Speakerset inbouwen voorzetwand.
« Gepost op: 10 oktober 2016, 23:21:29 »
Hallo forumleden,

In ons nieuwe woning wil ik een voorzetwand (afb.1) maken waar een sfeerhaard in gebouwd word.
Aan weerskanten van de haard wil ik ingebouwde speakers maken die weggewerkt worden achter speakerdoek.
Ik heb 2x de logitech Z623 (afb.2) die nu in het dressoir staan. Jullie begrijpen dat deze bijna de kast uit trillen.
Nu was mijn gedachten om deze sets te vermaken zodat deze achter/in de voorzetwand kunnen staan.
Uiteraard zonder enige trillingen.  ;D
Is het geluidtechnisch mogelijk om tussen de subwoofer speaker en de voorzetwand een zogenaamde flexibele verbindingsstuk (afb.3) te monteren,
zodat deze niet door kan trillen? Of heeft dit een zeer slechte invloed op het geluid?

Of heeft iemand een andere suggestie?

Afb.1

Afb.2

Afb.3

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Speakerset inbouwen voorzetwand.
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2016, 07:02:25 »
Waarom niet een stel serieuze luidsprekers inbouwen nu je alle ruimte hebt. Die kun je (laten) optimaliseren voor halfbolvormige afstraling en dan kun je een superset maken. Speakerfront in een gewenste kleur er voor en klaar.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2016, 08:01:07 »
De reden van deze speakers is dat ik ze aangesloten heb aan een AirPort zodat ik muziek kan streamen vanaf mijn telefoon en tablet.
Ik wil dus geen losse reciever.
En waarschijnlijk gaan jullie haren overeind staan van het het geluid.
Maar ik ben er erg tevreden mee, mits ze niet in het dressoir staan.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2016, 08:36:19 »
Wanneer je dan zorgt voor een mechanische ontkoppeling van de luidsprekers t.o.v. de wand dan zal met het trillen wel goed komen. 
Ook zonder receiver zijn er oplossingen die honderd keer prettiger werken dan streamen vanaf een tablet of telefoon ( ik noem maar het nadeel van tijdens radio luisteren leeglopende accus of stoppen van geluid bij de deur uitlopen. Ook kun je een eventuele receiver, Sonos of Raspberry Pi met amp in de wand wegwerken.
Het gebruik van de "sleeve" op je plaatje zal een onvoorspelbaar effect geven op het midlaag, de Logitech is namelijk niet een echte sub. Mogelijk voldoet het geschetste plan prima aan jullie wensen maar je vraagt advies op een audioforum en dan krijg je ook de eventuele keerzijdes te horen. Goed om rekening mee te houden, zeker wanneer je er zaken voor bouwt c.q. verbouwt
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)