Beste allemaal,

Ik zal me even voorstellen: ik ben Simone, student Industrieel Ontwerpen en op zoek naar participanten voor een gebruikerstest met een relatief nieuw product van KEF, namelijk de LS50 Wireless. Dit project in samenwerking met KEF heeft het doel om de gebruiksvriendelijkheid verbeteren. Ik zoek naar "expert" gebruikers van speakers en ben zo op dit forum terecht gekomen! Je hoeft geen ervaring te hebben met het product, maar ervaring met actieve speakers is gewenst.

De test inclusief interview zal ongeveer een uur duren en zal plaatsvinden op de faculteit Industrieel Ontwerpen in Delft op dinsdag 21 of donderdag 23 maart. Er is een klein bedankje aan het einde van de test en natuurlijk is er genoeg koffie en of thee. Ben je of ken je iemand die in de buurt woont, graag praat over speakers en ge´nteresseerd is in KEF? Stuur dan een reactie of een berichtje naar mij persoonlijk.

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes, Simone

*

geerd

• 4869
  • scheun ja
Re: GEVRAAGD/GEZOCHT: participanten voor een user test met KEF LS50 Wireless
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2017, 22:20:52 »
komen kan ik niet wil wel even laten weten wat ik erover denk .
ten eerste de term draadloos is een regelrechte leugen er zit wel degelijk een draad aan een 220 v draad aan elke luidspreker en 1 aan de zender plus een interlink
het geluid van kef was vroeger best goed helaas zijn ze afgegleden en komen nu ernstig te kort .
om dat dan ook nog een te digitalicere om het te verzenden en weer analog te maken en dan door een klasse d e of f  versterkertje te laten versterken komt het resultaat niet ten goeden .
verder is er bij velen een gebrek aan wantcontact dozen zodat er dan maar een verlengsnoertje tussen wordt geknoopt met alle gevaren van dien
meeste mensen vragen bij aankoop wel een luidspreker kabeltje want dat is normaal bij draadloos vragen ze niet naar verlengkabels ,zitten geen draden aan
kosten luidspreker kabels 10 euro koop je ook een verlengkabel voor maar bedenk wel dat het stroomverbruik stevig toe neemt gelijk aan 40 gemiddelde led lampen .
en het geluid dus aanmerkelijk minder wordt
kost ook nog eens veel geld , als je de aanschaf prijs van een actief set gebruikt voor een passief set heb je heel wat beters in huis goedkoper in het gebruik met minder snoertjes maar 2
de onwetende gebruiker en die zijn er genoeg weten niets van de 220 voeding .
ze komen terug naar de winkel ze doen het niet als je ze dan aansluit zeggen ze ja he nog 2 stopcontacten extra dat doosje ook al 1 is niet draadloos maar 4 draden totaal .
er wordt ook meestal gebruik gemaakt van een versterker die de mensen al hebben onzin dus nog 2 versterkers erbij zetten maakt het te ingewikkeld voor veel mensen .
1 knop aan uit en 1 volumen is voor de meesten genoeg zoon set is dus beslist niet gebruiks vriendelijk duur in extra stroom verbruik meer draden dan een passief set lastiger aan te sluiten te ingewikkeld in het gebruik .
en dat geld dus niet alleen voor kef maar voor alle draadloze setjes
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
Re: GEVRAAGD/GEZOCHT: participanten voor een user test met KEF LS50 Wireless
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2017, 00:58:48 »
Ik kom ook niet naar Delft, maar uit mijn ervaring (in een caravan) weet ik dat wireless niet zo goed werkt. Als je vanaf een pc stroomt en naast het bluetooth muziek streamen, wat andere dingen op je PC doet zoals bv een internetscherm openen valt het geluid even weg, als je sites bekijkt die links naar youtube filmpjes aanbieden stokt het geluid bij elke plaatje. Als je alleen streamt valt het scherm na een ingestelde tijd weg en hapert (stottert) de bluetooth verbinding.

Als je streamt van een android tablet of telefoon (daar heb ik ervaring mee) is de accu vrij snel leeg.

Verder vraagt Kef m.i. naar de bekende weg, een actieve box heeft alleen praktisch nut bij de pc of uit huis, met als doel een beter geluid in de huiskamer is het alleen zinvol met DSP en evt room correction.

EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line