speakers
« Gepost op: 8 februari 2017, 21:28:12 »
Gebruik autospeakers en versterker van een auto om hiermee lopend met carnaval rond te gaan wat is het verschil tussen 2 en 3 weg?
Moet minstens 100 watt speakers hebben en gebruik hiervoor 12 volt accu's .kan dat ook met lithium accu"s?.ben een echte leek (vrouw van 65 jaar) op dit gebied en kan elke hulp gebruiken.Heb nu ook 2x 100 watt speakers maar denk door ermee te lopen gebeurt er van alles  en is het geluid niet om aan te horen. iemand suggesties?

*

Be tweeter

• 9335
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re: speakers
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2017, 21:38:42 »
Je moet speakers hebben met een hoog rendement, niet per sé met hoog vermogen. Mijn gitaarspeakers maken met 20 Watt meer herrie dan je lief is. Op Marktplaats staat een Laney monitor te koop die meer herrie zal maken dan gemiddelde autospeakers. Op lithiumaccus zal dat ook werken. Moet je wel op een karretje zetten. Alaaf!
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

KT88

• 27798
  • Audiodidact
Re: speakers
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2017, 22:29:18 »
Inderdaad een soort combo-speaker + versterker, kan ook een stootje hebben en zelfs wel een omgevallen biertje.
Anders zoeken naar 1 of 2 actieve luidspreker(s), dus met de versterker ingebouwd.
Je wilt op een kar zo min mogelijk losse apparaten en draden, lijkt me.
Accuvoeding is ook mogelijk, even letten op welke spanning er nodig is.
Maar ga er vanuit dat je niet langer dan 8 - 12 uur kunt draaien met zo'n opzet, afhankelijk van hoe luid je speelt.

Alaaf, inderdaad!  ;D
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zég.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dénk.....