Surround met B&W 685 s2, Sonos of soundbar?
« Gepost op: 5 september 2016, 11:14:51 »
Ik zou graag advies willen hebben op onderstaande vraagstuk

Momenteel bezit ik een oud surround system: Harman & Kardon AVR 235 met JBL SCS200.5 satelliet speakers.
Maar de achterste speakers sluit ik bij gebruik steeds opnieuw aan, deze wil ik namelijk niet heel de tijd op de bank hebben liggen. Op de muur monteren vind mevrouw geen optie. Verder mist deze set met films wat power dat ik elders (in winkels) wel hoor. En qua muziek afspelen mis ik de mooie gelaagdheid van muziek. Ik stream muziek via smartphone, macbook (apple-tv), bluetooth).

Mijn woonkamer is 6x7,5m met 'n open keuken. Zitgedeelte is ongeveer 4x5m. Met achter de bank nog 2m vrije ruimte. Mijn vrouw houd niet van speakers. De 685 s2 krijg ik hoogstwaarschijnlijk wel naast de tv, maar achterspeakers... (Vandaar dat ik in het verleden de Philips Fidelio E5 een mooie oplossing vond, toen Sonos en het liefste een echte speaker, B&W).

Ik zit te denken aan de B&W 685 s2 naast de tv te zetten. Voor mijn muziekvraagstuk dé oplossing.
Maar voor films moet ik verder. Het liefste met 686 s2 als rear, de bijhorende sub, center en een goede AV versterker. Dit is de duurste oplossing en ik heb nog steeds permanente achterspeakers die zelfs groter zijn als mijn huidige oplossing. Vandaar de Sonos. Deze is achter draadloos. Alleen in de winkel klonk dit met muziek minder als mijn huidige set, qua film vermoed ik een beter geluid. Dus toen dacht ik aan een soundbar, zoals de Heos, deze bootst 5.1 na en heb ik enkel een soundbar met woofer. Allen met muziek klonkt deze, net al Sonos, een stuk minder.

Met deze vraagstukken loop ik nu een tijd rond en kan zelf geen keuze maken. Wellicht heeft iemand een briljante oplossing. Ik wil zo min mogelijk kwijt zijn. Bij de Sonos zal dat 1850,- zijn , de Heos 799,- en de mooiste oplossing maar mét rear speakers ergens rond de 2500,-

De speakers zullen wit zijn, want dat valt minder op.
Zijn er nog andere mogelijkheden, systemen of suggesties, ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Nog een hersenspinsel: Front; B&W 685 S2, receiver NAD T748 v2, en sub ASW608 of 610.
En als rear een sataliet-speaker, wit met muursteun. Of is die rear geen goed idee?
« Laatst bewerkt op: 5 september 2016, 14:51:53 door deltre »

*

i2Paq

• 2958
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Surround met B&W 685 s2, Sonos of soundbar?
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2016, 14:37:25 »
Over welke Sonos hebben wij het hier?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2016, 14:51:29 »
Over welke Sonos hebben wij het hier?
Over de playbar samen met de sub en de play:1 of play:3.
Maar qua muziek vond ik deze tegenvallen.
Het probleem is dat ik, in mijn budget, het beste van 2 werelden wil hebben, film- en muziekbeleving.
« Laatst bewerkt op: 5 september 2016, 14:53:18 door deltre »

*

Wim72

• 1269
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2016, 16:07:09 »
Een complete Sonos surroundset soundbar met rearspeakers en sub is gewoon stinkende duur !

https://www.centralpoint.nl/speaker-sets/sonos/5-1-home-cinema-set-met-playbar-sub-en-2-play1-black-art-b1-playbar-sub-2play1b-num-6043485/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=productlistingads&ref=115&gclid=CMaW_cuy-M4CFaQV0wod8XYDnQ&dclid=CJSQlMyy-M4CFa4w0wodKuIHgA

Ik zou voor een receiver met speakers gaan , in de meeste gevallen beter , goedkoper en meer mogelijkheden....

« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2016, 16:43:25 »
Nou de Sonos is bij Wehkamp 1849,-

Maar ik ben al weer wat verder vandaag. Mijn voorkeur heeft ook de losse set.
Als ik maar power krijg bij films en zuiverheid bij muziek!

Wellicht zal ik als rear de M1 kunnen gebruiken.
Dan zit ik nog met de reciever warvan ik de NAD T748 v2 in mijn prijsklasse vind passen, eveneens de Denon AVR-X3200W of een (nader te bepalen) Yamaha.
Maar wellicht dat iemand hier ook nog advies kan geven. De Denon biedt streaming met itunes via Macbook. Maar de NAD kan dit ook ontvangen via Apple-Tv.
Ook nog een vraagstuk is de subwoofer, een ASW 608 of 610...

vragen, vragen, vragen, van de week probeer ik naar een HiFi winkel langs te gaan en het een en ander te gaan beluisteren.

« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2016, 12:08:34 »
Het gaat het volgende set worden na veel gelezen en geďnformeerd te hebben. De Denon AVR X2300 lag eigenlijk de hele tijd in de lijn der verwachtingen. Maar de NAD met haar puurheid en kracht van de bron heeft de (verstandige) keuze gewonnen:

NAD T758, B&W 685 s2, B&W M-1, B&W ASW610, B&W HTM62 S2.