Re: KEF Carlton 3
« Reactie #30 Gepost op: 3 oktober 2016, 06:57:24 »
Klinkt goed!  :P

Gezellige luisterruimte wijntje erbij en knallen maar met die muziek  8)

« Reactie #31 Gepost op: 3 oktober 2016, 07:11:16 »
Dank je, gaat wel lukken denk ik.
En ja het wijnseizoen is weer begonnen. Koude en natte tov. zwoele warme avonden (LEES: wijn tov. bier   ;D)

« Reactie #32 Gepost op: 9 oktober 2016, 10:53:20 »
Even een update;
Nu een week verder en na heel veel luisteren zonder te vergelijken met de R3's (dus continue switchen), zijn deze gewoon heel anders!
Nu de R3's weer aangesloten en weer heeeeellll snel terug naar de Kef's :o
Dat laag van de Kef's is gewoon echt van een ander niveau. Weg boem, maar strak gedefinieerd en heel veel lager.  Vooral rock klinkt echt lekkerder, spannender.

Oke de Tannoy's klinken door een weer een gedefinieerder mid frisser (weet niet hoe ik het kan uitleggen), maar ondanks dat veel mensen de T33 tweeter niks vinden, doet deze het dan weer veel beter dan de Tannoy. Deze is dan weer echt saai (zijdezacht had ik 'm wel eens genoemd).

Nee voorlopig blijven de Kef's staan (gelukkig is mijn vrouw niet meer tegen "oude lelijke kasten", dus volgende Tannoy 15"dc's????  :-X ;D)en gaan de R3's naar onze dochter  ;D (win win hahahaha).

Niet gedacht, maar blij verrast door eens te wisselen met speakers.
Gelukkig is mijn lieve vrouwtje niet flauw en vindt eigenlijk alles prima en zij heeft zelfs nu al gezegd, wat komt hierna dan  ;D

Ik lonk nu toch echt wel naar een TL van IMF voor dat laag en beter mid.
Ach wie weet, eerst lekker genieten van het Vinyl (van Pearljam naar Toto, terug naar Dire Straits hahahaha).

Oja vergeten te vermelden.
Audyssey er ook uit nu. Niet meer nodig. Wat bij de R3's een aanvulling bleek, hebben de Kef's dit absoluut niet nodig.
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2016, 10:57:35 door drums97 »

*

Rubble

• 10182
« Reactie #33 Gepost op: 9 oktober 2016, 11:00:30 »
Klinkt als een geslaagd experiment. Veel plezier met de Kefjes.
"Gold fokken chains hang op my borskas.
Ruik soos Palmolive want dis waarmee ek my wors was."

Jack Parow

« Reactie #34 Gepost op: 9 oktober 2016, 12:00:40 »
Zag dat je zelf speakers gaat bouwen, respect!

Ik ben me ook al de hele week in aan 't lezen hoe en wat. Ik denk namelijk dat de Carlton basis een goede is om een TL zelf te maken.
De B139 (passief) moet dan wel vervangen worden naar een actieve, maar de B200 is niet verkeerd lijkt me.
Of gewoon een betere kast bouwen en het filter aan passen, ala CS5 of zo.

*

Rubble

• 10182
« Reactie #35 Gepost op: 9 oktober 2016, 12:12:39 »

Ik ben me ook al de hele week in aan 't lezen hoe en wat. Ik denk namelijk dat de Carlton basis een goede is om een TL zelf te maken.
De B139 (passief) moet dan wel vervangen worden naar een actieve, maar de B200 is niet verkeerd lijkt me.
Met speakers bouwen kan meer fout dan goed. Ik ken mezelf dus ik werk met goedkoop spul en weinig exotisch materiaal. Als je het dan verkl**t is het niet zo erg.  ;D En analoge filters maken kan ik niet, ik laat dat door een kastje opknappen, dus wat ik doe schaar ik niet echt onder speakerbouw. Ik rotzooi maar wat aan maar heb ondertussen toch erg lekker klinkende open baffles staan.  ;D
"Gold fokken chains hang op my borskas.
Ruik soos Palmolive want dis waarmee ek my wors was."

Jack Parow

« Reactie #36 Gepost op: 9 oktober 2016, 12:16:37 »
Vandaar nogmaals respect  ;D

Das ook precies waar ik op doel met een eventueel toekomstig zelfbouw experimentje.
De Carltons waren goedkoop genoeg om aan te frotten, maar voorlopig blijven ze zoals ze zijn   :)

Ik lees dat er goede resultaten te behalen zijn met de units, dus wie weet..... (ook de passieve B139)

*

.....

• 2706
« Reactie #37 Gepost op: 9 oktober 2016, 14:03:58 »

Met de B200 valt een prima TL te bouwen, echter is het ''pompen'' met de Audessy niet raadzaam, een TL heeft vrijwel geen demping onder de

grensfreq. gaat ie stuk...de belastbaarheid van een B200 in een ''open'' systeem is maar een watt of 20.......hier moet je dan wel over nadenken.

Welk? type B 200 zit er in? kan ik es kijken of er een goed T.L ontwerpje is, heb wel een zooi tekeningen liggen hier.

Voor een experimentele kast, kun je gewoon spaaderplaat nemen kost geen drol tegenwoordig,mocht het bevallen dan kan je altijd nog een

b.v mooie kast bouwen van berkenmultiplex.....

En een nieuw filter is dan ook nodig....

De B139 combineren met een B 200 zou ik niet doen, dan een B 110 veel gedefinieerde mid weergave...de B 200 is inmiddels ook voor het laag

bedoeld....dus heeft een veel minder verfijnd midden.

