*

Jerryl

• *
  • 37
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
Re: past deze versterker goed bij de sub?
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2017, 16:59:07 »
Het is jammer dat er bij car audio vragen ipv op de vraag reageren er zo off topic gereageerd wordt, hier schieten de topic starters niet echt veel mee op en worden ze ook helaas mee weggejaagd.

Dit is niet vervelend bedoeld maar gewoon een constatering.

One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

*

.....

• 2706
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2017, 17:13:27 »
Het is jammer dat er bij car audio vragen ipv op de vraag reageren er zo off topic gereageerd wordt, hier schieten de topic starters niet echt veel mee op en worden ze ook helaas mee weggejaagd.

Dit is niet vervelend bedoeld maar gewoon een constatering.

Het is ook niet de bedoeling van de forumleden om vervelend te zijn, maar zeg nou zelf ::) ::) ::) er worden met cijfers gestrooid, die
op zijn zachts gezegd nogal onrealistisch zijn, tja sta wel eens bij een verkeerslicht...staat er zo'n reuze vibrator naast je :o :o :o
in mij optiek niets met hi end te maken....dus in dat opzicht.....  8) ben je echter aan de slag om een goed geluid in de auto te bouwen en niet over mega watts heeft....gegarandeerd dat er serieus op je vragen wordt ingegaan ;) met wat ik tot nu gelezen heb
hiero...gaat het meer om, hoe snel wordt ik doof, gaan mijn nieren wandelen en valt mijn auto uit elkaar...denk dat je dan beter af ben op een auto hi fi forum......just my two cents.... 8)   
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2017, 17:17:41 door grf-r 2 »

*

.....

• 2706
« Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2017, 17:20:53 »
Maar om je vraag te beantwoorden, het zal prima gaan met die combie...zie er geen probleem in. ;)

*

morph

• 13094
« Reactie #18 Gepost op: 19 februari 2017, 17:34:25 »
Hallo,

ik ben een beetje opzoek gegaan voor een sub en kwam hier uit op een Ground Zero GZHW 18XSPL-D1.
Past dit subwoofertje met 4000w max en 2500 RMS op een Ground Zero GZRA1.2500D met RMS vermogen van 2200 W op 1 Ohm?

GZHW 18XSPL D1:
Recommended amplifier power: 2000 – 4000 WRMS @ 2 Ohm / 0.5 Ohm

Ground Zero GZRA1.2500D (niet meer leverbaar)
Ausgangsleistung @ 2 Ohm (CEA*) 1 x 1400 W
Ausgangsleistung @ 1 Ohm (CEA*) 1 x 2200 W
*Die WRMS Leistungsangaben basieren auf dem CEA Standard CEA-2006-A  ( 14.4V, 1% THD)

Meer details: klik

*

.....

• 2706
« Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2017, 17:45:18 »
 :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o, Potverdorie MORPH!!!! kan me nu gaan verschonen.....pis loopt langs me benen...

*

.....

• 2706
« Reactie #20 Gepost op: 19 februari 2017, 17:52:21 »
Wat ik echt heel aso vind is, dat er weleens zo'n malloot naast me staat, waar je het kofferbakdeksel op en neer ziet gaan en
de kinderen mee mogen genieten..... :-\ :-\ :-\
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2017, 17:56:46 door grf-r 2 »

*

Roots

• 1533
  • I am Krelled
« Reactie #21 Gepost op: 19 februari 2017, 19:32:21 »
Mijn buurmeisje heeft een Honda Civic waarvan de achterbank verdwenen is, een groot schot net achter de voorstoelen met 2.. 18inch woofers erin:-))))
K denk soms echt dat de grond aan het trillen is als ze parkeert.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #22 Gepost op: 19 februari 2017, 21:08:08 »
Hallo,

ik ben een beetje opzoek gegaan voor een sub en kwam hier uit op een Ground Zero GZHW 18XSPL-D1.
Past dit subwoofertje met 4000w max en 2500 RMS op een Ground Zero GZRA1.2500D met RMS vermogen van 2200 W op 1 Ohm?

