Re: Audio music cd's verliezen hun info na ongeveer 20 jaar en externe HD opslag
« Reactie #30 Gepost op: 9 februari 2017, 17:04:47 »
Wat je ook nog kan doen (en wat heel veel tijd scheelt): accepteren dat dingen kapot kunnen gaan. Het moet wel hele exclusieve content zijn wil het op geen enkele andere manier te vinden zijn. Mocht er dan toch onverhoops iets niet meer te vinden zijn: jammer. Maar met de tijd die je bespaart kan je ook weer veel nieuwe muziek ontdekken.

Ik weet het, een compleet andere benadering maar ik denk dat het genieten van muziek hier niet onder lijdt.

*

jpio

• 3954
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Audio music cd's verliezen hun info na ongeveer 20 jaar en externe HD opslag
« Reactie #31 Gepost op: 9 februari 2017, 17:10:57 »
Ga eens in de tropen kijken mbt levensduur van cd's.. lachen jonguh.
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

*

morph

• 12909
« Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2017, 13:09:28 »
Wat je ook nog kan doen (en wat heel veel tijd scheelt): accepteren dat dingen kapot kunnen gaan. Het moet wel hele exclusieve content zijn wil het op geen enkele andere manier te vinden zijn. Mocht er dan toch onverhoops iets niet meer te vinden zijn: jammer. Maar met de tijd die je bespaart kan je ook weer veel nieuwe muziek ontdekken.

Ik weet het, een compleet andere benadering maar ik denk dat het genieten van muziek hier niet onder lijdt.
Zo te zien zit er een flinke fout in je redenering. Die zit 'm in het woordje "ook".
Want dat betekent hier dus dat men dit er naast moet doen. Wat inhoudt dat men cd's moet zien te behouden Ún moet aanvaarden dat cd's niet houdbaar zijn.
Dat scheelt geen tijd, maar zal mogelijk nog meer tijd kosten. Zoals voor de doorloop bij de geestelijke gezondheidszorg na deze breinkortsluitingsveroorzaker bij jager-verzamelaars in audioland.

Je bedoelt waarschijnlijk "in plaats daarvan".

« Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2017, 22:14:21 »
Moraal van dit verhaal. Kopieer nooit LP's naar digitaal. ;D
Marantz PM8005, NA6005, UD7007, Thorens 115 MKII, Ortofon 2M Blue, X3-MCP, VMS-30MKII, Schiit-Mani phono trap, KEF IQ90, Rebox-8000PVR, AppleTV3, JKE luidsprekerkabel en interlinks

*

Sterremuur

• 12512
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #34 Gepost op: 24 februari 2017, 13:15:01 »
Jawel.
Je moet alleen de LP''s niet weggooien... ::)
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl