Olive 4HD albumhoezen toevoegen
« Gepost op: 24 januari 2017, 11:27:21 »
Goedemorgen allemaal,

Ik ben in het bezit van Olive 4HD, dit is een CD ripper, die al je CD's omzet naar FLAC en deze bewaart op zijn eigen harde schijf.

Via FreeRip of MediaMonkey kan ik op de PC ook CD's rippen en via het netwerk op de Olive 4HD plaatsen.

Wat mij nog niet lukt is een albumhoes toevoegen, zodat de Olive  4HD deze hoes ook laat zien.
Simpelweg de hoes als JPG meesturen naar de Olive 4HD werkt niet.

Wie kan mij hierbij helpen?

Groet Tinus

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: Olive 4HD albumhoezen toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2017, 12:48:14 »
Even zoeken in de Olive op welke wijze de wl werkende hoesjes zijn genaamd en opgeslagen ( soms moeten ze "folder" o.i.d. heten).
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2017, 18:50:01 »
Probeer de software van deze site, voor een paar tientjes scheelt het je tich avonden werk https://www.blisshq.com/  je kunt er eerst een hondertal coverart toevoegingen mee uitproberen.

Als je het per cd met de hand wil doen kies dan voor de freeware "mp3tag"

Met mp3tag software zoekt je de meest afbeeldingen snel bij amazon op, en die kun je die dan embedden (in de muziek files)per nummer of los als "cover" of als "folder" in de directory van de cd opslaan.

EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2017, 07:50:52 »
Goedemorgen allemaal,

Ik ben in het bezit van Olive 4HD, dit is een CD ripper, die al je CD's omzet naar FLAC en deze bewaart op zijn eigen harde schijf.

Via FreeRip of MediaMonkey kan ik op de PC ook CD's rippen en via het netwerk op de Olive 4HD plaatsen.

Wat mij nog niet lukt is een albumhoes toevoegen, zodat de Olive  4HD deze hoes ook laat zien.
Simpelweg de hoes als JPG meesturen naar de Olive 4HD werkt niet.

Wie kan mij hierbij helpen?

Groet Tinus

Welkom op het forum.

In mediamonkey een hoesje toevoegen gaat heel simpel ;

* zoek op google een albumhoes en sla deze op in de map waarin je album staat
* start mediamonkey op
* selecteer het nummer of nummers die voorzien moeten worden van de afbeelding
* klik  nu met je rechtermuisknop op eigenschappen
* tabblad illustraties
* toevoegen
* navigeer naar de map waarin je de afbeelding hebt opgeslagen en selecteer je gewenst afbeelding
* klik op "ok"

De afbeelding is nu opgeslagen in je muziek bestand en zal door je mediaplayer ( of dit nu je olive of pc of whatever it is afgespeeld worden met de afbeelding in je beeldscherm.

Tip... voeg voor zo`n olive spelers niet al te grote afbeelding formaten toe ( sommige mediaplayers willen zich hier wel eens in verslikken ) Afbeeldingen dienen in de regel het bestandsformaat .JPG -.JPEG - .PNG of .BMP te hebben.

« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2017, 10:12:07 »
Super bedankt voor jullie zeer nuttige tips.
Ik ga ze van de week even op het gemakje proberen.

-Waar ik zelf ook aan dacht en zoals in jullie bericht aangegeven is wellicht het meegestuurde bestand te groot.
-Inmiddels heb ik de Olive Maestro Guide gevonden (muziek beheren) om afbeeldingen toe te voegen, werkt wel  maar zeer omslachtig.

Inmiddels heb ik zo'n 1500 CD's op de Olive staan, maar gelukkig is het gedeelte zonder afbeelding redelijk klein, dus dat gaat goedkomen.

Nogmaals Super bedankt voor de ZEER nuttige tips.

Groet Tinus

« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2017, 20:09:41 »
Beste Rogers Hifi,

Ik heb MediaMonkey Gold, maar de optie
*toevoegen blijft lichtgrijs.
De afbeelding kan ik niet rechtstreeks bij het album op de Olive plaatsen.
Het lukt wel bij bestanden die op de computer staan.

Groet Tinus

« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2017, 20:46:58 »
Hallo Abovemidpoint,

Het is een super programma, maar kan geen IP adres ingeven om de olive te benaderen.
Wellicht doe ik iets niet goed, maar dat hoor ik dan wel van je.

Groet Tinus

« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2017, 09:41:03 »
Lukt dat ook niet met synchroniseren ? Kan je op die Olive geen rechten toekennen m.b.t. bestanden delen en of aanpassen ?

« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2017, 09:45:08 »
Wat ook een optie is om de bestanden naar je pc te kopiren en vervolgens voeg je de hoezen toe. Het complete aangepaste bestanden zet je dan terug op de Olive.

« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2017, 10:09:25 »
De Olive is een eigenzinnig apparaat, komt een super geluid uit, maar verder is hij lastig te benaderen.
Ik voeg nu maar 1 voor 1 afbeeldingen toe via het web based Olive Media Guide programma.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groet Tinus

PS Ik ben ook op zoek naar de Olive 2 Melody.

