*

Be tweeter

• 9378
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: uitwerking oud ideetje
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2017, 12:26:25 »
Interessant project :)
Bert, is er hier op het forum een verwijzing naar cd's van jouw hand?
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

minplus

• 6623
  • relax, don't do it
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2017, 12:34:02 »
Zeer interessant allemaal.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

geerd

• 4949
  • scheun ja
« Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2017, 13:32:41 »
jee he he mooi blokje  ;D ;D kijken wat hier verder uit rolt voor muzikaal hoogstandje .
ben wel voor les is more maar dit zal wel eens erg goed kunnen gaan
les is more

*

berret

• 2298
  • Universeel Leeghoofd en soms platzak
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2017, 13:34:36 »
Interessant project :)
Bert, is er hier op het forum een verwijzing naar cd's van jouw hand?

Nee, en ik weet ze ook allemaal niet meer uit mijn hoofd. De rij bewaarde cd's is ongeveer twee en een halve meter lang.
Een paar goede zijn wel de reeks opnamen die te vinden zijn op de site van het Orgelpark. al die cd's daar heb ik gedaan, op de cd van Martin Fondse na. (Key Figures).Van die cd's zijn vooral Windstreken, Music for Organ and Percussion, Xenakis en Ton sur Ton interessant . De muziek moet je wel liggen, windstreken is jazz, Xenakis modern, Music for Organ and Percussion ook,maar bevat leuk percussiewerk.Nou ja, van alles wat dus. Er is ook net een cd uit van de Busy Drone, een groot draaiorgel. Daar zijn allerlei muziekjes voor geschreven in opdracht van het orgelpark en die is ook heel leuk.Maar verwacht daar geen walsjes en zo op....
Verder, even uit mijn hoofd, de cd van Jacob ter Veldhuis met daarop oa Kees Wieringa en Rene Berman, en Marianne Kweksilber in een paar bloedmooie liederen.
Dan nog wat CDs voor het label Wendingen, ben ik ook niet ontevreden over. Wat ruimtelijk misschien,met werk van Theo Loevendie.
Verder allerlei orgelcd's,een prijswinnaar is bv. de box met werk van Böhm door Stef Tuinstra.
Verder op remastering terrein de box et Theo Olof, verschenen bij Documuziekproductie. Ook niet slecht, denk ik.
Op symfonisch gebied heb ik qua cd opname weinig gedaan,wel veel orkesten gedaan in mijn radioloopbaan, maar die ligt al ruim 20 jaar achter me.
Net als jazz overigens.Vroeger heel veel gedaan,oa de live-uitzendingen met Pierre Courbois vanuit O42 in Nijmegen. Leuke tijden!!
Maar dat zijn geen cd's natuurlijk.
Als me nog wat te binnen schiet post ik het wel een keer.

*

Be tweeter

• 9378
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2017, 15:11:43 »
tenk joe  :)
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Tirillo

• 4175
  • Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
« Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2017, 15:48:24 »
Ook een aantal barokwerken van het Apollo Ensemble (http://apollo-ensemble.nl/product-categorie/cds/) zijn door Berret opgenomen, o.a. J.S. Bach's Suites en Brandenburgse Concerten. Verder kan ik zeer de CD "Suites of Lux" van Jacob ter Veldhuis aanbevelen, alsmede de cello suites van J.S. Bach door Rene Berman.
"Searching for a ground with my good eye closed"

*

art

• 8850
« Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2017, 18:08:30 »
Hee, interessant,
Maar weer's gaan grazen, tijd niet gedaan.   ;)

*

mumsoft

• 2776
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2017, 22:01:27 »
Kwam dit draadje 'toevallig' tegen. Ben benieuwd of het ook tot een werkzaam product gerijpt is. Maar meer nog trof mij de notie dat het apparaat geheel transparant voor structuurinformatie zou zijn. Heb het ooit wel met Tirillo hierover gehad, in een grijs verleden, maar toen was toch de indruk dat het zonder hulpmiddelen (TS, tegel, lamp, toen 'gehakt') niet zou kunnen. Althans, niet zo goed.

Is dat niet nog steeds zo?
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

berret

• 2298
« Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2017, 22:12:28 »
Kwam dit draadje 'toevallig' tegen. Ben benieuwd of het ook tot een werkzaam product gerijpt is. Maar meer nog trof mij de notie dat het apparaat geheel transparant voor structuurinformatie zou zijn. Heb het ooit wel met Tirillo hierover gehad, in een grijs verleden, maar toen was toch de indruk dat het zonder hulpmiddelen (TS, tegel, lamp, toen 'gehakt') niet zou kunnen. Althans, niet zo goed.

