*

morph

• 12911
Re: pruhbeersul
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2017, 22:26:31 »
img (image) geldt ook voor foto's weergeven.
Maar ook daarvoor betekent het dat die ergens op het net dienen te staan om te kunnen plaatsen hier (in feite: naar te verwijzen).
Dus eerst via tinypic of een andere site uploaden om de naar die http://etcetera of https://etcetera  te kunnen verwijzen.
Tenzij de foto elders te zien is. Dan gaat het op dezelfde wijze als bij die andere plaatjes.
Maar dat was je wel bekend, toch? Want je hebt toch al vaker fotootjes geplaatst op het forum.

Bij jouw bericht waren de afmetingen van de plaatjes wat groot.
Ook daar kun je zelf wat aan doen.
Want als je in het bericht kijkt (na het gecreŽerd te hebben eerst even op "Bekijken" klikken dan staan die maten er soms opeens bij) zie je na de eerste img (binnen de rechte haken) nog een "width=" en "height=" staan. Die kun je zelf aanpassen. Maar dan moet je wel een beetje op de verhoudingen letten om het niet uit te rekken in breedte of hoogte. En dan pas op "Verzenden" klikken.

Ik heb ze beide nu zo'n beetje de helft kleiner gemaakt:

Dus de plaatjes zijn hetzelfde gebleven, maar de waardes achter "width" en "height" zijn aangepast.
Bij kleine plaatjes vegroten (dat kan immers ook met die waardes) merk je natuurlijk al gauw dat het plaatje dan lelijk oogt. Groot naar klein gaat altijd goed, andersom eigenlijk niet.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2017, 22:38:39 door morph »

*

Opa Spylac

• 5687
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2017, 08:08:41 »
Vind ik ze zo net even netter :)

Maar helemaal gelijk krijg ik ze ook niet.

With sufficient thrust, ducks fly just fine.

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2017, 10:49:17 »
Znx.
Had tot nu alles via TinyPic hier geplaatst, dus bv. een foto van internet gedownload en dan naar Tinypic ge-upload, waarna cmd c. Een overbodige stap dus, maar wist niet dat het rechtstreeks kan.
Heb de mededeling dat foto's plaatsen via TinyPic of Imgur moet toen ik jaren geleden naar het hoe vroeg te letterlijk genomen.
Verder ooit 1x op bekijken geklikt. Wist niet dat je daar in het scherm dingen kunt aanpassen en zag geen voordeel t.o.v. plaatsen en evt. achteraf aanpassen.
Ik zal nog eens wat oefenen met het aanpassen onder bekijken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Opa Spylac

• 5687
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2017, 11:54:12 »
Als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt heb je er ook best plezier van.

Foto's van het net kan je wel gelijk doorlinken, maar het gebeurt vaak dat je dan na korte tijd al geen foto meer ziet (beschermingsmechanisme van de site waar de foto's op staan) of na een wat langere tijd, wat je vaak ziet bij de image hosters.

Waarom? Omdat het bekijken van zo'n plaatje bij de oorspronkelijke site dataverkeer genereert wat geld kost, maar die site niets oplevert, omdat ze er geen advertentie-inkomsten (o.i.d.) mee krijgen.

*

morph

• 12911
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2017, 14:08:41 »
Als je een hoogte bij de ene hebt gekozen is het een kwestie van diezelfde verschaling toepassen op de ander.

De linker was 650 x 903, de rechter 584 x 800.
Ik heb de rechter gehalveerd, dus tot 292 x 400.
bij de ander maakte ik van 903 ook 400 om de hoogtes gelijk te krijgen.
Dan is de breedte (oorspronkelijk 650) te berekenen:
(800 : 903) x (650 : 2) = 287,9291251384275
en dat heb ik afgerond tot 288

Het leuke is dat als je nu op zo'n verkleind plaatje klikt, je het originele formaat ziet verschijnen. En na nogmaals weer klein krijgt.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2017, 14:18:00 door morph »

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2017, 14:30:19 »
Grappig, dat laatste wist ik ook niet.
Het berekenen is natuurlijk logisch en vrij simpel.

Het leuke van TinyPic is dat die foto's wel blijven staan. Dacht altijd dat het verdwijnen kwam doordat mensen Imgur hadden gebruikt. ;D

*

Opa Spylac

• 5687
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2017, 14:50:37 »
Je foto's blijven wel staan, maar de links worden vaak gewijzigd. Op die manier wordt linken vanaf andere sites in tijd beperkt.

Ik dacht lange tijd dat een site als bijvoorbeeld Discogs dat niet deed, waardoor ik de plaatjes daarvandaan gebruikte, totdat ik er achter kwam dat de helft van al mijn plaatjes hier veranderd was in X'jes. Grrrrr.....

