*

Helmuth

• 1480
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

chansig

• 10762
Re: Nog ééntje dan... Zelfbouw 15" cardioïde.
« Reactie #61 Gepost op: 7 december 2016, 08:14:56 »
Koen...zijn je speakers al klaar of in een staat waarvan je zegt: "Zo...wat zijn we vandaag weer lekker opgeschoten...ik heb wel een biertje verdient."

O en natuurijk foto's en geen dom youtube fimpje.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #62 Gepost op: 8 december 2016, 12:52:28 »
Nou, het freeswerk is gedaan, maar het lijmen gaat nog wel een dagje kosten denk ik.

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

chansig

• 10762
« Reactie #63 Gepost op: 8 december 2016, 19:51:01 »
Nice...snel gedaan hoor.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Tirillo

• 4219
  • Hoe zwaar is licht?
« Reactie #64 Gepost op: 26 januari 2017, 20:55:12 »
Nog enige progressie? Of is het dit project in het nieuwe jaar net zo vergaan als veel goede voornemens? Zou bepaald jammer zijn ...
"Searching for a ground with my good eye closed"

*

Rubble

• 10391
« Reactie #65 Gepost op: 26 januari 2017, 21:19:05 »
Of er is weer een huisgenoot op zolder ingetrokken. :-)

Ik ben er overigens ook erg benieuwd naar.  8)
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #66 Gepost op: 27 januari 2017, 09:22:07 »
In principe is er niet veel veranderd: er ligt nog steeds een stapel gefreesde planken (en inmiddels ook een setje lasergesneden stalen onderplaten) te wachten om in elkaar gelijmd en geschroefd te worden... Maar er zijn wat andere dingen tussen gekomen die het vervolg wat vertraagd hebben.

Ik hoop er binnenkort weer mee verder te gaan  :)

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #67 Gepost op: 20 maart 2017, 16:35:53 »
Ik was begonnen de kasten in elkaar te lijmen, maar dit ging wat lastiger dan verwacht—het waren rabatdelen die een maatje van me gezaagd had, maar helaas zit er toch wat te veel variatie in de dikte van de planken om het netjes, sterk en luchtdicht vast te lijmen. Ik heb nu besloten nieuwe planken te laten zagen voor de buitenpanelen, ditmaal van OSB om de kosten wat te drukken. In combinatie met het berken multiplex binnenwerk, dat ik zwart ga rollen, zou dat er wel tof uit moeten zien. Ze zijn tenslotte niet bedoeld voor in de woonkamer  ;)

*

Rubble

• 10391
« Reactie #68 Gepost op: 20 maart 2017, 17:11:48 »
Leuk om OSB te gebruiken. Ik wilde dat ook voor mijn voorlaatste setje gebruiken maar werd me hier op AF en bij de houtboer afgeraden ivm niet rechte platen. Althans de goeiekope platen.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #69 Gepost op: 20 maart 2017, 18:44:48 »
Ik neem inderdaad aan dat het tussen klasse 2 en klasse 3 nog wel iets zal verschillen. Maar voor de rest geldt bij dit project: het zullen niet de afwijkingen in de OSB-platen zijn die het meeste afdoen aan hun 'salonfähigkeit'  ;)

*

Rubble

• 10391
« Reactie #70 Gepost op: 20 maart 2017, 18:50:41 »
Ik neem inderdaad aan dat het tussen klasse 2 en klasse 3 nog wel iets zal verschillen. Maar voor de rest geldt bij dit project: het zullen niet de afwijkingen in de OSB-platen zijn die het meeste afdoen aan hun 'salonfähigkeit'  ;)
;D  ;D

There's no substitute for square inches.

Rodney Dangerfield

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #71 Gepost op: 20 maart 2017, 19:01:23 »
Precies, beuken met die handel  :)

*

Rood

• 10398
« Reactie #72 Gepost op: 20 maart 2017, 21:23:11 »
Ligt het aan mij maar behalve de Lageschaars uit 2011 zie ik geen foto's van wat het moet worden .

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #73 Gepost op: 21 maart 2017, 10:34:20 »
Oei, ja, dat heeft ermee te maken dat Dropbox het een en ander gewijzigd heeft waardoor mijn linkjes het niet meer doen.

Zie hier:

Ze zijn maar iets van 1.30 hoog joh.
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2017, 10:36:22 door Koen K »

*

Rood

• 10398
« Reactie #74 Gepost op: 21 maart 2017, 11:38:13 »
Passen hier goed in de kamer  ;)
Speakers voor echte OSB mannen .