Re: Plaatsing luidsprekers 2.1
« Reactie #30 Gepost op: 27 september 2016, 09:15:17 »
Zijn die stands ook om te keren?
Ik denk dat dit wel zou moeten kunnen, maar kan dan alleen de linker speaker vanaf de plank testen.
Of ik moet mijn vrouw op een trap zetten met de rechter speaker in haar hand!  ;D

« Reactie #31 Gepost op: 27 september 2016, 09:15:49 »
En de plank, waar je niet op reageert, om even te testen hoe hoog plaatsen klinkt?
Sorry, erg druk weekend gehad...  :)
Denk dat deze er net op past inderdaad, alleen zijn de speakers op de standaard iets naar boven gericht, dus denk dat dit geen goede weergave geeft.
Heb 2 ophangbeugels besteld waarop de speakers 180° horizontaal en +/- 20° verticaal draaibaar zijn.
Waarschijnlijk zal de linker speaker tussen de plank en gitaar komen te hangen, met de onderkant gelijk aan de bovenkant van de lpīs.
De rechter komt dan op dezelfde hoogte, naast het raam.
Lijkt me een prima plan. Als ze op de luisteraar gericht zijn zal het best goed klinken denk ik. Beetje live concert opstelling, sub(s) op de vloer en mid hoog op de luisteraar gericht.

Bedankt voor je reactie!  :)

*

minplus

• 6459
  • relax, don't do it
« Reactie #32 Gepost op: 27 september 2016, 10:21:37 »
Bij mij heeft een dergelijke opstelling met het laag ook op 2 a 2,5 meter hangend een kleine 10 jaar in 2 woningen bijzonder mooi geklonken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #33 Gepost op: 27 september 2016, 12:23:27 »
Bij mij heeft een dergelijke opstelling met het laag ook op 2 a 2,5 meter hangend een kleine 10 jaar in 2 woningen bijzonder mooi geklonken.
Dat is goed om te horen! Als het goed is worden de beugeltjes vandaag bezorgt, dus vandaag/morgen de boel ophangen! :)

« Reactie #34 Gepost op: 27 september 2016, 13:50:15 »
Ik zeg niet graag of gauw, maar een goede soundbar?????
Meh, ben daar geen fan van, meer omdat ik zeer tevreden ben met deze set nog altijd.

*

Wim72

• 1071
« Reactie #35 Gepost op: 27 september 2016, 14:51:14 »
Zijn die stands ook om te keren?
Ik denk dat dit wel zou moeten kunnen, maar kan dan alleen de linker speaker vanaf de plank testen.
Of ik moet mijn vrouw op een trap zetten met de rechter speaker in haar hand!  ;D

ja en direct vastketenen aan de trap maar wel voldoende lengte overlaten dat ze zich wel van woonkamer naar de keuken kan verplaatsten...