Het oude ideetje is verder uitgewerkt en op de broodplank ziet het er mooi uit qua vervorming, frequentiebereik etc. Maar het in een kastje prutsen is niet mijn sterkste kant. Daar ga ik in juli mee aan de slag.

*

berret

• 2298
« Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2017, 22:13:28 »

Het oude ideetje is verder uitgewerkt en op de broodplank ziet het er mooi uit qua vervorming, frequentiebereik etc. Maar het in een kastje prutsen is niet mijn sterkste kant. Daar ga ik in juli mee aan de slag.
En qua structuur, ik weet onderhand wel waar ik op moet letten.

*

mumsoft

• 2776
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2017, 22:29:28 »
Oik, bedankt. Ben dan wel benieuwd naar de beoogde opnames t.z.t., maar dat spreekt.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

« Reactie #26 Gepost op: 4 juli 2017, 08:34:36 »
Interessant verhaaltje om te lezen. Kan het inmiddels nog redelijk volgen. LT Spice ga ik ook eens bekijken. Dom vraagje over buizen. Zijn al die gloeidraden van wolfraam? Of zijn er ook koolvarianten?

*

berret

• 2298
« Reactie #27 Gepost op: 4 juli 2017, 09:25:28 »
Interessant verhaaltje om te lezen. Kan het inmiddels nog redelijk volgen. LT Spice ga ik ook eens bekijken. Dom vraagje over buizen. Zijn al die gloeidraden van wolfraam? Of zijn er ook koolvarianten?
Helaas wijkt ltspice nogal af van de werkelijkheid, maar dat komt waarschijnlijk door de ge ruimte manier van schakelen. De eerste proef schakelingen zien er goed uit, tijdgebrek  zorgt ervoor dat ik maar langzaam voor uit kom. Met name de gebruikte fets zijn slecht te simuleren, de buizen kloppen aardig. Enige resultaten tot nu toe: schakeling met1fet en 1triode,versterking afhankelijk van de triode tussen27;en 54 maal bandbreedte ruim 2MHz, vervorming bij 17 volt uit rond de 0,007%, geen tegenkoppeling dat kan ook niet omdat de schakeling nergens 180% draait ( niet helemaal waar). De symmetrische variant heeft bij 5 volt uit 0,001% ( ongeveer)vervorming. Lager kan ik niet meten... Maar die vervorming interesseert me niet zo, de eenvoud( relatief) van de schakeling is zo mooi...

« Reactie #28 Gepost op: 4 juli 2017, 14:55:54 »
Enige verklaring waarom die fets zo moeilijk simuleren? Je gebruikt de fet om het kleine stroompje van het microfoon membraan om te zetten in een spanning? Dank voor de info!
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2017, 15:00:24 door radiohead »

*

berret

• 2298
« Reactie #29 Gepost op: 4 juli 2017, 15:10:25 »
Enige verklaring waarom die fets zo moeilijk simuleren? Je gebruikt de fet om het kleine stroompje van het microfoon membraan om te zetten in een spanning?
Nee, ik zie dat de spanning die ik aan moet leggen bij de fet drastisch afwijken van de modellen. Nou is de spreiding bij fets natuurlijk heel groot en Spice houdt daar geen rekening mee. Maar op de broodplank wat extra instelpotjes verhelderd het zicht. In de versie waarmee ik nu aan het klooien ben wordt het microfoon signaal rechtstreeks op de kathode aangeboden( oei, het ruisspook) en is het kathode potentiaal op 48 volt gebracht, de fantoom spanning ( voeding) voor de microfoons. Daarna een fetbuiscombinatie met een ,vind ik zelf, tamelijk geniale volume- instelling en dan evt met een sourcefollower uit. Dan zit ik in een symmetrische schakeling met een versterking regelbaar tussen 27 en 54 dB met een handvol onderdelen. Met een E88CC, met  D3a als triode zo'n beetje tussen 32 en 64 dB.
Och, leuk knutseltje, maar ik ben op dit moment bezig enkele oostduitse microfoons in werkbare staat te brengen. Dat is dan voor het echte werk. En dat heeft nu weer even voorrang.