*

kurt

• 555
SA 1600 output connectoren polariteit...
« Gepost op: 13 januari 2017, 15:58:05 »
hallo,
Een probleempje.

Kan het zijn dat de + en de  - aansluiting links en rechts omgekeerd zitten op de Speakon output connectoren bij de stage accompany versterker??
SA biedt een ddc circuit aan dat ik niet gebruik, de output connectoren zijn dan 4-polig.
Ik gebruik dus gewone 2-polige speakon  stekkers.

Bij het linkse kanaal meet ik tussen pin 2 naar massa (chassis)0 ohm door, op het rechtse kanaal is dat het geval op pin 1...

Gr. Kurt.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 16:12:02 door kurt »

*

kurt

• 555
Re: SA 1600 output connectoren polariteit...
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2017, 20:33:05 »
Blijkbaar, als ik de gehoor test doe, zit het toch allemaal juist, hetgeen niet anders zou mogen kunnen uiteraard.

Pin 1 is de + pin 2 de - in de neutrik speakon stekkers zo blijkt. De stemmen zitten zo mooi middenin.
Raar dat ik bij beide kanalen onderling het chassis bij telkens een andere pin door heb gemeten.

Ik ga ervan uit de de "-" uitgang van beide kanalen aan de massa en dus het chassis liggen.

*

Be tweeter

• 9169
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2017, 21:14:49 »
Kanalen worden mogelijk uit fase aangestuurd, dan zou je dit kunnen verwachten. De voedingselco's kunnen dan mogelijk ook wat llichter worden uitgevoerd
Handig bij bruggen ( en viaducten).
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

kurt

• 555
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2017, 21:57:52 »
Alweer iets nieuw voor me, op het blokschema is daar idd. iets van terug te vinden zag ik.