*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Quality audio
« Gepost op: 1 januari 2017, 22:59:42 »
Iedereen een goed 2017 hierbij de onthulling van de Lageschaar Quality Audio luidsprekers.

Hoogrendement luidsprekers 98dB 1Wmtr ontwikkeld speciaal voor low power klasse A en in staat tot maximaal 100W rms. Erg compacte kast gezien het hoge rendement.  27,5 cm breed aan de voorzijde. Dimensies baskast 27,5 X 50 X 42 cm.

Een hoog rendement is het resultaat van een betere dynamiek of de grootst mogelijke dynamiek. Dus geen onzin verhalen over grote dynamiek. Als je een grote dynamiek hebt dan resulteert dat in een hogere geluid druk.

« Laatst bewerkt op: 1 januari 2017, 23:49:24 door Helmuth »
Met vriendelijke groet, Helmuth                Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
Re: Quality audio
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2017, 23:03:37 »
Ik noem het expres High quality Audio omdat high end nu niet bepaald staat voor een goed product.

Bij high end mag je de afwijking in je apparatuur high end noemen.
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2017, 23:10:29 door Helmuth »
Met vriendelijke groet, Helmuth                Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Be tweeter

• 9169
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2017, 07:49:18 »
Jij ook een goed 2017 gewenst.
Ziet er mooi uit.
Hoort die sub bij de set of is dat een separaat product?
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

B. Gehakt

• 7286
  • Ik post niet op woensdag.
    • Suzy Wong
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2017, 07:57:05 »
Gefeliciteerd man!

*

art

• 8811
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2017, 08:32:00 »
Bijzondere vormgeving, Helmuth.
Ik wens je veel succes bij de commerciële plannen in dit Nieuwe Jaar.

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2017, 09:24:43 »
Jij ook een goed 2017 gewenst.
Ziet er mooi uit.
Hoort die sub bij de set of is dat een separaat product?

Het uitgangs punt was ook om een warme klank te hebben bij een hoog rendement. Dan heb je ook subbas nodig.

De tweeter is een polyester membraan de middentonen en bas zijn beide koolstofvezel versterkt papier membraan, voor een natuurlijke klank.

De subwoofer mag paralel aan de 3weg dan ga je van een 8 ohm systeem van 98dB naar een 4 Ohm systeem van 95dB 1Wmtr. De woofer is bedoelt om nabij een achter wand te plaatsen of nog beter in de hoek van de kamer. Dan krijg je een vlakke overdracht van 20Hz tot 22KHz op 95dB 1Wmtr.

De subwoofer kast is van aluminium. 45X45X52 cm groot.

De wel bekende balans is zeker belangrijk heb je teveel subbas of phase fouten lijk je detail te verliezen in het midden gebeid. Door dat deze sub gebruik maakt van de kamer krijg je juist dan de perfecte balans. En het laatste stukje warmte en punch in het sublaag zonder boemerig te zijn.

Door dat de subwoofers elk een 15" woofer hebben en de drieweg ook al elk 2 basdrivers hebben is er weinig extrusie wat de vervorming in het sublaag ook erg laag blijft. Zodat dit systeem over de hele bandbreedte erg lage vervorming onderhoud.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 09:32:23 door Helmuth »

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2017, 09:35:14 »
Ze worden geleverd in twee kleuren Grijswit en Grafiet.

« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 09:42:14 door Helmuth »

*

Be tweeter

• 9169
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2017, 09:39:32 »
Fraai!
Ik neem aan dat je excursie bedoelt waar je extrusie tikte ;)

Laat je reclamewerkjes even redigeren om te voorkomen dat eikelige kommaneukers, zoals ik, afgeschrikt worden.
Op een forum zal het me worst zijn maar in een folder zie ik het graag correct, dat geeft aan dat je aan alle aspecten zorg hebt besteed. :)
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #8 Gepost op: 2 januari 2017, 09:45:27 »
Fraai!
Ik neem aan dat je excursie bedoelt waar je extrusie tikte ;)

Laat je reclamewerkjes even redigeren om te voorkomen dat eikelige kommaneukers, zoals ik, afgeschrikt worden.
Op een forum zal het me worst zijn maar in een folder zie ik het graag correct, dat geeft aan dat je aan alle aspecten zorg hebt besteed. :)

Extrusie is goed. Uitslag van de conus de weg die de conus aflegt en de niet lineariteit van de motor die de vervorming veroorzaakt word voorkomen

Excursie is een reis.

Dit is inderdaad het resultaat van 30 jaar zoek werk naar bandbreedte en rendement. Dit project is gestart in 2012 vele uren aan het filter geëxperimenteerd. De balans is erg lastig luisteren meten luisteren.
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 09:53:54 door Helmuth »

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #9 Gepost op: 2 januari 2017, 09:51:36 »
De custom made LQA hoorn is gemaakt van steen. Om elke deelresonantie uit te sluiten.

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2017, 09:56:51 »
Voor visualisatie van de afmeting. Met de hoes van een LP.

*

Be tweeter

• 9169
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #11 Gepost op: 2 januari 2017, 10:12:18 »
Sorry Helmuth, excursie is (buiten een uitstapje) ook de uitslag van een luidspreker. Zowel in het Angelsaksische als het Nederlands vind je dat als term voor de conusbeweging.

Extrusie is:
-het door een gat persen van een stof waardoor die stof een bepaalde vorm krijgt (sommige luidsprekerbehuizingen worden geëxtrudeerd)..
-het kan een geologisch proces zijn
-het kan een wiskundige verplaatsing van een vlak zijn over een vector of een draaiīng om een as, zoals je van een cirkel een bol kunt maken.

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2017, 10:14:41 »
Art work

Er is een speaker met een Jazz zangeres. En een speaker met een Jazz trompettist. Te zien op de zijkant van de baskast en onder de hoorn zie je een silhouet ook terug op de voorkant van de sub zie je beide  silhouetten terug.

*

Helmuth

• 1492
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #13 Gepost op: 2 januari 2017, 10:17:52 »
Sorry Helmuth, excursie is (buiten een uitstapje) ook de uitslag van een luidspreker. Zowel in het Angelsaksische als het Nederlands vind je dat als term voor de conusbeweging.

Extrusie is:
-het door een gat persen van een stof waardoor die stof een bepaalde vorm krijgt (sommige luidsprekerbehuizingen worden geëxtrudeerd)..
-het kan een geologisch proces zijn
-het kan een wiskundige verplaatsing van een vlak zijn over een vector of een draaiīng om een as, zoals je van een cirkel een bol kunt maken.

Verplaatsing lijkt me juist in het engels word ook extrusion gebruikt om het te beschrijven. Extrusie = verplaatsing

*

horn

• 1994
  • hoorns en buizen
« Reactie #14 Gepost op: 2 januari 2017, 10:25:36 »
Mooi gemaakt Helmuth!
ook mooi compact dat is wat verkoopt tegenwoordig  ;)