vervorming geluid Philps fa 930
« Gepost op: 3 januari 2017, 14:44:50 »
Na het veranderen van speakers valt mij in het geluid een hinderlijke vervorming op. Dit is hoofdzakelijk hoorbaar bij koormuziek.
Bij solo stemmen valt het maar weinig op. Instrumentaal nog minder. Het zit sowieso in de versterker want als ik de cd speler met koptelefoon beluister is het geluid perfect. Het btreft de Philips fa-930 versterker

Het manifesteert zich in een licht krassend geluid in het hoge midden gebied.
Bij mijn vorige luidsprekers (Magnepan viel het nauwelijks op). Met de huidige Mordaunt Short 914 valt het veel meer op. Zelfs hinderlijk. Het middengebied is wat pregnatenter aanwezig dan bij de Maggies.

Wat kan dit zijn en wat is er aan te doen. Elco's vervangen? Zo ja, is dit makkelijk zelf te doen.

Bedankt voor de hulp alvast.

*

art

• 8854
Re: vervorming geluid Philps fa 930
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2017, 11:25:52 »
Na het veranderen van speakers valt mij in het geluid een hinderlijke vervorming op. Dit is hoofdzakelijk hoorbaar bij koormuziek.
Bij solo stemmen valt het maar weinig op. Instrumentaal nog minder. Het zit sowieso in de versterker want als ik de cd speler met koptelefoon beluister is het geluid perfect. Het btreft de Philips fa-930 versterker

Het manifesteert zich in een licht krassend geluid in het hoge midden gebied.
Bij mijn vorige luidsprekers (Magnepan viel het nauwelijks op). Met de huidige Mordaunt Short 914 valt het veel meer op. Zelfs hinderlijk. Het middengebied is wat pregnatenter aanwezig dan bij de Maggies.

Wat kan dit zijn en wat is er aan te doen. Elco's vervangen? Zo ja, is dit makkelijk zelf te doen.

Bedankt voor de hulp alvast.

Elco's swappen is geen panacee.

Wellicht iemand even naar laten kijken. Je klacht klinkt eerder als een probleem met een ingangsversterker.

Re: vervorming geluid Philps fa 930
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2017, 03:57:41 »
Heb het zo gekocht.Er is me verteld dat de eindtrap kapot zou zijn.Heb het kapot gekocht.Kan vertellen dat de voorversterker echt heerlijk klinkt.Die eind komt wel een keer.