*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Quality audio
« Reactie #30 Gepost op: 2 januari 2017, 21:35:48 »
Je moet dus die groep weten aan te spreken die wél weet wat voor tijd en moeite zo'n product kost. Uit die groep moet je weer de groep weten aan te spreken die de klankkwaliteit, het uiterlijk en de afwerking kan waarderen.
Dat zal nog meer tijd en moeite kosten, het internet biedt grote mogelijkheden voor marketing maar mensen vergelijken graag nog iets direct met de concurrentie voor ze tot een keuze komen.
Ik wens je in elk geval alle wijsheid en succes toe. :)
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

.....

• 2706
« Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2017, 21:39:46 »
Vooral dapper, wens je veel succes! economie trekt ook wat aan.
En zeker een mooi product.

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #32 Gepost op: 2 januari 2017, 21:45:02 »
Je moet dus die groep weten aan te spreken die wél weet wat voor tijd en moeite zo'n product kost. Uit die groep moet je weer de groep weten aan te spreken die de klankkwaliteit, het uiterlijk en de afwerking kan waarderen.
Dat zal nog meer tijd en moeite kosten, het internet biedt grote mogelijkheden voor marketing maar mensen vergelijken graag nog iets direct met de concurrentie voor ze tot een keuze komen.
Ik wens je in elk geval alle wijsheid en succes toe. :)

Precies koopjes jagers van een audio forum zijn zeker niet mijn klanten.

Ik denk dat je wereld wijd op zoek moet naar klanten. De klanten zijn mensen die het makkelijk kunnen betalen en mijn design mooi vinden. En mensen die echte liefhebber zijn en een hifi luidspreker zoeken die 98dB bij 1Wmtr produceert en waar nog hoorbaar 30Hz uit komt. Want dat is dus bijzonder en extreem compact voor deze specificatie speciaal voor single ended klasse A buizen versterkers een mooie oplossing.
Met vriendelijke groet, Helmuth              Goed geluid is héééél belangrijk.
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #33 Gepost op: 2 januari 2017, 21:48:22 »
Vooral dapper, wens je veel succes! economie trekt ook wat aan.
En zeker een mooi product.
Toen ik 16 was had ik dit al in mijn gedachten nu ben ik zover dat ik geld tijd en kennis genoeg had om de STAGE II te maken. Ik kan niet anders ik heb de drive hiervoor om te blijven zoeken naar een mooie luidspreker oplossing.

« Laatst bewerkt op: 2 januari 2017, 21:53:03 door Helmuth »
PSE KT66, UCD180, Wega VFET, Thorens TD124,Sony DVP 930ov QS, Technics SL1700, Philips Bi-Ampli,Greatz PROFI 306

*

richard

• 3630
« Reactie #34 Gepost op: 2 januari 2017, 23:54:41 »
Sorry Helmuth, excursie is (buiten een uitstapje) ook de uitslag van een luidspreker. Zowel in het Angelsaksische als het Nederlands vind je dat als term voor de conusbeweging.

Extrusie is:
-het door een gat persen van een stof waardoor die stof een bepaalde vorm krijgt (sommige luidsprekerbehuizingen worden geëxtrudeerd)..
-het kan een geologisch proces zijn
-het kan een wiskundige verplaatsing van een vlak zijn over een vector of een draaiīng om een as, zoals je van een cirkel een bol kunt maken.

Verplaatsing lijkt me juist in het engels word ook extrusion gebruikt om het te beschrijven. Extrusie = verplaatsing

Curieus dat iedereen die over luidsprekers schrijft dan het verkeerde woord gebruikt.
Zelfs wiki heeft het verkeerd: https://en.wikipedia.org/wiki/Excursion_(audio)

Verder wens ik Helmuth natuurlijk veel succes met deze luidsprekers.
Genoeg is beter.

*

richard

• 3630
« Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2017, 00:09:06 »
Ik denk dat je wereld wijd op zoek moet naar klanten. De klanten zijn mensen die het makkelijk kunnen betalen en mijn design mooi vinden. En mensen die echte liefhebber zijn en een hifi luidspreker zoeken die 98dB bij 1Wmtr produceert en waar nog hoorbaar 30Hz uit komt. Want dat is dus bijzonder en extreem compact voor deze specificatie speciaal voor single ended klasse A buizen versterkers een mooie oplossing.
Maar zullen de liefhebbers van dergelijke versterkers op zoek zijn naar een dergelijk meerwegsysteem? Bij bezitters van kleine buizenversterkers denk ik eerder aan grote Tannoy's en fullrange hoornsystemen als Lowther of AER. Misschien een Acapella. Dat zijn denk ik je concurrenten.
Maar die zijn niet compact en is een drieweg misschien toch een aantrekkelijk alternatief.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2017, 00:55:33 door richard »
Genoeg is beter.

*

chansig

• 10435
« Reactie #36 Gepost op: 3 januari 2017, 09:19:46 »
Helmuth...geen idee of je speaker te duur is of niet. Je zit wel in een lastige prijsklasse en 2 per maand verkopen gun ik je van harte. Ze zien er qua afwerking echt super uit. Qua design is het niet helemaal mijn smaak. Kan je iets vertellen over de bouw, gebruikte units, filter etc ?

Ga je demo's geven met de speaker ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

B. Gehakt

• 7302
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #37 Gepost op: 3 januari 2017, 09:59:11 »
Ik denk dat je wereld wijd op zoek moet naar klanten.

Denk Azië Helmuth: China en Japan, Singapore misschien.

