*

thanatos

• 1623
  • Cum non tum age
Re: DIY Tannoy 15 DMT II
« Reactie #270 Gepost op: 8 maart 2017, 09:36:20 »
Ondanks de bedenkingen hier heb ik het volste vertrouwen in mijn kastjes  ;D

Vergeet niet ze zijn door een ervaren meubelmaker in elkaar gezet. Ook produceert hij voor andere luidsprekerbouwers kasten. Dus bovengemiddelde ervaring. Er is veel denkwerk aan vooraf gegaan en een paar losse foto's geven slechts een korte impressie van de bouw.

Ondertussen begint de kriebel van het upgrade virus al weer een beetje op te leven..

Toen ik thuis begon over een andere project kreeg ik slechts 'de' blik. Dus toch maar even wachten nog  :angel:

Komende weken wil ik wat filter aanpassingen gaan testen. Oa met wat sjiekere caps..
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil - Mac Mini i7 - DIY RPi streamer

« Reactie #271 Gepost op: 8 maart 2017, 10:39:41 »
Ik denk inderdaad dat er eerst heel veel andere speakers uit elkaar zullen vallen, vergeleken met deze constructie.
Als je in de originele kijkt zie je al veel ultra goedkope spaanplaat, maar da's wel een deel van het concept.
Sjiekere componenten >:(..
Er is niet veel wat ik in de DMT niet geprobeerd heb,van dikke oliepotten tot kleine smd c's.
Betere kan wel, de standaard Bennick rommel in kit is het ook niet helemaal.
Ergens volgende week is het filter van Evehal wel zo'n beetje klaar.
Misschien kun je daar wat ideetjes opdoen.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

i2Paq

• 2925
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #272 Gepost op: 25 maart 2017, 09:47:10 »
Gisteren op uitnodiging van bij Thanatos thuis geweest.

Vorige week was ik ook bij Thanatos, maar toen mocht ik eerst op audiŽntie in zijn werkruimte omdat hij natuurlijk eerst wilde checken wat voor vlees hij in de kuip had  :laugh:

Gisteren nog even wat weg gebracht tbv. van de DM70 en of ik bij hem thuis wilde komen om de DMT15 te beluisteren? Wat dacht je!

Thanatos woont aan een rustige straat en pleintje, erg leuk.

Zijn zoontje was ook thuis, want een leuk mannetje!

Daar stonden ze, in al hun pracht!

Bij de eerste tonen was het duidelijk, om met Chansig te spreken, "ik heb maar 10 seconden nodig" om te bepalen dat dit werkelijk grandioos klinkt!

Duidelijk DMT's, klinken wat directer dan de HPD's, maar niets anders dan gewoon genieten.

Sommige nummers moeten even wat harder, gewoon omdat die nummers daar om vragen, maar anderen klinken op laag volume als een lust voor het oor.

Herman van Veen's stem; Wauw!

Meteen 2 nieuwe cd's voor de collectie op gescvhreven, die winst was al weer binnen  ;)

Thuis natuurlijk direct even een vergelijk proberen te maken met mijn eigen HPD's, maar net als die van Peter klinkt elke setup weer anders.
En dat is maar goed ook.

Wat blijft is dat het bij allemaal gewoon genieten is, geen moment het idee van "mag het wat minder, mijn oren worden moe".

Als ik mijn eigen kasten niet had dan wist ik iig. nu wel welke mijn voorkeur zouden hebben.

Bedankt Thanatos voor de gastvrijheid en de heerlijke muziek op werkelijk prachtige Tannoy!

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

thanatos

• 1623
  • Cum non tum age
« Reactie #273 Gepost op: 25 maart 2017, 09:58:01 »
Was gezellig Norman, leuk om te lezen dat de DMT's gewaardeerd worden, ben er zelf ook nog blij mee  :angel: :)

En je hebt het gehoord met relatief simpele versterking (vintage TEAC MA-7 en Perreaux pre) en bekabeling etc zeer goed aan te sturen.

*

a.b.

• 7816
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #274 Gepost op: 20 april 2017, 22:51:23 »
Vanavond eindelijk eens bij Thanatos gaan luisteren. Met relatief weinig en eenvoudige akoestische maatregelen in een gewone woonkamer valt een hoop te winnen, zo blijkt. Er hingen een paar panelen aan de muren, er stond een grote bank bank met veel kussens en een kleedje. De set blinkt uit in eenvoud; en toch kon gewisseld worden tussen twee voorversterkers: de een klinkt wat kleiner en intiemer en de ander wat grootser en dynamischer. Ik had geen voorkeur. Beetje afhankelijk van het album zou ik kiezen.
Er staat een mooie Raspberry configuratie met aparte voeding, en de eindbak is die van de eenvoudige en niet kostbare soort (dure versterking is niet nodig, zo blijkt opnieuw). De luidsprekers zijn fors en heel zorgvuldig afgewerkt.

En dan het geluid: het filter heeft twee standen: neutraal en 1,5 dB extra in het hoog. Met sommige nummers pakt dat goed uit, bij andere nummers is het net even teveel (yello - waar het wel weer wat 'audiofieler' van werd). Het beeld werd mooi opgebouwd: daar waar nodig breed, diep en met een prima focus. Het is ook groot en hoog genoeg. Het laag wordt niet gecorrigeerd en je zit met je rug tegen een muur, dus dat het ergens ophoopt en over de gehele linie niet heel strak klinkt is niet verwonderlijk. Dynamiek is voldoende aanwezig. Ik vond de klank mooi en er zat rust in het geluid. De resolutie is ook goed. Ik vond het een prima set om naar te luisteren, en Tannoy-liefhebbers moeten beslist eens gaan luisteren bij John.

Ik heb met plezier naar wat nummers van Annie Lennox (Nostalgia), Donald Fagen (The Nightfly) en Todd Terje (Johnny and Mary), Gladys (Midnight Train to Georgia) geluisterd.

John, dank je wel voor de leuke avond! Leuk dat Maz (bij sommigen bekend) ook nog even kwam buurten.

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

thanatos

• 1623
  • Cum non tum age
« Reactie #275 Gepost op: 20 april 2017, 22:59:16 »
Het was gezellig Abel, leuk dat je even kwam buurten.

In je bevindingen over mijn set kan ik alleen maar instemmend zijn. Het is een bescheiden opstelling en helaas loop ik tegen de grenzen van mijn woonkamer aan met het laag.

Verder ben ik erg tevreden en kwa aansturing valt zeker nog wel wat te 'tunen'. Recent een hele positieve ervaring gehad met een Daleson buizen pre.

Thnx voor de feedback  :)

« Reactie #276 Gepost op: 19 juni 2017, 09:03:34 »
Wat een pracht project.
Is er iemand die mij kan helpen aan de tekeningen / alle informatie van de dmt 15?
Ik zou ook graag een paar kasten willen bouwen.
Gr

*

thanatos

• 1623
  • Cum non tum age
« Reactie #277 Gepost op: 19 juni 2017, 09:11:34 »
Zoals ik geholpen ben help ik een ander ook graag.

Ik zal je een PM sturen en dan kun je aangeven welke gegevens je nodig hebt.