Re: KEF Carlton 3
« Reactie #15 Gepost op: 1 oktober 2016, 22:14:38 »
Heb ook al een B&W :o DM2a op het oog.
Lekker daarna vergelijken tov. de KEF hahahaha

« Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2016, 22:41:48 »
Ben erachter wat het ratelen is bij de r3's.
Er zit een plank waar de tweeter en de woofers zijn bevestigd. Deze is dus los en ratelt vrolijk mee met de muziek.

Hoe ga ik die in !@#$#@#$%- naam weer vastmaken????

*

Rubble

• 10378
« Reactie #17 Gepost op: 2 oktober 2016, 08:37:36 »
De baffle is dus los? Lastig. Het mooiste zou zijn als je hem helemaal los kan maken en opnieuw lijmen. Lijm je alleen het losse stuk dan ben ik bang dat je een lekke speaker overhoudt.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

.....

• 2706
« Reactie #18 Gepost op: 2 oktober 2016, 12:03:44 »
Ben erachter wat het ratelen is bij de r3's.
Er zit een plank waar de tweeter en de woofers zijn bevestigd. Deze is dus los en ratelt vrolijk mee met de muziek.

Hoe ga ik die in !@#$#@#$%- naam weer vastmaken????

Als Rotterdam een beetje te doen is voor je, wil ik er wel naar kijken.

« Reactie #19 Gepost op: 2 oktober 2016, 16:36:16 »
Als Rotterdam een beetje te doen is voor je, wil ik er wel naar kijken.

De baffle is dus los? Lastig. Het mooiste zou zijn als je hem helemaal los kan maken en opnieuw lijmen. Lijm je alleen het losse stuk dan ben ik bang dat je een lekke speaker overhoudt.

Mijn schoonvader is een houtkunstenaar, dus ik kijk zelf even.
Ik heb de tweeter en de Mid speaker eruit en blijkt dat ze middels een schuin blokje in de kast gelijmd zijn. dus niet rondom.
Wel een hele mooie degelijk gebouwde speaker, met dik hout.
Denk wel dat schoonpa dit gemaakt kan krijgen.

Nu met foto's:

Wel heel erg bedankt voor het meedenken!

Ik heb de KEF's opgehaald en heel even geluisterd. Vrijwel identiek geluid :o alleen veel meer en strakker laag.
Wel zijn de R3's weer sprankelender/frisser, maar dat komt wellicht door de leeftijd.
Ik heb gelezen dat hiervoor een recap wonderen kan doen.

« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2016, 17:00:51 door drums97 »

*

J.B.L

• 3578
« Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2016, 17:05:05 »
Niet de speakers op elkaar stappelen  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

« Reactie #21 Gepost op: 2 oktober 2016, 17:08:53 »
Huh??
Wat kan er mis gaan dan?

*

J.B.L

• 3578
« Reactie #22 Gepost op: 2 oktober 2016, 17:20:16 »
Ze bekrassen als de pest op die manier, altijd een doek ertussen doen.

« Reactie #23 Gepost op: 2 oktober 2016, 18:10:43 »
Klinkt goed!  :P

*

.....

• 2706
« Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2016, 18:54:13 »
Kef's recapen moet je wel rekening houden met afwijkende waardes van componenten.....zit geen standaard waardes in.

« Reactie #25 Gepost op: 2 oktober 2016, 21:05:30 »
Ze bekrassen als de pest op die manier, altijd een doek ertussen doen.

Nee zitten viltjes onder geplakt ;)

« Reactie #26 Gepost op: 2 oktober 2016, 21:10:07 »
Klinkt goed!  :P

Dit is het geworden voorlopig:

Nu ook met Audyssey ingeregeld en wat een heerlijke strakke bas. Het hoog is nu ook goed ingeregeld.
Ik merk bij de akoestiek hier, dat Audyssey echt een toevoeging is.

Leuk!

De R3's zijn op dit moment door schoonpa gelijmd met prof. lijm en de kast wordt met lijmklemmen bij elkaar gehouden.
Nu maar hopen dat het lukt.

« Reactie #27 Gepost op: 2 oktober 2016, 21:13:14 »

Ja ik had het gelezen, maar ik had ze vergeleken met de Audessey instellingen van de Tannoys, dus nu ze zelf ingeregeld zijn is het al een hele verbetering.
Zoals al gezegd, het laag en het hoog zijn echt opgeknapt.

Ze stonden vanmiddag ook nog op de grond en nu op verzwaarde stand op oorhoogte.

Voorlopig lekker luisteren en weer een keer opnieuw de hele muziek collectie de revue laten passeren hahahaha
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2017, 15:40:49 door drums97 »

*

Rubble

• 10378
« Reactie #28 Gepost op: 2 oktober 2016, 21:15:32 »
Waarom beoordeel je ze niet eerst zonder allerlei klankaanpassingen? Nu weet je nog niks eigenlijk, of heb je ze wel 'naturel' beluisterd?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

« Reactie #29 Gepost op: 2 oktober 2016, 22:51:10 »
Waarom beoordeel je ze niet eerst zonder allerlei klankaanpassingen? Nu weet je nog niks eigenlijk, of heb je ze wel 'naturel' beluisterd?

Ja dat heb ik gedaan en dan hoor je ook dat het beide "laid back" rustige speakers zijn. Je kunt hier werkelijk uren naar luisteren.
Mijn vrouw luistert altijd met "Audessey Flat" en ik neig bij veel muziek naar "pure direct", vooral de platenspeler!

De KEF's moeten op de stands bij mij. Hier knapt zowel het hoog als het laag heel erg van op.
Soms is het gewoon lekkerder bij nieuwere muziek om de Audyssey mee te laten draaien. Lekker pompen hahahaha.
Radio via Ziggo Horizon is ook altijd met Audyssey, daar het op lager volume heel dun klinkt corrigeert Audyssey dit heel netjes.