Vervangen speaker
« Gepost op: 12 september 2016, 18:09:09 »
Hallo,
Ik heb een vraag in mijn wat oudere B&O tv is een speaker kapot gegaan.
Er zit een twee weg systeem in mijn tv .
Nu is mijn vraag de speaker die kapot is gegaan is dat een bas speaker of een
breedband speaker ?
de tweeters zijn nog prima in orde.
Reparatie van deze speakers is nog lastig omdat hier gaat om tv luidspreker van B&O .
Hier voor zijn geen standaard randen voor .

Hoor graag van u

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Vervangen speaker
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2016, 18:57:29 »
"Een wat oudere B&O tv" is een beetje vaag. MX 7000 of 8000?
Ik weet niet bij wie je voor randen hebt gekeken maar op maat is meestal wel wat te vinden wat in de buurt komt.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2016, 19:19:49 »
Hallo ,
Mijn tv is een bio vison 3-32.

Heb diverse reparateurs  gevraagd bijna allemaal negatief ,
er is er 1 die zegt dat hij misschien kan doen , maar daar vind ik de prijs niet waard .
Wil dus gewoon de vermoedelijke  bas speaker vervangen .
is duidelijk stuk goedkoper

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2016, 20:24:14 »
Goedkoper wl maar niet beter waarschijnlijk. Afstemming met de kast luistert nauw.
Bij audiofriends.nl kun je vast een redelijk zoniet goed passende reparatierand vinden.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2016, 21:29:54 »
Helaas ook daar zijn de randen niet aanwezig .
Heb contact met dat bedrijf gehad ook bij hen negatief bericht.

vandaar dat ik tot vervanging over wilt gaan en terzijde tijd
komt er een nieuwe tv daarom wil ik geen hoge kosten aan besteden .
dus vandaar mijn vraag is de grote speaker in de tv een bas speaker of een breedband speaker

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2016, 23:29:21 »
Strikt genomen is het een woofer. Hij dient echter volledig magnetisch afgeschermd te zijn om kleurvlekken in het scherm te voorkomen. Verder dient hij de juiste Thiele en Small parameters te hebben om in die kleine basreflexkast goed te kunnen presteren.

*

richard

• 3623
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2016, 23:28:20 »
B&O heeft in een bepaalde periode vaak spullen van Philips gebruikt. Het verhaal is verder wat vaag, wat nadere informatie zoals typenummers of foto's van de defecte units zou je op jouw zoektocht misschien wat verder kunnen helpen. 
Genoeg is beter.

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2016, 08:00:13 »
3-32 heeft een 'Avant' chassis, kwalitatief superieur aan alles wat Philips in die tijd maakte, de beeldbuis kwam van Philips maar was qua betrouwbaarheid weer ongeveer het beroerdste wat Philips heeft gemaakt. De speakers waren oosters volgens mij maar heb ik niet versleten mogen meemaken. Een rand verknippen en plakkdn tot goede maat zou ik als lapmiddel overwegen, beter dan lukraak een speaker met de juiste maat pakken.