aansluiten blu ray
« Gepost op: 29 november 2016, 22:47:18 »
Ik ben sinds dit weekend in het bezit van een Marantz UD7007.
Blu ray met superaudio cd speler. Voor Blu ray is deze met een hdmi aangesloten.
Als ik optimaal naar cd wil luisteren, is de hdmi dan voldoende of kan ik toch beter een analoge kabel erbij plaatsen?

Re: aansluiten blu ray
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2016, 15:58:01 »
Proberen is denk ik het beste. Dan kan je kijken welke DAC het beste is: die in de versterker of in de UD2007. Ik denk dat het niet veel uit zal maken.

*

ShaggyNL

• 914
  • Peter de platen-poetser
    • Flickr foto pagina
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2017, 16:52:04 »
Slechte oplossing: geluid via HDMI (veel hoogfrequent, onrustig geluid)
Goede oplossing: analoog aansluiten
Betere oplossing: losse DAC aansluiten
Beste oplossing: aparte CD-speler voor CD's aanschaffen (kan prima een "oudje" zijn uit de 90's met een "normaal" loopwerk)
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 17:02:29 door ShaggyNL »
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic

*

Dennis B

• **
  • 98
  • Techniek is mooi, maar luisteren zegt meer!
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2017, 23:00:47 »
Beetje laat m,aar wellicht nog zinvol. Ik zou hoe dan ook een analoge verbinding maken. Want SACD gaat alleen analoog naar buiten. Anders werkt HDMI prima. Het onrustige wat hier eerder werd vermeld zal niet altijd gebeuren. Ligt ook aan andere factoren en bepaalde combinaties. Een losse dac zal bijna een grote verbetering geven. Maar een beetje experimenteren is het leukst en leerzaam ;)
TECHNICS SL-Z1000 LOOPWERK
YAMAMOTO YDA1 DAC
REGA RP3/ORTOFON 2M BRONZE/CAMBRIDGE 640P
DENON PMA-2000IVR
ONKYO M5090 GEMODIFICEERD
SONY MDS-JA50ES
MIT-MI330 SHOGUN
ISOPHON INDIGO
OCOS SPEAKERKABEL
DUNE HD SMART D1/BE/HE
SONY KDL-65W85

*

art

• 8811
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2017, 16:38:54 »
Anders werkt HDMI prima. Het onrustige wat hier eerder werd vermeld zal niet altijd gebeuren.

SACD wordt normaliter uitgegeven als 2 of 5 keer PCM via HDMI.
Het onrustige had ik aanvankelijk ook last van, dus ik  gebruikte 5x analoog output.
Echter ..... na de toevallige aanschaf van een lowcost HT Yamaha bakje bleek dit geheel verdwenen. Kennelijk kunnen de moderne HDMI-chips hier nu feilloos mee omgaan.
Je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar een HT-doos die direct DSD aankan, dat geven veel (o.a. Oppo) spelers ook uit via HDMI.