*

Petrus

• 513
  • muziek om stilte te creëren...
Sugden A21
« Gepost op: 6 maart 2017, 19:19:58 »
 vraagje/meedenkertje:

ik ben in bezit van een prachtige Sugden A21, onderhanden genomen en een revisie gehad door één van de forumleden hier (alsnog dank hiervoor!).
ik luister al een poos naar deze klasse A en ben meer dan tevreden over het geluid. over meerdere speakers al mogen luisteren ook, mede door de hobby.
echter... ik heb hier ook al wel mooie buizenversterkers gehad en op de één of andere manier mis ik het "buisjes-gevoel/geluid".

wat is wijsheid in deze. opties verkopen,ruilen,inruilen,houden. en wat is deze fijne (voor jarenlang weer klaar) versterker waard? volg er de laatste week een 2-tal op ebay die voor flinke prijzen weggaan, zonder revisie. (blindstaren, ik weet)

zijn er eventueel mensen hier die er belang bij hebben? en wat heb je er dan voor over (in aller eerlijkheid en oprechtheid  ;)  )

groet,

De speelset op dit moment:
Sugden A21 (volledig geserviced, Jeroen)
Göerler Fm 14 als nieuw(Tube-jack);
BNS 200
Dual 1019 (geserviced)

*

i2Paq

• 3018
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Sugden A21
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2017, 19:34:39 »
eBay prijzen zijn geen Marktplaats prijzen.

En het is niet gezegd dat je de prijs op eBay ook krijgt, plus je betaald een bedrag aan eBay.

Mooie versterker trouwens!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

minplus

• 7425
  • relax, don't do it
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2017, 20:04:14 »
Houden en sparen voor een buizenbakje.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Rubble

• 10361
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2017, 20:08:48 »
Precies, lekker houden. Het eet geen brood.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Wim72

• 1462
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2017, 01:31:29 »
In een ander vertrek b.v. hobbyruimte ofzo een 2e luisteropstelling maken en daar plaatsen, niet weg doen komt nooit meer terug...

*

J.B.L

• 3429
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2017, 18:55:04 »
Als hij je toch niet tot 100% bevalt of heimwee hebt naar buizen zie ik geen redenen om hem te houden. Zo'n mooi exemplaar moet je op Ebay (UK!) aanbieden of via een prof. veilingsite met een minimumprijs en niet (alleen) op Marktplaats.
Voordat je hem verkoopt, regel maar eens goede buizenbak waar je zelf een goed gevoel bij hebt en ga beide 1:1 naast elkaar vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2017, 18:56:57 door J.B.L »

*

Opa S.

• 6800
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2017, 20:11:46 »
Zolang je met een minimumprijs werkt en internationale verzending aanbiedt kan je ook gewoon op ebay NL aanbieden.

Besides, op ebay UK aanbieden gaat niet zomaar, vanuit NL.

Wat betreft houden of wegdoen en een buizenbak nemen; ondertussen heb ik hier mijn eigen A21 en die gaat niet meer weg. Ik heb hier een paar mooie Japanse buizenbakken over de vloer gehad en het zijdezachte van de A21 heb ik er nog niet in gehoord.
Nu is mijn ervaring met buizen verder nu ook weer niet enorm, maar ik geloof dat ondertussen ook een van onze gewaardeerde forumgenoten van (moderne) buis wil overstappen naar Sansui AU-5900 :)

Als het je echt te doen is om knutselen of de ambiance van buizen, ok, dan is het natuurlijk deels een ander verhaal.

En de prijs? Op ebay met info over de revisie zou ik aan € 500,00 denken. Geen idee of je dat er ook voor krijgt, maar je zou er mee kunnen beginnen.
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

i2Paq

• 3018
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2017, 20:17:23 »
Op eBay betaal je wel een Fee, houd daar rekening mee.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Lampje

• 7476
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2017, 20:40:55 »
Een gereviseerde Sony V-Fet versterker een optie?  ;)
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

*

Kiiruna

• **
  • 52
  • er gaat niets boven gewoon analoog stereo geluid
« Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2018, 20:46:16 »
Die Sugden nooit verkopen, daar ga je spijt van krijgen!
Lenco L90 (de echte) met AT 120E, Lenco L70 met Empire XV-15/625E, Rotel RQ 970 BX, RC 971, RB 991, RDP 980, RDD 980, RT 940 AX, RDV 985, RR 990, Davis Furot, Sony GX79ES, Quad 11L, Quad 33, FM 3, 405, Philips CD104

*

Opa S.

• 6800
  • O<erveendfant terrible, presumed preppy
    • Second Life Audio
« Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2018, 21:05:26 »
Daar ben je wel laat mee :)

De mijne heb ik nog en Petrus heeft 'm misschien ook nog wel?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/