T 33 saai? nee, eerder ''rustig'' wat op de lange duur niet vermoeit 8) en kun je middels filtering zo ''levendig'' krijgen als je wil....maar of dat

fijn gaat klinken is nog maar de vraag.

Affin, je wou ooit nog es mijn Tannoy's GRF-R horen....zou zeggen kom langs, en kan je nog veel meer vertellen c.q adviseren over T.L's.

« Reactie #38 Gepost op: 9 oktober 2016, 14:40:13 »
Met de B200 valt een prima TL te bouwen, echter is het ''pompen'' met de Audessy niet raadzaam, een TL heeft vrijwel geen demping onder de

grensfreq. gaat ie stuk...de belastbaarheid van een B200 in een ''open'' systeem is maar een watt of 20.......hier moet je dan wel over nadenken.

Ho maar ik luister nu al niet met Audyssey hoor. Mijn vrouw en kids willen wel eens "pompen" maar als ik erbij ben zeker niet!!! >:( ;D

Welk? type B 200 zit er in?

B200 bass unit (SP1075), die driehoek  ;)

kan ik es kijken of er een goed T.L ontwerpje is, heb wel een zooi tekeningen liggen hier.

Voor een experimentele kast, kun je gewoon spaanderplaat nemen kost geen drol tegenwoordig, mocht het bevallen dan kan je altijd nog een
b.v mooie kast bouwen van berkenmultiplex.....

Das helemaal geweldig! Super bedankt!
Maar is wel TZT want dit is echt genieten nu :o
Nogmaals die bas, man man die is echt strak hiero.
Weet niet wat het is, maar ik hoor eindelijk de basgitaar en de bass drum tegelijk!
Das met de Tannoys echt een rommeltje hoor pffff (wat heb ik gemist :o) en dat met Kef Carlton III, wat is er dan in !@#$% nog meel te halen  ;D
weet ik wel, maar zeg t niet, want de vrouw luisterd/kijkt mee sssssssssstttttt

En een nieuw filter is dan ook nodig....

Kun jij dat maken?

T 33 saai? nee, eerder ''rustig'' wat op de lange duur niet vermoeit 8) en kun je middels filtering zo ''levendig'' krijgen als je wil....maar of dat

fijn gaat klinken is nog maar de vraag.
Ja das wel mijn geluid hoor "rustig" ;D
Maar ik ben de R3's gewend die zijn pas "saai" ;D rustig.

Affin, je wou ooit nog es mijn Tannoy's GRF-R horen....zou zeggen kom langs, en kan je nog veel meer vertellen c.q adviseren over T.L's.

Ja klopt, maar tijd (!@#$%!!!!), geloof me.
Drukke baan.

Ik wil graag wel wat afspreken hoor. (bedankt trouwens voor alsnog de uitnodiging en het niet vergeten  ;))
Ik kom hier zeker op terug.

*

.....

• 2706
« Reactie #39 Gepost op: 9 oktober 2016, 15:04:06 »
Vanuit de theorie zou ik wel een filter kunnen maken....maar...de praktijk is totaal anders.

ALS ik iets kunt vinden, zit daar vrijwel altijd een filter schema bij....

Verder heeft een maatje van mij onlangs een programma en mic aangeschaft, zal is aan hen vragen wat zo'n grapje kost....

Of misschien kan ik het ''lenen'' maar word pas relevant als je plannen vorm krijgen.

Wil je er best bij helpen, maar ben geen fabrikant zoals Koen & Martijn.

Is voor mij ook maar een hobby....met soms dramatische weergave......

Maar met de Kef''s moet je een heeel eind kunnen komen. :)   

« Reactie #40 Gepost op: 9 oktober 2016, 15:15:54 »

PERFECT!!! Voor mij namelijk ook en dat wil ik heel graag zo houden.
Prof word ik nooit. Ik heb in het verleden een keertje muzikant willen worden (lang verhaal met familie enzo, maw. leuk voor bij de koffie en tijdens het luisteren ;))
Vandaar: Ik zou je dan ook heel graag hier willen uitnodigen om eens bij mij te komen luisteren  ;)

*

.....

• 2706
« Reactie #41 Gepost op: 9 oktober 2016, 15:18:29 »

PERFECT!!! Voor mij namelijk ook en dat wil ik heel graag zo houden.
Prof word ik nooit. Ik heb in het verleden een keertje muzikant willen worden (lang verhaal met familie enzo, maw. leuk voor bij de koffie en tijdens het luisteren ;))
Vandaar: Ik zou je dan ook heel graag hier willen uitnodigen om eens bij mij te komen luisteren  ;)

Zal ik dan mijn drumkit meenemen? ;D ;D ;D ;D

« Reactie #42 Gepost op: 10 oktober 2016, 21:40:39 »

;D
Hoeft niet, heb ik eentje op zolder staan. ;D
Een oude Sonor Champion van m'n Pa gekregen. Was zijn eerst semi prof. drumstel uit 1976.

*

.....

• 2706
« Reactie #43 Gepost op: 11 oktober 2016, 11:17:59 »

;D
Hoeft niet, heb ik eentje op zolder staan. ;D
Een oude Sonor Champion van m'n Pa gekregen. Was zijn eerst semi prof. drumstel uit 1976.

Koesteren die handel, zo worden ze niet meer gemaakt door sonor.....

Zelf altijd een Sonor Signatuur lite willen hebben (berken).

Heb een Paerl MastersStudio(berken) voor studio/podium en een DrumColectiv (maple) voor jam/rep.

« Reactie #44 Gepost op: 3 december 2016, 20:45:03 »
jammer genoeg "rammelt" een van de speakers  :'(

Wat kan het zijn?
 Het is zeker niet de T33 tweeter, maar wellicht de B200 woofer?????

Ten einde raad, HEEEELLLLLLPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!