*

art

• 8839
Re: Scherpe hoge tonen
« Reactie #30 Gepost op: 10 maart 2017, 08:08:16 »
Ah, je hebt gelijk.
Maar ik vond het een mooie gelegenheid om een lans te breken voor klasse D.   :)

*

.....

• 2709
« Reactie #31 Gepost op: 10 maart 2017, 10:37:11 »
Hier UCD's gehad...verschillende. Die scherpte/vlakheid is ook een smaak iets en geen gegeven. Ik heb het in ieder geval nooit ervaren. Nu ook een behoorlijk recht metende speakers/versterker combi staan. Ik ervaar geen enkele vlakheid....dat andere het wel zo ervaren betekent niet dat het zo is.

Zijn van die audiodogma's..buizen klinken warm, klasse d klinkt koud/vlak. Blablabla vind ik het.

Gr. Hans

Ucd's vond/vind ik goed klinken, aangenamer dan een a/b bak.....
Om ook wat aan het welles-nietis verhaal bij te dragen; UcD heeft mij ook nooit kunnen bekoren, ook om de grofheid in het hoog. Voor laagweergave prima en naar mijn mening daar ook op zijn plaats.
Bij Adam Audio zijn ze daar inmiddels ook achter.

Overigens is Ncore wel wat beter in de kwaliteit van de hoogweergave.

Nad 320BEE
Lijkt me niet meteen de eerste verdachte. Misschien dat de contacten van de schakelaars en connectoren wat geoxideerd zijn. Probeer ook eens een korte interlink tussen preamp en power-amp in plaats van de beugeltjes. Dynaudio vind ik eigenlijk ook nooit scherp klinken. De Onkyo ken ik niet.

Zo zie je maar dat iedereen anders hoort, heb de UCD toen op een paartje Viva Basis bij Spaeker&Co uitgebreid beluisterd en vond het
meer dan prima/goed klinken...ook over de hoogweergave was ik verbaast over de kwaliteit, dit waren de eerste UCD's, meen in 2005/6
.

*

art

• 8839
« Reactie #32 Gepost op: 10 maart 2017, 11:04:42 »
Ja, en ze zijn nóg  beter.
Wel moet je er een piekfijne VV voor hangen. Als die wat rommelig is, hoor je het direct.
Vergevingsgezindheid zit niet in die UcD's ingebouwd.   ;)

*

rob768

• 166
« Reactie #33 Gepost op: 10 maart 2017, 11:40:58 »
Akoestiek kan wat uitmaken maar daar zou het boog niet scherp van mogen worden.

Hoezo niet ?

Gr. Hans

Omdat (zie ook boven) scherp synoniem is met verharding. Akoestiek doet van alles met niveaus, maar niet met toon-zuiverheid.

*

chansig

• 10251
« Reactie #34 Gepost op: 10 maart 2017, 11:44:26 »
Hmmmm....mijn ervaring is anders.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Be tweeter

• 9322
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #35 Gepost op: 10 maart 2017, 11:49:37 »
Volgens mij kunnen multipath+multisource wel degelijk nare dingen met de hoogbeleving doen. Ervaren anderen het ook als hinderlijk? Hoog volume kan ook bijdragen aan scherp hoog.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

« Reactie #36 Gepost op: 10 maart 2017, 12:01:58 »
Hoog volume kan ook bijdragen aan scherp hoog.
Tja, Be tweeter's. ::)

Sorry. ;D

Muziek, daar kikker je van op!

*

richard

• 3516
« Reactie #37 Gepost op: 10 maart 2017, 22:01:46 »
Vaak neemt de vervorming in de speakerunits bij hoger volume ook toe.
Bovendien wordt de verhouding tussen laag, midden en hoog ook subjectief anders en gaan de uitersten in het spectrum relatief harder klinken ten opzichte van het midden.
Genoeg is beter.

*

Markus

• 1773
« Reactie #38 Gepost op: 13 maart 2017, 18:30:56 »
Hallo,

Ik denk dat je probleem niet zit in -of ligt aan:

Versterker
CD-speler
Kabels

Mogelijk wel zit het in:

Een minder verhullend karakter van de luidspreker (?)
De opnamekwaliteit(en) of/en geregistreerde vervormingen door instrument en de nabijheid van de opnamemicrofoon (en diens vervormingen en/of bereik van maximum)
De akoestische eigenschappen van de ruimte waarin de luidsprekers geplaatst zijn

Slechts mijn idee. :)

« Laatst bewerkt op: 13 maart 2017, 18:32:43 door Markus »

*

Markus

• 1773
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2017, 18:34:39 »
Vaak neemt de vervorming in de speakerunits bij hoger volume ook toe.
Bovendien wordt de verhouding tussen laag, midden en hoog ook subjectief anders en gaan de uitersten in het spectrum relatief harder klinken ten opzichte van het midden.

Maar het gehoor is juist 't meest gevoelig in de middenband en scherpte zit ook vaak "daar".

*

Opa Spylac

• 5674
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2017, 19:13:47 »
Wat ook nog kan, een slecht afgeregelde versterker. Dat had ik hier laatst, een Denon waarvan de ruststroom - ik denk af fabriek al - niet ingesteld was. Dat scheelde een bok op een slorrel, een schel en schriel klinkende versterker die na afstellen in warm en vol klinkend was veranderd.
With sufficient thrust, ducks fly just fine.

« Reactie #41 Gepost op: 13 maart 2017, 23:28:45 »
Tot zover allemaal heel hartelijk dank, niet verwacht dat ik zo veel reacties zou krijgen. Ondertussen heb ik de twee 'spijkers' tussen voor- en eindversterker vervangen door goeie jumpers. Ook de Dynaudio's hebben ondertussen vanaf nieuw al wat kilometers afgelegd. De toestand is ondertussen (mede hierdoor?) heel wat verbeterd. Ik zie ook wel wat in de opinie van Markus dat de nieuwe luidsprekers weinig verbloemen en je ook goed laten weten als er naar een qua opname mindere cd geluisterd wordt. Ook de aanpassing aan nieuwe kwalitatieve speakers zal hierin ongetwijfeld meespelen.

« Reactie #42 Gepost op: 17 maart 2017, 10:37:42 »
Morgen allemaal, Zat eens te kijken naar recensies van andere versterkers. Voor de spotgoedkope Onkyo A9010 kwamen er alleen maar positieve berichten uit (ook WhatHifi 5 sterren). Iemand enig idee of deze beter zou zijn dan mijn huidige NAD 320BEE?
Bedankt alvast!

*

jpio

• 3951
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #43 Gepost op: 17 maart 2017, 10:41:23 »
Onkyo maakt, in mijn beleving en ervaring, goede produkten.
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

« Reactie #44 Gepost op: 17 maart 2017, 10:48:59 »
Het past ook wel in de trend van "lekker fris" klinkende luidsprekers die je tegenwoordig vaak ziet/hoort. In eerste instantie klinkt het lekker, maar na verloop van tijd vallen ze toch een beetje door de mand. Maar dat is mijn mening en ervaring.