Thorens MK160 MKII probleem
« Gepost op: 10 januari 2017, 22:01:13 »
Hoi,

Ik heb een Thorens MK160 MKII en zit met het volgende probleem. De speler speelt al mijn platen perfect af, behalve twee platen. Deze klinken een pitch te laag en/of worden te langzaam afgespeeld.

Ik heb al heel wat gegoogeld, maar ik ben echt een leek wat betreft platenspelers. Het enige wat ik doe is platen draaien en ik zou dus ook graag deze twee platen goed willen afspelen.

Enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Moet de snaar vervangen worden of is de arm niet goed afgesteld? Hoe stel ik überhaupt de arm goed af?

*

morph

• 13020
Re: Thorens MK160 MKII probleem
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2017, 22:34:03 »
Alle platen te snel of te langzaam. Een onderscheid maakt je platenspeler niet per schijf.
Waarmee heb je die platen vergeleken dat je deze verkeerde-snelheidsconclusie trekt?

Twee platen langzamer dan alle anderen is volgens mij niet mogelijk. Tenzij je die twee altijd als eerste draait en de speler nog niet correct op snelheid is of telkens als laatste draait en de speler zijn snelheid verloren heeft.

Dat het zo klinkt kan eigenlijk alleen betekenen dat de betreffende platen niet perfect gecentreerd geperst zijn of dat het zo hoort en je verwachting bijgesteld moet worden.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2017, 22:36:50 door morph »

*

Rubble

• 9846
Re: Thorens MK160 MKII probleem
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2017, 22:44:08 »
Wellicht is de snaar versleten. Je kan proberen deze met wat Jif wat op te ruwen. Ook de poelie en subplateau even goed schoonmaken. Je kan de snaar daarnaast ook een halve slag draaien op de poelie zodat je zeg maar een halve kurketrekker krijgt. Is ie iets korter en zit ie dus iets steviger om het plateau.

Als ie te langzaam draait dan geldt dat voor alle platen zoals Morph al schreef.
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright