*

geerd

• 5014
  • scheun ja
Re: Kemp Maxiimus
« Reactie #15 Gepost op: 12 december 2016, 18:23:59 »
ja als je zo dom bent erin te geloven werkt het hopelijk maar ga er maar niet van uit .
al vind ik de draaikring wel leuk gevonden hadden alleen even verder moeten lezen wat hun stellen dat deze links om gaat worden tegen de draairichting van de aarde dus erg negatief beinvloed wordt door het aardmagnetisch veld .
er van uitgaande de dat een fase een draairichting zou hebben dat dus in het geheel niet zo is .
maar ik maak ook wel zoon kastje voor je en stukke goedkoper en die laat alleen maar groenen stroom door de rest stuurt hij terug naar de centrale  ;D ;D
les is more

*

Jeronimo

• 6124
« Reactie #16 Gepost op: 12 december 2016, 18:40:46 »
Als niet-technische persoon hoop ik dat ik zo af en toe op een terrein dat niet de mijne is, de domme vraag mag stellen, welke hier ook geaccepteerd wordt. ;) Als het gaat om interlinks, versterkers, luidsprekers , CD-spelers etc ect. wordt door jullie deskundigen aangegeven dat verschillend materiaalgebruik geen enkel waarneembaar verschil uitmaakt. Als maar aan bepaalde basis-eisen voldaan wordt (van wat daar dan onder verstaan wordt, kan ik overigens alleen bij interlinks de discussie hier en elders enigszins begrijpen). Maar de kanttekeningen, in meer of minder respectvolle manier geuit, ligt steeds in de volgende lijn: iedereen die duurder koopt dan een interlink dropveter uit de Aldi houdt zichzelf voor de gek. Door dit forum iets wijzer geworden ben ik stuk kritischer, zeg maar sceptischer, geworden over geclaimde werelden van verschil bij de zoveelste tweak. Maar gelet op jullie reacties hier, vraagt een stemmetje in het achterhoofd voor de zoveelste keer: als al die claims van een product, zoals hier van Kemp Elektronik, zo overduidelijk onzin zouden zijn, waarom wordt dat nooit rechtens aangevochten?  Het stellen van kwaliteiten dat je product zou hebben, die er niet (kunnen) zijn, zou toch onder misleidende reclame te rangschikken zijn, waartegen bij de rechter op te komen is? Daar loopt een bedrijf dan echt wel een risico bij. Een verklaring dat het audio-producentenwereldje elkaar in stand houdt en elkaar niet voor de rechter bevecht (een soort stilzwijgende overeenkomst) lijkt mij ietwat te ver gezocht. Maar ik sta weer te ver van dat wereldje af om daar met zekerheid iets over te kunnen zeggen. Alleen maar om die domme vraag te stellen.  ;) Mocht ik hier met deze vraag een al doodbetreden pad aan het bewandelen zijn, mag dat natuurlijk best ook gezegd worden. Dan onderzoek ik dit forum graag nader naar de betreffende informatie.

« Laatst bewerkt op: 12 december 2016, 18:48:05 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #17 Gepost op: 12 december 2016, 18:53:39 »
Het product is wat klein om opgepakt te worden door de  consumentenbeschermers denk ik maar het zou zeker geen gek idee zijn om hier of daar een tip te geven.
Het verbaast me persoonlijk dat er telkens weer wat kerkgangers opstaan om te melden dat het doen van kritische uitspraken over dit soort producten, zonder er  zelf naar geluisterd te hebben, not done is. ( waar kennen we dat van?)
De Werner Ero's van de hifibladenwereld doen vervolgens nog een duit in het zakje en presto!
De vraag is of deze mensen tot op het bot slecht zijn of dat ze er werkelijk in geloven..
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2016, 19:25:39 »
Nu ben ik het doorgaans niet zo snel eens met Betweeter, mede vanwege het feit dat hij nog 'maar' zo'n 25 jaar ervaring
heeft, maar hier heeft hij toch wel een punt.
Wat ik in elk geval in meer dan 25 jaar duidelijk heb gekregen is dat het hele geknoei in de stroomvoorziening van de
apparatuur weliswaar vaak hoorbaar is, maar niet in positieve zin.
De klank blijft vaak nog wel acceptabel, maar het geluidsbeeld lijdt vaak duidelijk onder de inzet van scheidingstrafo's,
gelijkstroomfilters, piekstroomfilters en wat ze nog meer bedacht hebben om je hobby duurder te maken.
Als het geluid en het geluidsbeeld er niet onder lijden mag je gerust aannemen dat het dus niets doet en je je geld
beter aan muziek kunt uitgeven.
Wat de waarzeggers van RTL er ook van zeggen  :o

Wat misschien nog wel interessant is om te onderzoeken : zijn er al meldingen in positieve of negatieve zin t.a.v. het
gebruik van zonnecellen met de vaak aardig belabberde omvormers die daarbij gebruikt worden ?

