Probleem met Jamo 210 subwoofer
« Gepost op: 27 augustus 2016, 21:56:57 »
Hallo Allemaal!

Om te beginnen ben ik nieuw op dit forum en zelf geen audiofreak, vandaar dat ik even jullie hulp in roep :-)

Ik heb een probleem met mijn jamo sub 210. Sinds ik deze heb laat deze op momenten van bijvoorbeeld het kijken van een film een rare irritante brom/tril toon horen. Dit gaat continue door. Het viel me vandaag ook op dat hij dit ook doet wanneer ik muziek afspeel via airplay, bij elke bass komt dat geluid er ook achter aan.

Ik heb natuurlijk zelf wel het een en ander proberen uit te sluiten. Ik had eerst een Onkyo TX-NR616, deze had ik ook al tweedehands gekocht, dus mijn vermoeden was dat de aansturing niet goed was. Ik heb deze verkocht en een nieuwe Onkyo TX-NR656 gekocht. Nu bleek het probleem nog steeds aanwezig. Ik heb de HDMI kabels vervangen, de kabel tussen receiver en sub ook vervangen voor goede nieuwe kabels. Dit mocht allemaal niet baten. Nu ik vandaag dus ook door kreeg dat het geluid er ook is via AirPlay .. kan ik dus de kabel en media player e.d. wel uitsluiten dat zij de bron van het probleem zijn.

Ik heb vandaag ook nog even een sub van de buurman aangesloten gehad, deze lijkt het prima te doen, in elk geval niet die irritante toon. Nu vroeg ik mij af of iemand dit wel eens vaker heeft gezien, of dat het kan dat een sub dit gedrag vertoont.

Groet,
Peter