Onkyo A-9010 met Pro-ject slecht geluid
« Gepost op: 5 december 2016, 19:10:41 »
Ik heb een maand geleden een nieuwe set samengesteld, bestaande uit de volgende componenten:
Onkyo A-9010 versterker
Pro-ject Debut Carbon platenspeler met Ortofon 2M Red element
Q Acoustics Concept 20 luidsprekers met Ruby Anniversary kabels
Volgens WhatHifi allemaal zeer goed gereviewde apparaten. Echter, het geluid van de platenspeler is niet wat ik er van gehoopt had. Graag had ik advies wat ik hier aan kan doen.
Misschien dat een optionele phono box helpt, of een granieten plaat onder de platenspeler?
Hoor graag jullie opmerkingen...
Onkyo A-9010 / Pro-Ject Debut Carbon / Pro-Ject Tube box DS / Q Acoustics Concept 20 / Denon DVD-2910

Re: Onkyo A-9010 met Pro-ject slecht geluid
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2016, 19:17:02 »
Kan je aangeven in welk opzicht het geluid tegenvalt? Vervormt, te zacht, niet zuiver, enz...
Wellicht kunnen we op basis daarvan gerichte tips geven. 
ADAM ARTist 5 / B&W DM2A + DM4 + DM5 / Dual 721 / Eltax Linear Response 10.5 / Onkyo A-809 / TvW CD104 / Sansui AU-7500 / Sony CDP-XB930 / Sony MDS-JB980 / Technics S(pylac)A-600 / Technics SL-Q3 / Technics SL-7 / Technics SL-10 / Technics SC-EH600 / Thorens TD-320 Mk II

*

Rubble

• 10411
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2016, 19:25:44 »
De tafel en element zijn nieuw neem ik aan?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #3 Gepost op: 5 december 2016, 20:19:00 »
ja wel handig als we weten wat er niet goed aan is , hier is er al door meer zoiets gevraagd en dat bleek een defect element te zijn .
maar zonder dat we weten wat het probleem inhoud wordt het lastig
les is more

« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2016, 21:29:50 »
Het geluid is niet helder, niet sprankelend, niet warm.
Zelfs het geluid via de stream is beter.
Onkyo A-9010 / Pro-Ject Debut Carbon / Pro-Ject Tube box DS / Q Acoustics Concept 20 / Denon DVD-2910

*

Rubble

• 10411
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2016, 21:46:04 »
Ik heb slechte ervaring met de armbedrading van Pro-ject, de klemmetjes die slecht contact maken met de pinnetjes op het element en/of de klemmetjes die niet goed aan de draadjes gesoldeerd zitten. Al geeft dat eerder gekraak dan een dof geluid. Even aanknijpen met een tangetje. Kan ook zijn dat de naald erg vies is zonder dat je dit ziet. Met een luciferkopje kan je heel voorzichtig de naald schoon schrapen. Of met een beetje alcohol.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Be tweeter

• 9353
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 6 december 2016, 08:29:12 »
"Zelfs het geluid van de stream is beter". Ik proef daar uit dat je bepaalde verwachtingen hebt. Geluid uit een stream kan fantastisch zijn. Platenspeler kan prima tot fantastisch klinken maar veel platen klinken ook gewoon 'ruk'. Dat is dan niet omdat de artiesten of producer het zo in hun hoofd hadden maar bijvoorbeeld omdat de snij-technicus een machine-instelling moest maken van de klankfilters en de spoedsnelheid+correctie op grond van de plaatduur en de dynamiek. Het eindresultaat van dit procedé rechtvaardigt eigenlijk maar zelden de uitspraak:" Ik gebruik geen toonregeling want de artiest heeft het zo bedoeld".

De hoogweergave wordt mede bepaald door de totale capaciteit van armbedrading, bekabeling en pre-amp. Op alledrie heb je als niet-knutselende eindgebruiker weinig invloed. Heb je de gedraaide platen overigens al eens ergens goed weergegeven gehoord?
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 08:38:16 door Be tweeter »
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2016, 09:18:29 »
Heb meerdere platen, waaronder veel 180 grams lps, geprobeerd. Daar ligt het niet aan.

*

Rubble

• 10411
« Reactie #8 Gepost op: 6 december 2016, 09:40:33 »
180 gram elpees zijn zeker geen garantie voor goed geluid.

Rodney Dangerfield

*

morph

• 13919
« Reactie #9 Gepost op: 6 december 2016, 10:42:43 »
De afstelling van het element én de connecties van alle verbindingssnoertjes lijken me het nakijken waard.
Een onjuiste afstelling heeft direct invloed op het geluid, maar dat geeft dan vooral onzuiverheden. Niet per se het niet heldere (doffe?) wat je beschrijft.
Het soort "kabel" maakt geen wezenlijk verschil, wel de mate van contact.
Dus die aansluitingen vanaf het element tot aan je versterker met alle tussenstations nalopen. Loshalen en weer vastprikken.
Het is mogelijk dat je daarna al verschil waarneemt.

« Reactie #10 Gepost op: 6 december 2016, 11:54:51 »
Dat zal ik vanmiddag even testen. Maar heb ook al van een expert gehoord dat het Ortofon 2M Red element een betere phono-amp nodig heeft dan de pre-amp van de onkyo versterker...

*

morph

• 13919
« Reactie #11 Gepost op: 6 december 2016, 12:17:14 »
Dat is ongetwijfeld een expert die er toevallig ook een kan leveren...

Losse phono-voorversterkers kunnen aanzienlijk beter zijn, maar ik verwacht niet dat er een zeer slechte voorversterking in die Onkyo zit.
Ook geen betere, trouwens.

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #12 Gepost op: 6 december 2016, 13:07:13 »
het is een mm versterking iets wat meestal in een versterker goed is beter kan altijd maar dat is audio er is altijd beter
kan ook zijn dat je verwachting te hoog is , voor de 100 euro dat dat ding kost presteert het naar je kunt verwachten voor de lage prijs .
les is more

*

jpio

• 4400
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #13 Gepost op: 6 december 2016, 13:52:49 »
De recensie over de pre in de onkyo is prima..
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #14 Gepost op: 6 december 2016, 19:11:49 »
In welke recensie heb je dat gelezen?
Heb inmiddels de kabeltjes gecheckt, en die zitten allemaal degelijk vast.
Bij de volumeknop luid, hoor ik ook een lichte brom.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 20:10:51 door Bartnijmeijer »