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Jeronimo

• 6124
« Reactie #19 Gepost op: 12 december 2016, 19:41:22 »
Hoi Be tweeter. Het niet accepteren van kritische uitspraken door deskundigen alleen maar omdat die niet zelf naar iets geluisterd hebben, verbaast mij eigenlijk niet zo. Zat mensen die er gewoon niet voor open staan, omdat ze de andersluidende eigen ervaring (hier: geluidsbeleving) of mening van gekozen autoriteiten voor objectief "waar" aannemen. Hoeft niet eens uit kwade zin te gebeuren. Maar aan de andere kant, ik heb al eens eerder mijn verwondering erover uitgesproken dat de kritische, vanuit de techniek komende uitspraken als absoluut (waar) worden gesteld, en andersdenkend worden weggezet als domoren. Dit terwijl ik als alpha door de onderbouwingen qua interne logica niet echt overtuigd wordt. Wellicht dat een deel van die kerkgangers (treffende beschrijving overigens, maar dit terzijde) daarom niet verleid kunnen worden uit hun kerkstoeltjes en in het zonlicht te stappen? ;D <Ik probeer hier de andere kant te beschrijven, zoals het op mij overkomt> Wat TS betreft, hij heeft alleen gevraagd wie er ervaring heeft met het betreffende apparaat en wordt in de eerste reactie impliciet en vanaf de tweede reactie uitdrukkelijk als domoor bestempeld. Zonder dat men tegelijk spreekt vanuit de eigen ervaring met het apparaat. In dat licht kan ik zijn tegenwerping wel begrijpen. Ook technisch te verklaren bij de weg: "actie geeft reactie." ;D En kwam bij mij de vraag weer eens op, als het allemaal zo duidelijk onzin is, waarom krijgen dit soort producten dan überhaupt een kans? 

« Laatst bewerkt op: 12 december 2016, 19:53:02 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 6124
« Reactie #20 Gepost op: 12 december 2016, 19:50:55 »
Nu ben ik het doorgaans niet zo snel eens met Betweeter, mede vanwege het feit dat hij nog 'maar' zo'n 25 jaar ervaring
heeft, maar hier heeft hij toch wel een punt.
Wat ik in elk geval in meer dan 25 jaar duidelijk heb gekregen is dat het hele geknoei in de stroomvoorziening van de
apparatuur weliswaar vaak hoorbaar is, maar niet in positieve zin.
De klank blijft vaak nog wel acceptabel, maar het geluidsbeeld lijdt vaak duidelijk onder de inzet van scheidingstrafo's,
gelijkstroomfilters, piekstroomfilters en wat ze nog meer bedacht hebben om je hobby duurder te maken.
Als het geluid en het geluidsbeeld er niet onder lijden mag je gerust aannemen dat het dus niets doet en je je geld
beter aan muziek kunt uitgeven.
Wat de waarzeggers van RTL er ook van zeggen  :o
Wat misschien nog wel interessant is om te onderzoeken : zijn er al meldingen in positieve of negatieve zin t.a.v. het
gebruik van zonnecellen met de vaak aardig belabberde omvormers die daarbij gebruikt worden ?
De opmerking over 'maar' 25 jaar ervaring. :laugh: Da's niet veel zeg. Ik ken mensen die 25 jaar verloofd zijn. Overigens, dat is iets waardoor je je bekocht zult voelen zeg: je investeert een vermogen en je moet vervolgens tot de conclusie komen dat je geluidbeeld er niet onder heeft geleden. ;D
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

hrcc

• 555
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2016, 20:28:45 »
Geloven is een talent wat veel mensen in meerdere of mindere mate hebben.
Als iemand aannemelijk kan maken dat de audiohemel om de hoek ligt, je hoeft alleen maar even dit product aan te schaffen,
zullen er een aantal mensen zijn die dit graag willen geloven.
En dus een en ander aanschaffen

Voor de rechter slepen lijkt me lastig omdat de fabrikant zal zeggen dat je het moet kunnen horen.
Dat de rechter dat niet kan is niet de schuld van de fabrikant.
Hij kan veel klanten laten getuigen over de geweldige veranderingen die mensen horen.

Trouwens mijn nieuwe versterker klinkt ook veel beter dan mijn vorige. :)
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

B. Gehakt

• 7295
  • Ik post niet op woensdag.
    • Suzy Wong
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2016, 20:50:03 »
Er is geen beginnen aan. Iedere fabrikant die meer dan één cd-speler op de markt heeft gebracht, of meer dan één versterker met vergelijkbare uitgangsvermogens heeft geproduceerd voor de rechter slepen.