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2017, 15:32:43 »
Hallo Abovemidpoint,

Het is een super programma, maar kan geen IP adres ingeven om de olive te benaderen.
Wellicht doe ik iets niet goed, maar dat hoor ik dan wel van je.

Groet Tinus

Er zijn drie oplossingen:

1 Soms lukt het om de mediastreamer als opslag in je netwerk te plaatsen, op je windows PC zie je dan de olive in explorer in het het netwerk, onder "deze PC"
2 Als er op de olive een usb PC ingang zit kun je die op je PC aansluiten, waardoor de PC de Olive als een Harddrive ziet? Het is eenzelfde ingang als die op HD drives zitten, misschien moet je er een kabeltje voor kopen. Vierkant ca 6mm (oud) of trapeziumvormig ca 2mm hoog 3-4 mm breed.
3 Bewerkelijk: de muziekbestanden die geen afbeeldingen hebben in delen op je PC zetten en dan Bliss draaien, of manueel met MP3tag of mediamonkey toevoegen.

Ik heb geen ervaring met Olive wel met te grote bestanden als folder of cover, veel mediaspelers hebben daar problemen mee omdat ze de afbeeldingen vooraf "cachen"de ruimte in de werkgeheugen, die wordt dan snel te klein. soms zitten er afbeeldingen van 2Mb als folder, ik blijf onder de 128 Kbyte, met bliss kun je dat automatisch doen. Je kunt het ook met de hand doen in windows Paint >formaat wijzigen naar pixels 400 breed, de hoogte doet ie dan zelf, en opslaan als jpg, er zijn mogelijk afbeedlingsformaten die Olive software niet ziet als Tiff en PNG

Er is ook een site http://www.albumartexchange.com/ waar je veel afbeeldingen kunt vinden, of gewoon op amazon.com zoeken , op de afbeelding gaan staan met je muis  rechts klikken afbeelding opslaan als ... en dan aan het bestand in olive toevoegen in het bestand van de betreffende cd , mogelijk is dat voldoende, probeer het een keer uit. Succes.

EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

« Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2017, 12:40:30 »
Optie 1 lukt, maar als ik de hoes toevoeg als JPEG 10kb (dit staat ook in omschrijving) in mijn PC en vervolgens de map overbreng naar de Olive, dan herkent hij de hoes niet.
Voor Optie 2 zal ik een USB kabel van ongeveer 20 meter nodig hebben.
Ik kan natuur met de apparatuur naar zolder, maar dat zie ik niet zo zitten.

Wat mij betreft tot nu toe lukt het nog het beste met de Olive Media Guide in de webbrowser.
Duurt iets langer, maar het lukt wel.

Ik zal die andere website nog even bezoeken voor de hoezen.
Bedankt voor de hulp.

« Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2017, 14:36:04 »
Ik lees dat je nog altijd problemen hiermee hebt. De beste manier is om de plaatjes meteen in je muzieknummer(s) als metadata. Het plaatje zal dan ten alle tijden herkend worden door je mediaplayer op de voorwaarde dat hij de bestand extensie doet ondersteunen. Ik weet niet of je kan beschikken over het programma dBpoweramp. In dit programma zit zo`n metadata editor.

https://www.dbpoweramp.com/

Alle muziek die je vanaf je pc richting die Olive stuurt is dan een soort kant en klaar pakket.

Mijn tip is dus, maak een map aan met artiest, in deze map plaats je het album, in deze map plaats je je muziek bestanden van dit album. Voeg in dit album je plaatjes toe. Bewerk met deze metadata editor de muziek bestanden. Stuur de gehele map door naar je mediaplayer.

Of nog makkelijker,  doe het zoals ik het gedaan heb en koop een pc die je aan je audioset koppelt. Dan ben je in 1 keer verlost van deze kastjes met bijbehorende ellende.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2017, 14:43:05 »
Het lijkt me dat als een web based programma de zaken kan veranderen je de Olive schijf ook als een (verborgen) share zou moeten kunnen benaderen.
Iets als het commando "net view \\test-server /all" in de DOS prompt zou alle shares moeten laten zien.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2017, 14:49:44 door Be tweeter »
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2017, 15:14:53 »
Olive en Hifidelio zijn eigenwijze dingen, alles werkt net even anders...
Heb zelf de Hifidelio, en deze is alleen te benaderen via Lan, en je moet hem dan via netwerk zien te vinden, het zoeken naar de hifidelio in een netwerk werkt niet altijd even soepel.. Soms meerder keren zoeken, en dan ineens is hij er, vervolgens kun je hem benaderen en als het goed  is ook in de files browsen.. Het IP aderes staat als het goed is bij het menu instellingen.

Anders even op t www zoeken op hifidelio forum daar staat een zee van info voor de hifidelio en Olive in duits en engels.. Suxs