*

Jeronimo

• 5634
« Laatst bewerkt op: 16 december 2016, 12:51:59 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus (met Guido Tent Clock), Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

morph

• 12742
Re: Literatuur Nobelprijs voor Bob Dylan
« Reactie #46 Gepost op: 16 december 2016, 13:32:09 »
In plaats van een boek met teksten zoals die van het nummer "Wiggle Wiggle"* is er ook iets verschenen dat mogelijk wel interessant is.
Men is al toe aan een tweede druk van een andere en Nederlandstalige uitgave: wbooks.
"Dit is een bijbel voor alle fans die het waard is om keer op keer uit de kast getrokken te worden bij het beluisteren van de klassieke liedjes."

Als ik had vermoed dat er discipelen waren had ik het wel eerder gemeld...

* = Paul van Ostaijen en Drs. P hebben blijkbaar een hogere dan de Nobelprijs verdiend.

*

minplus

• 6464
  • relax, don't do it
« Reactie #47 Gepost op: 16 december 2016, 16:49:24 »
In de VS een kleine 40€, in Duitsland 70, dan wordt het hier 100...

Wat betreft Paul van Ostaijen, hij werd vooral beroemd vanwege Paukeslag, iets dat in mijn visie toen ik er in m'n middelbare schooltijd kennis mee maakte dikke fake en bullshit was als poëzie en dat is het altijd gebleven. Het bevindt zich voor mij op het niveau van dat mindere werkje van Dylan dat je aanhaalt. Weet niet hoe het als muziek klinkt, wie weet super... ;D
Maar goed, ook Shakespeare en noem maar op welke schrijver, dichter, schilder, musicus etc. hebben mindere tot hopeloze dingen gemaakt.
Mij is altijd een Dali-tentoonstelling in Parijs bijgebleven waar voor mij minstens 90% puin was ook al was het officieel vele miljoenen "waard".

Maar goed, ik ben gelukkig een cultuurbarbaar. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

morph

• 12742
« Reactie #48 Gepost op: 16 december 2016, 18:56:08 »
Exact, hoe hoogstaand is het geneuzel van Dylan in vergelijk met mensen die we wel dichter kunnen noemen, zoals een klankpoëet ( klik ) of een waar woordkunstenaar als Drs. P.
Maar goed, Dylan heeft al laten blijken dat het veel teveel eer was om er zelf voor langs te komen.

Overigens is er nog een "andere" leverancier: amazon.de (gratis verzending...)

*

minplus

• 6464
  • relax, don't do it
« Reactie #49 Gepost op: 16 december 2016, 20:12:36 »
Tsja.
Van die klankpoëet word ik ook niet veel vrolijker. Leuk voor 1x, net als het dichtwerk van Paul zelf.
Drs. P kan ik daarentegen ten zeerste waarderen. Een groot dichter, net als Kees Stip. Beide lees en/of hoor ik liever dan Paul.
Dylan hoor (of lees) ik ook met genoegen vaker, vooral zijn betere werk. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right