*

Rubble

• 10081
« Reactie #38 Gepost op: 3 januari 2017, 12:12:33 »

Maar gaan die 12 K betalen voor een luidspreker die ze niet gehoord hebben? En transport is ook nog wel een dingetje.
"Dis Jack Parow hier vuiler as 'n vloerlap so watch hoe Parow nog 'n track in sy moer klap!"

Jack Parow

*

geerd

• 5151
  • scheun ja
« Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2017, 17:50:25 »
ze zien er zeker mooi uit hi end betekent met de nodige zorg uit de beste materialen met de hand na wens van klant gemaakt product .
klanten die zoiets wel zien zitten zullen ook de kleur willen kiezen de afwerking dus [moet wel bij de gordijnen passen ] .
en ik denk dan ook dat je moet investeren in een demo set dat de klant kan lenen en een goede presentatie folder waarin duidelijk je visie en gebruikte spullen en beperkte oplagen is te lezen .
het is wel een lastige markt die veel werkt met hij heeft dit dus ik wil beter [duurder] ook soms .
12 k is toch al een redelijk bedrag dat 80% van de muziek luisteraars niet betalen kunnen of willen .
ik wens je veel suc6 met deze luidspreker zal als ik de kans krijg hem ook wel promoten en wie weet

les is more

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2017, 18:01:40 »
Maar zullen de liefhebbers van dergelijke versterkers op zoek zijn naar een dergelijk meerwegsysteem? Bij bezitters van kleine buizenversterkers denk ik eerder aan grote Tannoy's en fullrange hoornsystemen als Lowther of AER. Misschien een Acapella. Dat zijn denk ik je concurrenten.
Maar die zijn niet compact en is een drieweg misschien toch een aantrekkelijk alternatief.
Ze kunnen natuurlijk ook aan elke andere versterker maar daar zit wel de winst voor de gebruiker .

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2017, 18:18:12 »
Helmuth...geen idee of je speaker te duur is of niet. Je zit wel in een lastige prijsklasse en 2 per maand verkopen gun ik je van harte. Ze zien er qua afwerking echt super uit. Qua design is het niet helemaal mijn smaak. Kan je iets vertellen over de bouw, gebruikte units, filter etc ?

Gr. Han
Was ik wel van plan ik wilde mijn eigen versterker ook klaar hebben voor die demo. Nu werk ik weer fulltime dus kom ik tijd te kort voor ontwikkeling bouwen en demo regelen.

Over gebruikte componenten vertel ik niet veel.

Het filter is op 200Hz en 2000Hz eerste orde. Bij de tweeter gebruikt ik Mundorf gold-silver-oil. De tweeter is kan je +4dB geven of terug draaien tot die uit is. Gebruiken voor fijne tuning op je versterker kabels en of pickup element.

Ik vind zelf dat deze speaker een erg goed 3D beeld neer zet en en warme klank behoud.
Een bekende van mij kwam luisteren vond dat er een mooie losse bas in zat.

Verder denk ik dat wanneer je een vlakke overdracht hebt je geen bijzonderheden kan horen aan het geluid. Slechts meer of minder detail, door goed impuls gedrag en lage vervorming.

Dus ik beweer dat wanneer je wat bijzonders hoort aan het geluid een vette bas of extra helder dan zul je een afwijking vinden in de lineariteit van de overdracht.

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #42 Gepost op: 3 januari 2017, 18:20:36 »

Gr. Han

Was ik wel van plan ik wilde mijn eigen versterker ook klaar hebben voor die demo. Nu werk ik weer fulltime dus kom ik tijd te kort voor ontwikkeling bouwen en demo regelen.

Over gebruikte componenten vertel ik niet veel.

Het filter is op 200Hz en 2000Hz eerste orde. Bij de tweeter gebruikt ik Mundorf gold-silver-oil. De tweeter is kan je +4dB geven of terug draaien tot die uit is. Gebruiken voor fijne tuning op je versterker kabels en of pickup element.

Ik vind zelf dat deze speaker een erg goed 3D beeld neer zet en en warme klank behoud.
Een bekende van mij kwam luisteren vond dat er een mooie losse bas in zat. Was wel met sub er bij.

Verder denk ik dat wanneer je een vlakke overdracht hebt je geen bijzonderheden kan horen aan het geluid. Slechts meer of minder detail, door goed impuls gedrag en lage vervorming.

Dus ik beweer dat wanneer je wat bijzonders hoort aan het geluid een vette bas of extra helder dan zul je een afwijking vinden in de lineariteit van de overdracht.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2017, 18:31:57 door Helmuth »

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #43 Gepost op: 3 januari 2017, 18:23:11 »

Ik denk dat daar inderdaad de klanten zitten die Europese luxe artikelen willen als statussymbool. Volgens mij is Kharma daar ook actief.

*

Helmuth

• 1502
  • ( ( ((KUGELWELLE)) ) )
« Reactie #44 Gepost op: 3 januari 2017, 18:31:28 »

Maar gaan die 12 K betalen voor een luidspreker die ze niet gehoord hebben? En transport is ook nog wel een dingetje.
Nu de de speaker klaar is is er feitelijk nog niets klaar.

Want de wereld moet nu te weten komen dat ik besta. Marketing doen om in de picture te komen van de 5% die het geld er wel voor heeft. Op de totale wereld bevolking zijn dat 370 miljoen potentiële kopers. Als een miljoenste procent daarvan mijn speaker wil, moet ik er 370 maken daar doe ik het voor 4,44 miljoen omzet ::)
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2017, 19:14:34 door Helmuth »