*

Jerryl

• *
  • 37
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
Re: past deze versterker goed bij de sub?
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2017, 19:27:59 »

Persoonlijk probeer ik zelf met een beperkt budget zowel thuis als in de auto tot een zo goed mogelijke resultaat qua sound quality

Dat kan ook met een goede 8'' of 10'' met een goede 100watt, daar heb je echt geen 18''/46 cm woofer voor nodig die in de kilowatts lopen.... ;)
[/quote]

Dit is ook een beetje afhankelijk van het type auto dat je hebt. In een hatchback hoef je meestal inderdaad niet zo extreem te gaan om goed diep laag te hebben. Maar in een coupe of sedan is het meestal toch een ander verhaal. Zelf heb ik in mijn coupe gewoon een 12 inch 750 watt rms woofer in gepoorte (slot)poortbehuizing aangestuurd met een 750 watt rms monoblock op 1 ohm. Dit heb ik wel zo afgesteld dat het sublaag de voorspeakers niet overstemd. Dit gaat voor mij hard zat en klinkt in mijn beleving ook nog goed.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2017, 20:06:47 »
Een auto is voor mij een aangenaam vervoermiddel dat bij gebruik een goede concentratie vraagt omdat er veel gekken op de weg zijn. Daarbij een al dan niet rustig/swingend muziekje op niet te hoog volume zodat ik Wendy (m'n navigatie) nog hoor als ze me waarschuwt of aanwijzingen geeft, ambulance, politie en brandweer nog hoor als er een ramp is.
Als ik bikkelharde muziek wil horen ga ik niet achter het stuur zitten en over de weg al dan niet scheuren en een gevaar voor anderen vormen, maar ga ik naar een concert of met een versnapering in een stoel voor de huiskamerset zitten. Klinkt veel beter.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

-.-

• 27852
« Reactie #32 Gepost op: 20 februari 2017, 20:16:09 »
Ouwe zak.  ;D ^-^

*

minplus

• 6726
  • relax, don't do it
« Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2017, 20:43:21 »
Keleiga. ;D 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

kurt

• 564
« Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2017, 21:02:54 »
Toch wel zeer ontspannend om ongestoord naar een goed muziekje te luisteren in de auto vind ik.
Het hoeft dan niet oorverdovend te zijn uiteraard.

We gingen daar ooit, zo'n 20 jaar geleden heel ver in, met Dynaudio Esotar tweeters in het dashboard ingebouwd en een JL-woofer in de koffer.
(De Ground Zero softdome gebruik ikzelf in de huiskamer en is veel beter dan de Esotar ondervond ik, zeker betreffende de enorme spreiding.)

De huidige generatie car hifi fanaten die het beste willen maken dikwijls gebruik van een Pioneer Dsp-processor als auto radio, dit gecombineerd met minstens 3 versterkers.
 Hiermee worden dan die fameuze kilowatt's getemd tot een heel dynamisch klinkend geheel dat niet loeihard moet staan om imposant te klinken.
Als alles goed ingeregeld staat lijkt al het laag uit de voorste deurpanelen te komen.

*

Jerryl

• *
  • 37
  • Reggae is my heart, Reggae is my soul!
« Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2017, 21:22:51 »
Dat is precies wat ik bedoelde. En hoe beter je het geluidsbeeld voor elkaar hebt, des te meer valt er te genieten!
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

« Reactie #36 Gepost op: 20 februari 2017, 22:35:07 »
Zo zie je maar weer :-)
Om op de vraag waar het om ging terug te komen.
De GZRA lijn is eigenlijk de wat mindere van de GZHW serie, wil je net meer controle en stabiliteit dan kan je zelfs wel wat zwaarder gaan met het versterkervermogen. Kijk ook 's naar andere merken. Rond 3kW op 1 ohm is echt geen probleem met deze sub.

De bekende opmerking aangaande car audio zijn weer ruimschoots gemaakt, dus weer on topic ajb :police: ;).