*

.....

• 2706
Re: Het Grote grf-r 2 Topic
« Reactie #60 Gepost op: 18 januari 2017, 17:06:33 »
Toffe set! Interesante draaitafel ook. Wat is het?

Een Micro Seiki BL 51.

Als wrak uit de kelder van "Snijders hi fi'' op de hoogstaat in Rotterdam gekocht voor 100 gulden....
Apart motorhuis (zand gevuld) gebouwd...snaren van die bl 51 rekken altijd op, gevolg klapperen...gaat ie nu klapperen, zet ik de motor een stukkie naar achteren...snaar weer strak...
Voeding in apart kastje onder gebracht..ver van je element vandaan....
loopwerk plint, van een oude handwerktafel van school....zwaar harthout...de zwarte kleur is nog steeds de bassis :-[ :-[ :-[ moet um nog nettjes in de haremrite spuiten...maar kan maar niet over de kleur beslissen :P :P :P :P
Armpje, van een niet meer te redden Thorens, dacht een 140/145?
Element, nog simpel, een krijgertje van Niemand (dual 215s?).maar klinkt best wel goed voor in ''instapper''.
Leuk om te lezen en echt myfi.  8)

Leuk h, is trouwens de eerste bl 51 (heb er 3 gehad voor dit ''wrak'') waarvan de motor niet zoemt en de snaar niet klappert...echt een enorm
stil lager (die ook bij de DX 1000 wordt gebruikt, sterker nog een DX 1000 is een bl 51..maar dan separate opgebouwd).
heb jij een idee over welke? kleur hammerite?  :)

*

Rubble

• 9938
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2017, 17:12:41 »
Bordeaux rood?
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

.....

• 2706
« Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2017, 13:35:48 »
UPDATE!!!

Inmiddels besloten om naar een ''monitor'' te gaan, 100 liter netto basreflex, model ''Tannoy Lancaster'' echter wel met zwaardere panelen, bracing a la prestige/dmt.. in strakke gelakte uitvoering met (losse) voet.
per 1 maart ga ik bouwen. ;D ;D

*

a.b.

• 8104
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #63 Gepost op: 26 februari 2017, 14:01:43 »
Zijn dat de rechthoekige monitoren, of die schuin aflopen aan de achterzijde? Klinkt als een leuk experiment. Kan je daarvoor je huidige units gebruiken? - zal wel een heel domme vraag zijn  8)
Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

i2Paq

• 2958
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2017, 14:08:57 »
model ''Tannoy Lancaster''

Natuurlijk de Lancaster!

Er is maar 1 mooi model!

Kijk maar naar mijn Berkeley's, die hebben nu de looks van een Lancaster  ;)

Ben benieuwd!!

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

.....

• 2706
« Reactie #65 Gepost op: 26 februari 2017, 16:51:11 »
Zijn dat de rechthoekige monitoren, of die schuin aflopen aan de achterzijde? Klinkt als een leuk experiment. Kan je daarvoor je huidige units gebruiken? - zal wel een heel domme vraag zijn  8)

Zowel de Lancaster en Mansfield zijn geleverd met een Monitor Gold 12/15'' tot ''74 na ''74 met HPD 315/385, tot ''76 die werd opgevolgd
door de Arden/berkeley serie, die weer vervangen voor de MK II met ''oortjes'' in 1980...

Rechthoekig.

*

dimitri

• 1228
  • dd t vek punk!
« Reactie #66 Gepost op: 2 maart 2017, 14:19:14 »
Ik ben reuzebenieuwd!
Zoiets zou het dan moeten worden:

of komt er nog een hele eigen saus overheen?
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

.....

• 2706
« Reactie #67 Gepost op: 2 maart 2017, 14:47:40 »
Ik ben reuzebenieuwd!
Zoiets zou het dan moeten worden:

of komt er nog een hele eigen saus overheen?

Jeb! ook leverbaar als ''Mansfield'' exact hetzelfde maar dan met een reflexpoort (slotpoort).

Worden wat breder&hoger (enkele c.m), om het verlies van inhoud te compenseren,bracing ala DMT MK II en Prestige.
Paneel dikte wordt 36mm voor de zijpanelen, 52mm voor de baffele/achterpaneel.
Unit wordt ditmaal in-gefreesd vrees ik....verder een ''strak'' blok zonder randjes en tieralentijdjes..op een mooie voet zoals Evehal met
zijn DMT MK II 15''heeft  staan.
Twee reflex poorten met een schuimprop die ik in de porten kan doen, infinity-baffel/basreflex.=Mansfield/Lancaster.
Kleur, natuurlijk ''ivoorwit''.
Filter, met de originele ''auto-trafo'' voor de pepperpot, waarbij ik iets moet verzinnen als alternatief voor de rottige schakelaars, m.a.w
De ''level'' en ''rolloff'' keren net als bij de nieuwe ''Legacy'''terug. :)

De hard-wire filters die Tannoy nu gebruikt, doe je de pepperpot/tw  instellen door middels een soort van schroefplugje...iemand hier een idee over hoe ik zoiets in elkaar bouwd? of waar ik zoiets zou kunnen kopen?

Met div reken prog. voelt de HPD 315/8 zich het beste ''thuis'' met een 100liter netto. FB 38hz= min 3D/B punt. komt dus overeen met
de "Lancaster/Mansfield''.

Verwachting/bedoeling is een veeeel schoner midden weergave.
« Laatst bewerkt op: 2 maart 2017, 15:16:58 door grf-r 2 »

*

hrcc

• 555
« Reactie #68 Gepost op: 2 maart 2017, 16:10:46 »
Wanneer is de oplevering ?   :angel:

Maar serieus ,succes met bouwen !!!
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

.....

• 2706
« Reactie #69 Gepost op: 2 maart 2017, 16:22:04 »

4e week van maart of 1e week van april.
Weet wel dat ik geen lakverf meer gebruikt van de Action... :-X :-X dat heb ik wel geleerd...die zooi trekt ''kraters'' jij als vakman op dit
vak, had het vermoeden dat er iets van siliconen de oorzaak is geweest, ter wel alles nieuw en schoon was....en geen siliconenkit is gebruikt... >:( >:(
Dus met het ''kruis'' kitten erg opletten, dat ik de boel schoonhoud.
Vraag aan @HRCC wat als ik toch knoeit met kitten,waar mee te verwijderen/schoonmaak?.

*

.....

• 2706
« Reactie #70 Gepost op: 8 maart 2017, 14:39:03 »

Door een fikse griep,werkzaamheden uitgesteld....

*

hrcc

• 555
« Reactie #71 Gepost op: 12 maart 2017, 20:08:08 »
Balen !!!
Ik wilde juist vandaag eens vragen hoe het met de bouw ging.
Je bericht van 2 maart heb ik gemist maar om er even op terug te komen;
Dat van die kraters is voor mij ook een vreemd verhaal waar ik niet zomaar een antwoord op heb.
En lijmkitten bevatten tegenwoordig eigenlijk nooit siliconen voor zover ik weet .
Met thinner krijg je bijna alles wel weg maar dat moet je maar net in huis hebben
Mogelijk dat Richard of Terug Naar Af je een tip kunnen geven die weten ook wel wat van verf begreep ik uit een ander topic.

Beterschap,Peter !!!
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !