Audio over netwerk naar 2 geluidssystemen
« Gepost op: 9 januari 2017, 08:47:21 »
Beste forumleden,

In een gebouw zijn er 2 ruimtes waar een geluidsinstallatie is. Nu wil ik graag vanaf 1 centrale computer (de geluidsuitgang) geluid kunnen regelen in die twee ruimtes. Dus bijvoorbeeld spotify draaien op die pc en dan dat geluid naar die 2 geluidsinstallaties sturen.

In beide ruimtes is zowel wifi als bekabeld internet aanwezig en in beide ruimtes staat een pc en een raspberry pi bij de geluidsinstallatie.
Er is mogelijkheid om converters, etc aan te schaffen.

Heeft iemand van jullie een idee?

Ik heb dit programma gevonden:

http://www.streamwhatyouhear.com

Maar dit programma kan maar 1 stream tegelijk verzenden.

Zou ik dan op 1 pc in één van de twee ruimtes dit programma moeten draaien en die stream audio streamen in het netwerk naar de pc in de andere ruimte?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten ,

Nick.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Audio over netwerk naar 2 geluidssystemen
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2017, 09:13:19 »
-Kijk even naar 'Squeezeplug' voor de Pi. (Het zit nu ook in  Max2Play; een compleet via browser te configureren pakket).
-De twee secties kunnen dan synchroon of gescheiden spelen.
-muziek kan gekozen worden via app of webpagina
-er kan eigen muziek, internetradio of van Spotify worden gedraaid.
-Voor een werkomgeving zou het eigen geluid van de Pi goed genoeg kunnen zijn en anders hang je er een paar budget usb dac's aan.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2017, 16:53:36 »
-Kijk even naar 'Squeezeplug' voor de Pi. (Het zit nu ook in  Max2Play; een compleet via browser te configureren pakket).
-De twee secties kunnen dan synchroon of gescheiden spelen.
-muziek kan gekozen worden via app of webpagina
-er kan eigen muziek, internetradio of van Spotify worden gedraaid.
-Voor een werkomgeving zou het eigen geluid van de Pi goed genoeg kunnen zijn en anders hang je er een paar budget usb dac's aan.

Bedankt Be Tweeter! Dit was wat ik zocht  :)

Ik zal sqeeuzeplug en Max2Play beide een draai geven.
Ik was er mee bekend dat de RPi's niet zo'n goede audio-out hadden, weet niet of dat met de RPi3b ook zo is?
Het is voor in een multifunctioneel gebouw, dus de kwaliteit moet wel goed zijn.

Bedoel je met een budget dac zo'n klein usb stickie met 3,5mm uit voor een 10'tje? Of een shield voor de RPi met tulp uit voor 35 euro?

Met vriendelijke groeten,

Nick

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2017, 17:07:07 »
Een shield werkt prima, een Behringer van drie tientjes ook.
Ik moest hier thuis in Linux zelf wat foezelen met het volume.
Voor een bedrijfsmatige toepassing neem ik aan dat je de software aanschaft en dan zorgt Max2play automatisch voor de juiste  instellingen voor de betreffende dac.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2017, 10:41:08 »
Een shield werkt prima, een Behringer van drie tientjes ook.
Ik moest hier thuis in Linux zelf wat foezelen met het volume.
Voor een bedrijfsmatige toepassing neem ik aan dat je de software aanschaft en dan zorgt Max2play automatisch voor de juiste  instellingen voor de betreffende dac.

Ja we gaan dan zeker een licentie aanschaffen (€10  :P ).
Ik ga dan voor de behringern, deze kunnen we ook gebruiken om op te nemen  :D

Bedankt  voor het advies!