Imgur gedraagt zich tot noch toe goed op dat gebied. Wat uiteindelijk ook niet echt iets zegt, want dat kan morgen anders zijn. Leer mij het internet kennen, net een vrouw [/Helmuthmodus]

Wat klikken op plaatjes betreft; Audiofreaks laat het niet toe plaatjes buiten het eigen scherm te vergroten. Dat is soms jammer, als je bijvoorbeeld een foto in volledig detail wil laten zien. In dat geval kan je de IMG link embedden in een URL link en in dat geval wordt er bij klikken op het plaatje een nieuw scherm geopend waarin je het plaatje naar hartenlust kunt vergroten en verkleinen. Het is op zich niet lastig om te doen, maar je moet wel even weten hoe 't werkt.

Voorbeeld, klik op het plaatje en in het nieuwe venster nog een keer, tel dan de snorharen en win geen prijs;

*

Not Tubeless

• 2860
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2017, 15:28:10 »
Foto's van het net kan je wel gelijk doorlinken, maar het gebeurt vaak dat je dan na korte tijd al geen foto meer ziet (beschermingsmechanisme van de site waar de foto's op staan) of na een wat langere tijd, wat je vaak ziet bij de image hosters.

Waarom? Omdat het bekijken van zo'n plaatje bij de oorspronkelijke site dataverkeer genereert wat geld kost, maar die site niets oplevert, omdat ze er geen advertentie-inkomsten (o.i.d.) mee krijgen.

Dat heet 'hotlinken' en inderdaad is dat niet erg netjes om te doen. De eigenaar van de site krijgt de 'kosten' voor het dataverkeer voor het vertonen van een plaatje terwijl de mensen die dat plaatje dan bekijken, niet eens op z'n site komen!

Tegenwoordig zal dat met die extra kosten wel meevallen, maar 'vroegah', toen website hosters OOK het dataverbruik meebelasten in de
kosten voor een site eigenaar, was dat wel een 'dingetje'.

Sommige site (fora) beheerders zijn hier heel erg scherp op en wordt het gewoonweg verboden. Bijvoorbeeld als je een plaatje hotlinkt van Marktplaats of nog erger, Ebay. Die zijn er als de kippen bij, alhoewel Marktplaats tegenwoordig een aardige barriere heeft opgeworpen hiertegen. Bij beide sites wordt dan geschermd met auteursrechten etc... Als je een foto bij een van beiden upload voor een advertentie, is de betreffende site eigenaar van het auteursrecht van jouw geuploade foto...

Rare wereld, dat internet...
If it got no swing, it ain't my thing...

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2017, 17:07:51 »
Je foto's blijven wel staan, maar de links worden vaak gewijzigd. Op die manier wordt linken vanaf andere sites in tijd beperkt.

Ik dacht lange tijd dat een site als bijvoorbeeld Discogs dat niet deed, waardoor ik de plaatjes daarvandaan gebruikte, totdat ik er achter kwam dat de helft van al mijn plaatjes hier veranderd was in X'jes. Grrrrr.....

Imgur gedraagt zich tot noch toe goed op dat gebied. Wat uiteindelijk ook niet echt iets zegt, want dat kan morgen anders zijn. Leer mij het internet kennen, net een vrouw [/Helmuthmodus]

Wat klikken op plaatjes betreft; Audiofreaks laat het niet toe plaatjes buiten het eigen scherm te vergroten. Dat is soms jammer, als je bijvoorbeeld een foto in volledig detail wil laten zien. In dat geval kan je de IMG link embedden in een URL link en in dat geval wordt er bij klikken op het plaatje een nieuw scherm geopend waarin je het plaatje naar hartenlust kunt vergroten en verkleinen. Het is op zich niet lastig om te doen, maar je moet wel even weten hoe 't werkt.

Voorbeeld, klik op het plaatje en in het nieuwe venster nog een keer, tel dan de snorharen en win geen prijs;

34 en hij is een paar aan het vervangen.
Wat heb ik gewonnen?

*

Opa Spylac

• 5687
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2017, 17:28:46 »
Je hebt de bovenste niet meegeteld!

En niet goed gekeken...

Heerlijk, dat ShareX in combinatie met Imgur...

;D

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2017, 18:45:35 »
Had ze voor wangharen aangezien, maar die heb je bij (sommige) honden.. :(

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2017, 21:47:24 »

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2017, 21:51:23 »
Doch ik al. Zag dat m'n vorige foto's verdwenen waren.
Kleine Pik is nog aan het kloten. Ook met nieuwe foto's.
Die site kunnen we dus gevoeglijk afschrijven.

*

Opa Spylac

• 5687
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2017, 21:53:59 »
Omdat ik gek werd van dat elke keer je foto's online opnieuw moeten uploaden ben ik op imgur overgestapt. Nogmaals, dat gaat al heel lang goed.

*

minplus

• 6567
  • relax, don't do it
« Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2017, 22:33:09 »
Ik probeer net 5 foto's volgens bovenstaande methode in een nieuw bericht te plaatsen maar als ik op bekijken klik krijg ik 5x Tinypic image removed terwijl ik helemaal niet bij Tinypic bezig was maar bij catawiki, wel netjes zoals ik ze geplaatst heb.????? :o
Tinypic inmiddels uit de bladwijzers verwijderd en ga het nog eens proberen.