GZHW 18XSPL D1:
Recommended amplifier power: 2000 – 4000 WRMS @ 2 Ohm / 0.5 Ohm

Ground Zero GZRA1.2500D (niet meer leverbaar)
Ausgangsleistung @ 2 Ohm (CEA*) 1 x 1400 W
Ausgangsleistung @ 1 Ohm (CEA*) 1 x 2200 W
*Die WRMS Leistungsangaben basieren auf dem CEA Standard CEA-2006-A  ( 14.4V, 1% THD)

Meer details: klik

Ik krijg de grijns maar niet van m'n gezicht. >:( ;D ;D ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

kurt

• 564
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2017, 21:57:36 »
Ground Zero is het top merk in de car hifi.
Hun hoogste reeks is ook niet voor beginnende Johnny, met componenten zoals bvb. een 8" middentoner van ruim duizend euro per stuk...echt high end spul.

De vermogens uit sommige versterkers is gigantisch en hier verdenk ik ze niet van leugens in tegenstelling met vele andere.
In de buurt hier zit een verdeler van dit merk, zo zag ik gigantische subwoofers die snel meer dan 40kg wegen en idd. 0,5 ohm belasting vormen.

Meestal staat de motorkap op een kier om zo een voeding van 200ampère aan de battery te hangen.
Raar volkje die car audio freaks.
De batterijen die ze gebruiken zijn ook niet de originele, die vliegen er van bij het begin uit, maar vele malen krachtiger.

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2017, 09:52:36 »
Alright, dus het is een niche in de auto-hifi, écht zwaar spul wat blijkbaar nog doet wat 't belooft ook.

Weer wat geleerd.

Niet dat ik er wat mee kan of zo, bepaald nu niet mijn kop van thee, maar als ze er lol in hebben (en er anderen niet mee lastig vallen....), blow your brains out, zou ik zeggen!  ;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Jerryl

• *
  • 37
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2017, 11:23:18 »
Dat is heel mooi verwoord inderdaad Opa Spylac.
Ik begrijp dat dit niet iedereen zijn ding of hobby is, maar dan hoef je het nog niet meteen belachelijk te maken vind ik dan. Laten we elkaar gewoon respecteren. Tevens zorgt dit ervoor dat de sfeer hier ook leuk blijft voor een ieder.

En nogmaals, dit is echt niet vervelend bedoeld.

Er zijn trouwens ook mensen die ipv sound pressure level gericht zijn, de meest mooie en indrukwekkende sound quality installatie's bouwen voor in de auto.

Persoonlijk probeer ik zelf met een beperkt budget zowel thuis als in de auto tot een zo goed mogelijke resultaat qua sound quality te komen met audio. En ik kan dan ook ontzettend genieten van een ieder die ook zo gedreven is met deze hobby.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

*

.....

• 2706
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2017, 11:36:25 »

Persoonlijk probeer ik zelf met een beperkt budget zowel thuis als in de auto tot een zo goed mogelijke resultaat qua sound quality
[/quote]

Dat kan ook met een goede 8'' of 10'' met een goede 100watt, daar heb je echt geen 18''/46 cm woofer voor nodig die in de kilowatts lopen.... ;)

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2017, 12:36:05 »
Met een goede hoogrendementsluidspreker in een grote kast kun je inderdaad met 100 Watt ijselijk hard spelen maar op het moment dat je de behuizing kleiner maakt, je toch dieplaag wilt weergeven en je wilt het hard hebben gaat het vereiste vermogen zeer steil omhoog.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

.....

• 2706
« Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2017, 12:52:19 »
Met een goede hoogrendementsluidspreker in een grote kast kun je inderdaad met 100 Watt ijselijk hard spelen maar op het moment dat je de behuizing kleiner maakt, je toch dieplaag wilt weergeven en je wilt het hard hebben gaat het vereiste vermogen zeer steil omhoog.

Met twee 8'' woofertjes en een 100 watt versterker had ik meeeeer dan genoeg laag.....gewoon een lekkere weergave...
bovendien lijkt het me ook niet goed voor je concentratie tijdens het besturen van je auto...waarom zou je 20hz op oorlog sterkte
willen horen in je auto.....maar goed ieder zijn ding, ben ook altijd zuinig op mijn gehoor geweest,en van mijn vrouw en kind....
Ieder zijn ding....maar dat wil nog niet zeggen,dat het eigenlijk nergens over gaat....kilowatts in een ruimte die kleiner is dan je toilet.. 

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2017, 16:46:35 »
300% mee eens, een ambulance o.i.d. horen ze niet meer aankomen.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)