-mail
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2016, 16:18:02 »
30000 per maand en dan mag je ook nog voorin zitten eve mailtje die kant op .
heb het ccvb das wel genoeg denk ik en alle rijbewijzen vliegen doen die dingen zelf
les is more

*

Opa S.

  • ******
  • 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2016, 17:01:20 »
Kijk, dan heb je zo'n leuk speeltje gevonden en dan zie je gelijk dit, vlucht KQA113 van Kenya Airways (die ik overigens altijd Kellogg Airways noem, vanwege dat maffe logo) die zojuist een rare kwinkslag maakte boven de Middellandse Zee.

Dan vraag je je toch ook af, wat bezielt die lui.





With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

geerd

  • ******
  • 5541
  • scheun ja
    • E-mail
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2016, 20:12:05 »
he he een passend topic .
Het is weer zover baloons in  Grave .
het oplaten van heel veel heten lucht ballonnen en daar omheen diverse demo's van lucht vaart oa modelbouw para gliders en nog veel meer .
feesttent en bar en zo aanwezig 2 dagen feest .
wel beetje rustig graag ik woon er vlak bij
http://www.beleefgrave.nl/evenementen/ballonfestival/
les is more

*

Rubble

  • ******
  • 10419
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2016, 20:14:48 »
Kijk, dan heb je zo'n leuk speeltje gevonden en dan zie je gelijk dit, vlucht KQA113 van Kenya Airways (die ik overigens altijd Kellogg Airways noem, vanwege dat maffe logo) die zojuist een rare kwinkslag maakte boven de Middellandse Zee.

Dan vraag je je toch ook af, wat bezielt die lui.

De piloot zag een lekker mokkel op het strand van Sicilie?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

B. Gehakt

  • ******
  • 7303
  • Ik post niet op woensdag.
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2016, 20:27:03 »
Even zwaaien naar de familie?

Ja, dit is foute humor.

Back on topic: klik voor luchtschip.
Deskundige

*

Nicolas

  • ******
  • 18469
  • The more ambitious home installation
    • E-mail
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2016, 23:54:51 »
Die ziggezagge ziggezagge hoihoihoi van Kenya lijkt me toch eerder datafout dan vluchtplan te zijn, zeker die tweede heel scherpe zichzag.
about 0 seconds remaining

Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2016, 00:25:57 »
Toch hebben ze 1000 km om moeten vliegen.( zie rechts: afstand)
In de dagen ervoor was daar nauwelijks sprake van ( zie eerdere vluchten)
Wat er verder uit te halen is dat de snelheid (tijdens of erna)behoorlijk werd opgevoerd( zie bij grafiek)

https://nl.flightaware.com/live/flight/KQA113/history/20160818/0855Z/LFPG/HKJK

Vermoedelijk is er een kind geboren tijdens de vlucht en heeft de piloot eerste hulp verleend terwijl een stewardess
zijn stuurknuppel tussentijds met haar vingers  beroerde.Je weet het niet, je w....

*

Opa S.

  • ******
  • 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2016, 08:26:01 »
Inderdaad, reken maar dat dit echt zo gevlogen is.

Waarschijnlijk heeft het te maken met het gebrek aan "overflight permission", in dit geval zo te zien die van Egypte.

Het toestel vliegt wat rondjes in afwachting van die toestemming, krijgt die niet of eerder van LibiŽ, vliegt dan eerst over dat land en neemt het laatste stukje Egypte nog mee, omdat de toestemming uiteindelijk wel gekomen is.

Happens all the time en kan allerlei redenen hebben, openstaande rekeningen, vergeten aan te vragen etc.

En gewoon doorvliegen is niet handig, want iedereen die een beetje thuis is in het luchtvaartwereldje weet dat je dan binnen de kortste keren een paar straaljagers om je nek hebt hangen die je of dwingen te landen of - als je niet reageert - neerschieten.
En dat de straaljagers opstijgen gebeurt vrij regelmatig, zeker in het geval van een stewardess die de stuurknuppel bedient (ongeacht welke) en in het heet van de strijd vergeet zich aan te melden bij de lokale ATC.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

morph

  • *****
  • 13966
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2016, 09:11:39 »
Back on topic: klik voor luchtschip.
Mijn eerste gedachte was: "Leuk dat het de grootste is, maar wat moet je ermee?"
Dat schijnt ook nog niet geheel duidelijk te zijn.

Snelheid 150 km/u, maximaal 10 ton draaglast. Maar volgens de makers wel tot 5 dagen bemand en zelfs 14 dagen onbemand in de lucht kunnen blijven, aangedreven door 4 dieselturbines.
bron

*

Nicolas

  • ******
  • 18469
  • The more ambitious home installation
    • E-mail
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2016, 10:52:15 »
Die 2 screenshots, zijn die van dezelfde vlucht? Want de ene toont 1 zigzag, de andere 2 zigzags...
about 0 seconds remaining

Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2016, 11:32:52 »
Die van Flighttracker is denk ik correct.
Die drie zigzag bewegingen zijn ieder zo'n ruim 300 kilometer lang. Dat komt overeen met die 1000 km extra.
Er vlakbij zie je Kreta liggen. Kreta is van O. naar W. zo'n 250 kilometer lang.

Bovendien is een deel van de vlucht van FlightAware niet correct weergegeven.
De groene lijn klopt, de witte lijn is denkbeeldig. Soms wordt een vlucht of een deel ervan gewoon niet weergegeven.
Die lijn is dan wit. De reden ervan weet ik niet.
FlightAware gaf dus een correct beeld tot de zigzag begon, daarna niet meer


*

Nicolas

  • ******
  • 18469
  • The more ambitious home installation
    • E-mail
Re: Luchtvaarttopic
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2016, 12:17:57 »
Even 1000km zigzaggen is niet echt de meest efficiŽnte manier van vliegen.  :-X Daar zal dus wel een erg goede reden voor geweest zijn, en als je richting LibiŽ/Egypte vliegt zijn de mogelijke goede redenen qua permissies niet ver te zoeken. We kunnen wel concluderen dat Kenya niet al te zuinig is met het meenemen van extra brandstof, dat dan weer wel.
about 0 seconds remaining