*

geerd

• 5014
  • scheun ja
« Reactie #23 Gepost op: 12 december 2016, 21:04:37 »
er is zoveel op de markt waarvan de werking twijfelachtig genoemd mag worden .
denk maar aan tegeltjes zekeringen lampen snoertjes en nog veel meer .
het is net als met een geloof er zijn er velen van maar is het vertelde waar is op zijn minst twijfelachtig .
ook dat wordt niet verboden waarom , omdat er mensen zijn die het geloven .
dit is weer zo iets niet te meten of te onder bouwen nergens enige indicatie over wat er in die buisjes zit al gaat er wel een gerucht dat het aluminium poeder is .
beschrijving met beweringen die niet kloppen daar zou je wat mee kunnen maar waarom al die moeite doen .
het is nu niet iets waarvan er grote hoeveelheden worden verkocht en als je dat geld uit kunt geven aan zoiets heb je geld genoeg .
wat ik wel weet is dat als ik een stroomkring meter gebruik bij een 220 v net het groene lampje van 240 v gaat branden die 2 rode 1 l veld en de andere r veld doen niets .
doe ik deze meting bij de 380 zoals hij hier binnen komt gaat het groenen lampje bij 400 v branden en ook 1 van de rode brand of de l of de r net welke draad ik pak .
maar hij mag er gerust een kopen hoor zou dan wel leuk zijn om zijn bevindingen met ons te delen goed of slecht
les is more

*

Markus

• 1773
« Reactie #24 Gepost op: 12 december 2016, 21:25:59 »
Hmmm.......de reacties vallen me tot nu toe niet erg mee. Uit beschrijvingen op de website al kunnen concluderen dat een dergelijk product niet kan werken of het diskwalificeren op basis van spelfouten lijkt me niet de manier om een component met open mind te beoordelen.

Beste Bongo,

Je moet jezelf afvragen of, als de reacties louter positief geweest waren, je dezelfde opmerking gemaakt zou hebben.

Maar iets anders;

Op welke wijze zou er een objectieve conclusie gerealiseerd kunnen worden naar eigen inzicht?

Groet, Mark

*

Roots

• 1532
  • I am Krelled
« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2016, 22:42:43 »
De man vraagt slechts ervaringen.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

minplus

• 6723
  • relax, don't do it
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2016, 22:50:40 »
Gewoon zelf in de eigen situatie beluisteren en vergelijken als je er zin in hebt.
Niet dat ik van deze dingen zelf ook maar iets verwacht. En het zal m.i. vast geen investering van meer dan 50€ waard zijn als je geld zat hebt. Maar wie weet.

Maar ik hoorde aan de andere kant verschillen tussen versterkers (niet alle) en tussen CD-spelers (niet alle) waar anderen beweren dat dat niet kan tenzij ze stuk zijn (maar dat lijkt me sterk bij splinternieuwe die een tijdje gedraaid hebben).
En om maar iets te noemen, de consumentenbond vond in de jaren 70 dat een element van meer dan 50 gulden onzin was omdat hun luisterpanel geen noemenswaardig verschil hoorde, waar ik een totaal andere gehoorervaring had. En met hun speaker-beoordeling in die tijd was ik het ook totaal niet eens. Het was daarbij maar waar je op let. Nog steeds trouwens.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Heintje

• 1128
« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2016, 22:58:48 »
Ik zal 2 pagina's reacties even samenvatten:
Bongo wacht nog op de eerste gebruikerservaring.

;D

*

morph

• 13091
« Reactie #28 Gepost op: 12 december 2016, 23:17:23 »
Alle gebruikservaringen zijn ongelooflijk goed.

*

morph

• 13091
Re: Circus Maxiimus
« Reactie #29 Gepost op: 12 december 2016, 23:31:51 »
En om maar iets te noemen, de consumentenbond vond in de jaren 70 dat een element van meer dan 50 gulden onzin was omdat hun luisterpanel geen noemenswaardig verschil hoorde, waar ik een totaal andere gehoorervaring had. En met hun speaker-beoordeling in die tijd was ik het ook totaal niet eens. Het was daarbij maar waar je op let. Nog steeds trouwens.
Dat zijn onderdelen van de geluidsketen, dus daar kan best een verschil van mening over zijn.

Maar Circus Maxiimus behandelt als het ware de watertoevoer door voor ruim 1000 euro na de watermeter een looping in de leiding te leggen en te beweren dat daardoor de koffie die met dat water gezet wordt lekkerder smaakt en dat het water tijdens het douchen opvallend aangenamer op het schedeldak klettert.