*

Tdo

• 10509
  • Smurf?!
Literatuur Nobelprijs voor Bob Dylan
« Gepost op: 13 oktober 2016, 14:33:21 »
Die Robert Allan Zimmerman! Proficiat - en wat mij betreft terecht!  ^-^

*

minplus

• 6464
  • relax, don't do it
Re: Literatuur Nobelprijs voor Bob Dylan
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2016, 14:39:41 »
Ook van mijn kant.
Terecht, werd tijd. ^-^
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

morph

• 12742
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2016, 15:43:41 »
Zeker terecht.
Voor een redelijk deel van zijn oeuvre dan, want om nu te zeggen dat alles echt hoogstaand is... (Dat kan ook niet, natuurlijk.)

Overigens blijft het vanzelfsprekend jammer voor elke luisteraar dat hij die teksten ook persoonlijk ten gehore bracht en brengt.
Maar sowieso heeft hij velen geïnspireerd.

Zal het nummer "Flakes" van het "Sheik Yerbouti" album vanavond weer eens draaien.
Ter ere van.

*

Jeronimo

• 5634
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:01:42 »
Geen idee of het terecht is. Dat kunnen anderen beter beoordelen. Ik let nooit zo op de teksten van hem en ken 'm daarvoor niet goed genoeg. Leuk weer die ongenuanceerde mening van Morph  :laugh: Want vanzelfsprekend is het niet vanzelfsprekend jammer en vanzelfsprekend ook niet vanzelfsprekend jammer voor elke luisteraar dat Dylan die teksten ten gehore bracht en brengt en vanzelfsprekend is het zeker niet vanzelfsprekend dat een ander oordeel daarover onveranderlijk, "blijvend" is. ;D Immers, heeft hij niet "sowieso" al velen geïnspireerd? Hoe kreeg/krijgt hij dat nou dan weer voor elkaar?? ;)
AVM CD1 Plus (met Guido Tent Clock), Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

tito

• 9635
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:08:42 »
Hoe kreeg/krijgt hij dat nou dan weer voor elkaar?? ;)

Nou, bij de Beatles was dat toch vrij eenvoudig.
Hij gaf ze gewoon wat te roken..  :laugh:

« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:12:17 »

Overigens blijft het vanzelfsprekend jammer voor elke luisteraar dat hij die teksten ook persoonlijk ten gehore bracht en brengt.

;D ;D

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen

https://youtu.be/qqfRTAW1RD0?t=144

*

Tdo

• 10509
  • Smurf?!
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2016, 16:30:48 »
Ik kan z'n gerasp wel waarderen. Net als Lou Reed en Tom Waits om er zo maar een paar met een ietwat afwijkend stemgeluid en -gebruik te noemen..
Bij nadrukkelijk "mooi"zingers mis ik nogal eens emotie en zeggenschap.  ^-^

Edit:typo

*

minplus

• 6464
  • relax, don't do it
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2016, 17:27:22 »
Idem dito. Ik kan z'n nasale rasp ook waarderen en ben net als jij een liefhebber van aparte stemmen, net als ik van aparte muziek in het algemeen, van aparte huizen, apart schilderwerk, aparte strips en apart eten en zo meer aparte dingen hou. :)

Trouwens best een strakke uitvoering van wat ik altijd een wat lijzig nummer vond, Boer Bruut. Zal live prima geklonken hebben, had ik graag bij willen zijn.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2016, 18:31:43 door minplus »
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

groovy.

• 10947
  • Looking for fun and feeling groovy.
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2016, 18:17:16 »
Mooi voor hem.
Pas geleden nog een lp gedraaid.
Garrard 301 sme 3009. Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009  Ortofon as212.  Luxman l507s. Elipson 401. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ. Akai x201d.
Satin 117g.

*

morph

• 12742
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2016, 20:44:11 »
Geen idee of het terecht is. Dat kunnen anderen beter beoordelen. Ik let nooit zo op de teksten van hem en ken 'm daarvoor niet goed genoeg. Leuk weer die ongenuanceerde mening van Morph

Ongenuanceerd zou ik het niet noemen. De boodschap die de prijs met zich meedraagt is heel duidelijk voor een goed verstaander.
De toekenning van de Nobelprijs van de literatuur voor een popmuzikant zegt immers genoeg.
Het comité benadrukt waarin zijn kwaliteiten liggen, ze brengen het gelukkig wat subtiel. Om de tere hartjes van de gevoelige fans niet te breken, vermoed ik.
Concreet zeggen ze over deze singer/songwriter dat het interessant is wat hij geschreven heeft maar dat hij verder beter zijn klep kan dichthouden.
Als ze hem als uitvoerende artiest zodanig hadden bewonderd dat zij hem voor zijn populariteit en kwaliteit hadden willen belonen zou het comité hem de Nobelprijs voor de economie wel toegekend hebben en als de uitvoering van zijn schrijfsels goed voor de gezondheid was geweest die voor de geneeskunde.

Nu is het simpel; literatuur. Dus: schrijven, verder bek houwen.
Daar kan ik het volledig mee eens zijn. Zoals iedereen.

Vandaar mijn felicitaties voor Bob Dylan, maar ook en vooral voor het Nobelprijscomité dat hiermee toch wel een statement maakt met betrekking tot de overdreven adoratie van Dylan als uitvoerend popmuzikant en men op deze wijze durft in te gaan tegen de muzikale wansmaak.
Hulde.

*

Jeronimo

• 5634
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:06:15 »
Zoó?....ik heb de argumentatie van de Nobelprijscomité voor hun prijs voor Dylan niet gelezen. Maar ik twijfel er eerlijk gezegd aan dat het comité het toekennen van een literatuurprijs (ook) een negatief statement heeft gemaakt over man's muzikale kwaliteiten. Dat deze met het enkele toekennen van een literatuurprijs het statement maakt dat jij er blijkbaar inleest, lijkt mij al helemaal uit de lucht gegrepen. De toekenning van de prijs is vandaag ook veel besproken op radio, waar ik vandaag naar heb geluisterd, maar er is geen enkele keer een toespeling gemaakt op een dergelijk negatief statement van het comité. Verder mocht uit mijn - niet door jou geciteerde deel van mijn - post van zojuist, in een grap geformuleerd, blijken dat je in het geheel niet kan stellen dat iedereen jouw mening is toegedaan. Dat kan je toch niet zijn ontgaan? Maar de strekking van je betoog begrijp ik intussen wel: jij vindt Dylan als muzikant naadje en daarom is het ook zo, hoeveel andere mensen het niet met je eens zijn. In die zin kom je inderdaad op mij ongenuanceerd over. Je felicitaties aan het adres van Dylan komen overigens niet erg gemeend op mij over, dit lijkt mij meer gedaan om dat ándere punt te te bevestigen, namelijk jouw mening dat de man voornamelijk of alleen een baggerartiest is.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2016, 21:09:47 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

morph

• 12742
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:12:16 »
Je felicitaties aan het adres van Dylan komen overigens niet erg gemeend op mij over
Jammer.

*

Jeronimo

• 5634
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:18:28 »
Jammer, wat?
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

morph

• 12742
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:26:09 »
Je felicitaties aan het adres van Dylan komen overigens niet erg gemeend op mij over
Jammer.
Jammer, wat?
Dat mijn felicitaties aan het adres van Dylan overigens niet erg gemeend op je overkomen.

*

KT88

• 27695
  • The cat's meow
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:45:07 »
Leuk, zo'n soort "vorm/vent" discussie!  :laugh:
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....