*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
Re: Van Home Theater "terug" naar stereo?
« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:09:25 »
Gisteravond film gekeken via TV van Jack Reacher. Wat mij echt opvalt is dat de REL het op de stereo versterker (Speak-on aansluiting op de A speaker uitgang van de Denon) met het kijken naar een film het veel beter doet dan via de SR (via de cinch aansluiting), ondanks een goede afstelling met Audessy. Het komt er een stuk strakker uit.

Qua spraak (geen center in gebruik) valt het ook mee. In mijn opstelling met de Hepta Spring met de bas/midden naar binnen afstralend kan ik rustig wat uit het midden zitten. Speakers staan bij mij zo'n 3,5 meter uit elkaar. Het hoog/midden zorgt voor een goed links/rechts effect en de beide bas/middens zorgen voor een goede spraakverdeling. Werkt bij mij prima. Indien nodig kan ik altijd het geluid van de tv nog iets bijzetten, maar heb dat nog niet gedaan. Vertraging kan ik op mijn TV instellen.

Kijkend (en luisterend) naar de film gisteravond heb ik nu toch echt besloten afscheid te nemen van de SR. Heb deze op MP gezet. Vond het een lastig besluit om te nemen, maar de geluidskwaliteit is nu gewoon echt beter. Het verlies van de achter effecten kan daar voor mij niet tegenop.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #31 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:49:29 »
'Goed ingesteld met Audissey' is mij nog nooit zo gelukt dat het goed klonk en vind ik dus een contradictio in terminus. Handmatig heeft mijn voorkeur. Vooral klankkwaliteit kwam nooit uit de verf.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #32 Gepost op: 23 oktober 2016, 10:58:13 »
Ik ben daar ook handmatig mee bezig geweest. Eerst via Audessy ingesteld en later handmatig bijgesteld. Maar via die processorsturing op de SR bleef ik mijn twijfels houden, met name bij de subwoofer aansturing. Stond wel op standaard 0. Ook met de instelling op de subwoofer zelf bezig geweest, kon het maar niet optimaal krijgen.

Maar het is nu erg goed, heb er dus nu ook geen last meer van. :)

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Van Home Theater "terug" naar stereo? "JA"
« Reactie #33 Gepost op: 23 oktober 2016, 13:01:17 »
Dat is mooi 😊
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #34 Gepost op: 24 oktober 2016, 21:30:14 »
Ik heb de SR6009 nu te koop gezet voor 575,-. Is dat een nette prijs?

*

rob768

• 174
« Reactie #35 Gepost op: 21 januari 2017, 14:18:29 »
Okay? Wat zou dan in mijn geval aan te raden zijn?

Gewoon een "goede" surround versterker? Ik heb zowel prima surround bij mijn films alsmede perfect stereo geluid bij mijn muziek zonder enige problemen. Ok, beetje allegaartje van speakers maar het klinkt prima.

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #36 Gepost op: 21 januari 2017, 14:22:22 »
Lijkt mij dat de SR6009 toch geen prulding is. ???

*

rob768

• 174
« Reactie #37 Gepost op: 21 januari 2017, 14:24:16 »
Nee zeker niet, maar vastlopen hoort hij ook niet te doen

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #38 Gepost op: 21 januari 2017, 15:16:20 »
De processor gestuurde receivers hebben dat risico helaas in zich. een van de redenen voor mij om terug te gaan naar stereo.

*

art

• 8854
« Reactie #39 Gepost op: 21 januari 2017, 17:15:10 »
'Goed ingesteld met Audissey' is mij nog nooit zo gelukt dat het goed klonk en vind ik dus een contradictio in terminus. Handmatig heeft mijn voorkeur. Vooral klankkwaliteit kwam nooit uit de verf.

Helemaal  mee eens.   ;)

*

eeltje

• 141
« Reactie #40 Gepost op: 2 maart 2017, 19:07:46 »
heb verschillende surround receivers gehad maar kan er niet aan wennen. ik ga ook maar eens een stereo versterker kopen met twee luidsprekers. ik hou het lekker simpel

*

Frits

• 369
  • HiFi is emotie
« Reactie #41 Gepost op: 2 maart 2017, 19:12:20 »
Afhankelijk van de luidsprekers kun je ook kiezen om er een sub bij te nemen. Bij films wel zo effectief.