zelfbouw dubbel 15' inch subwoofer
« Gepost op: 23 januari 2017, 20:26:06 »
hallo

ik ben op het moment bezig met een zelfbouw een subwoofer maar ik weet nog niet helemaal precies wat voor subwoofers ik erin ga doen
want hij moet passen met een p 1000 omnitronic versterker (het is niet voor in de auto).

hebben jullie enige suggesties?

groeten

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: zelfbouw dubbel 15' inch subwoofer
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2017, 20:52:31 »
Hoe groot mag de behuizing worden?
Waar gaat ie voor gebruikt worden?
Gaat het om zo luid of om zo mooi mogelijk?
Wat ga je gebruiken om het sublaag uit te filteren?
Een subwooferversterker met faseregeling en eventueel een bassboost zou eventueel voor de hand liggen of een minidsp voor de door jou voorgestelde versterker.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2017, 21:05:29 »
met de behuizing ben ik nu bezig maar hij wordt 1186 MM X 850 X 536
ik wil hem dan gebruiken voor feesten van 200 man
mooi vooral
een filter moet ik ook nog opzoeken
en heb eventueel nog een meng paneeltje liggen

groeten

en ik kan blijkbaar geen foto toevoegen ?

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2017, 21:14:23 »
De afmetingen van een kast bepaal je meestal aan de hand van de eigenschappen van de woofers en niet vooraf. Voor feestjes moet je toch al snel richting basreflex gaan denken en ook daar steekt de maatvoering nauw. De aansluiting met stereoluidsprekers is ook niet zo 1,2,3 gedaan dus een filter dat een mooi resultaat oplevert is ook niet zo maar gekocht.
Ik zou een goed bouwontwerp zoeken bij een bekende fabrikant i.p.v. zelf maar wat te stunten.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2017, 21:38:18 »
18" DUAL SUBWOOFER deze wil ik dus gaan maken alleen heb geen 2 x 1800 RMS versterker daarom wouw ik naar een 2 x 15' inch gaan en ze dan in parallel zetten
http://www.eighteensound.com/Enclosure-Design

*

Heintje

• 1154
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2017, 23:23:17 »
Met alle respect voor dit forum en zijn leden: wellicht vindt Rick k relevante informatie op dit forum: http://forum.zelfbouwaudio.nl in een geschikt sub-topic?

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2017, 07:52:16 »
Tuurlijk, alsmede bij de meeste leveranciers van PA units.
De 18 inchers lukraak vervangen door 15 zou wel eens een heel ander resultaat kunnen hebben, ik zou het bij het originele ontwerp houden of een ontwerp voor de 15 " zoeken.