*

Bloom

• 461
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: ... toch maar verder met de KT88?
« Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2017, 22:34:53 »
Als je het gewoon eens wil proberen, wil ik ook wel eens bij je langskomen met een viertal EL-34 buizen. Geef maar een gil!

« Reactie #16 Gepost op: 6 maart 2017, 12:58:19 »
Als je het gewoon eens wil proberen, wil ik ook wel eens bij je langskomen met een viertal EL-34 buizen. Geef maar een gil!

Eerst maar eens de 5814A RCA proberen, ik laat je, als ik die EL-34 wil proberen zeker een gil.

« Reactie #17 Gepost op: 6 maart 2017, 18:53:21 »
Ecc 82 en varianten, en dat zijn er ontzettend veel, zijn vaak wat slome buizen.
Er zijn er in het verleden van alle merken ontzettend veel van gemaakt en een duidelijk frisser klinkende buis in die
serie is de 6189.
Sylvania heeft daarvan bijzonder fraaie en ook Mullard.
Die laatste is dan ook bekend onder het type CV 4003, de box-plate uitvoering.
In ECC82 valt ook nog de Telefunken te overwegen, da's overall ook een prima buisje.
Voor mij viel de 5814 ook niet direct op, exemplaren van General-Electric wel.
Als de grid steuntjes in de buis van rood koper zijn klinken die vaak beter.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

« Reactie #18 Gepost op: 6 maart 2017, 20:24:36 »
Ik heb totaal geen zicht/ervaring op verschillende eigenschappen bij verschillende buizen.
Als ik het hoog nog wat kan temperen en niet inleveren van het laag zal ik tevreden zijn.
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2017, 20:30:19 door KayaRahnee »

« Reactie #19 Gepost op: 6 maart 2017, 23:11:01 »
Ik heb totaal geen zicht/ervaring op verschillende eigenschappen bij verschillende buizen.
Als ik het hoog nog wat kan temperen en niet inleveren van het laag zal ik tevreden zijn.
Misschien is een mooie hybride amp (bv een Copland) wel een beter idee? Klink veel rustiger, en toch heel muzikaal. 🔊 🔊 🔊
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2017, 23:41:08 door buiske2007 »

« Reactie #20 Gepost op: 6 maart 2017, 23:30:07 »
Misschien is een mooie hybride amp (bv een Copland) wel een beter idee? Klink veel rustiger, en toch heel muzikaal. 🔊🔊🔊

Komt ooit nog ;)
Of transistor
Pathos ... ASR ... nog veel centen te sparen.

« Reactie #21 Gepost op: 6 maart 2017, 23:50:29 »
Misschien is een mooie hybride amp (bv een Copland) wel een beter idee? Klink veel rustiger, en toch heel muzikaal. 🔊🔊🔊

Komt ooit nog ;)
Of transistor
Pathos ... ASR ... nog veel centen te sparen.
  Ok, goed idee! 😉En buizen audiovriend van me vond dit een zeer muzikale versterker! 🔊 🔊 🔊

« Reactie #22 Gepost op: 8 maart 2017, 00:10:24 »
Dat zal ik dan wel niet zijn, want zowel Pathos als ASR Emitter heb ik vaak beluisterd : plat plat plat.
De ASR Emitter is wel een heel mooi ding om te zien, een ruggenbreker ook :(

« Reactie #23 Gepost op: 8 maart 2017, 09:03:17 »
Er zijn ook mensen die daar anders over denken, de ASR heb ik nog niet mogen beluisteren, de Pathos Remix wel.

« Reactie #24 Gepost op: 8 maart 2017, 10:27:49 »
Over smaak valt natuurlijk nooit te twisten, is ook geen probleem.
Over het geluid zijn dan ook geen aanmerkingen en veel mensen zijn al jaren gewend aan een plat geluidsbeeld.
Dat is wat ze dus wel neerzetten en dat zie / hoor ik dus graag anders.
Een kennis van mij bezit een Pathos Logos, zo heet die geloof ik.
Forumlid TSP heeft twee stuks ASR Emitter gehad..
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2017, 10:30:01 door Theo van Wermeskerken »

« Reactie #25 Gepost op: 8 maart 2017, 10:47:13 »
Ooit heb ik het ergens zo beschreven:
Primaluna DiaLogue Two klinkt in mijn oren wat drukker.
Een persoon die eens op bezoek was noemde het muzikaler. (zo zie je maar dat iedereen zowel anders ervaart / hoort, alsook de dingen anders gaat beschrijven).
Bij de Pathos vond ik het geluidsbeeld algemeen wat evenwichtiger wat ik ervaarde als een zekere rust.
Verder erg mooi detail, en een lekkere wat strakkere bas.
Uren luisteren kan bij sommige combinaties eerder vermoeiend zijn, bij de Pathos/Master combi was het een puur genot.

Als ASR vergeleken kan worden met Pathos is dat dus alleen maar goed nieuws voor mij.

« Reactie #26 Gepost op: 8 maart 2017, 15:28:30 »
Ik denk dat wanneer we het over geluidsbeeld hebben we het over twee verschillende dingen hebben.
Ik bedoel daar niet het geluid op zich mee, niet het hoog of laag of de balans daar tussen.
Dat kun je op vele manieren naar smaak aanpassen
Ik bedoel de afbeelding in de ruimte, dus de plaatsing en de ruimtelijkheid.
Oneindig veel belangrijker dan hoe het klinkt.

« Reactie #27 Gepost op: 8 maart 2017, 15:59:12 »
Ik sta daar nog zo ver niet in, maar afbeelding in de ruimte word toch zeker zoveel bepaald door opstelling / plaatsing speakers als door amp... of zit ik er naast?
(Misschien wijken nu wel teveel af van het oorspronkelijke topic).

« Reactie #28 Gepost op: 8 maart 2017, 19:00:48 »
Dat wordt door beide bepaalt.
Wat dan het versterkerdeel betreft geldt dat hoe sterker de tegenkoppeling daarin, hoe kleiner en platter de afbeelding.
En dan komt weer het oorspronkelijke topic in beeld omdat je met een transistor niet en met een buis ( onder voorwaarden )
wel zonder tegenkoppeling kunt.

*

Roots

• 1404
  • I am Krelled
« Reactie #29 Gepost op: 8 maart 2017, 19:09:42 »
Maar jij hebt toch ook wel een (diep)podium achter je speakers Theo...Alles speelt toch niet vlak voor je neus af?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX